Crypto actief handelen of laten staan

Discussie in 'De lounge' gestart door Krulpeterselie, 23 nov 2024.

1. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    wow! ik grapte gisteren over de xrp onder de 2 euro aankopen. Het zou nog waarheid kunnen worden ook deze week. Alleen mijn gisteren aangekochte solana’s lijken nog redelijk stand te houden.

bababoe vindt dit leuk.
  2. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Precies. Ik had best een gedurfde aankooporder erin gezet (Solana voor 180), en zag vanochtend dat dat gehaald was. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Het is ......
    Hopelijk gaat het nog wat herstellen dit is niet wat er verwacht werdt.
    Trump beloofde maar dit is wel onder zijn presidentschap en zijn besluiten hij heeft de boel tja belazerd.

4. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    Zie nu dat de xrp vannacht diep onder de 2 euro gezeten heeft. Had ik maar een order gezet.

Ik heb solana op 198 aangekocht gisteren. Ben benieuwd.

5. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    Nee maar crypto’s doen uiteindelijk wat ze willen. Keiharde correctie hoor erbij.

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Sta nu stevig in het verlies net als jullie.

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Maar hij heeft iets besloten daarna is de boel in de val gegaan.

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Trump start handelsoorlog: Bitcoin koers crasht naar $91.000
    Donald Trump kondigde dit weekend importheffingen aan voor China, Mexico en Canada. Als gevolg van de start van zijn handelsoorlog, schoot de Bitcoin koers omlaag naar 91.000 dollar, en lijkt ook de Amerikaanse beurs met zware rode cijfers te openen.

Trump veroorzaakt crash op de financiële markten
    Het moge duidelijk zijn dat Donald Trump op de korte termijn lak heeft aan de prestaties van de financiële markten. Hij is begonnen met een duidelijke missie om belangrijke industrieën terug te halen naar de Verenigde Staten, en volgens hem horen daar importheffingen bij.

Als gevolg daarvan verdween er de afgelopen 24 uur voor 500 miljard dollar aan kapitaal uit de cryptomarkt, en heeft Bitcoin het enorm zwaar. Op het moment van schrijven staat er een daling van 6,63% op de borden voor Bitcoin, wat een koers van 93.000 dollar oplevert.

De rest van de cryptomarkt kreeg het echter veel en veel zwaarder te verduren. Ethereum zakte met 20% naar 2.474 dollar, XRP daalde met 24,40% naar 2,16 dollar en Solana staat 8,61% in de min voor een koers van 191,86 dollar.

Ook de Amerikaanse beurs gaat stevig onderuit door de ingrepen van Donald Trump. De Nasdaq 100 futures gingen op 3 februari al met 2,78% onderuit. Terwijl de S&P 500 op een daling van 2% staat en de Dow Jones op -1,5%.

Wat dat betreft lijkt het vandaag een rode dag te worden op de financiële markten.

Wat heeft Trump aangekondigd?
    De door Trump aangekondigde importheffingen zijn de reden voor de stevige dalingen. Zo kondigde hij importheffingen van 25% aan voor Canada en Mexico, terwijl het voor China om 10% gaat. Die importheffingen zullen op 4 februari van kracht zijn.

George Saravelos van Deutsche Bank was tegenover CNBC duidelijk: “De markt moet het risico omtrent een handelsoorlog structureel en significant hoger inprijzen met de aankondigingen van dit weekend.”

Ook Tobin Marcus van Wolfe Research is duidelijk: “De markten moeten de rest van Trump’s agenda op het gebied van importheffingen letterlijk nemen, in plaats van slechts serieus. Als dit nieuwe niveau van serieusheid wordt ingeprijsd door de markten, dan kan maandag een pittige dag worden.”

Daar lijkt het nu ook op, want de cryptomarkt crashte gigantisch, terwijl ook de aandelenmarkten stevig dalen momenteel. Wat opvalt is dat Bitcoin nog relatief stabiel blijft ten opzichte van de rest.

Ethereum ging immers met 20% onderuit, terwijl er voor Bitcoin een daling van 6,26% op de borden staat. Dat geeft aan hoeveel beter de status van Bitcoin momenteel is.

9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ja maar dat is toch ergens wel wat we hadden kunnen verwachten. Hij zal alles doen om Amerika en de dollar sterk te maken. Maar aan de andere kant is hij ook voor crypto dus misschien roept hij volgende week weer iets positiefs. Met hem kun je in iedergeval veel volatiliteit verwachten

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Tja daar had ik niet op ingezet alles staat in de XRP bij mij als meeste.
    Heb mij zelf laten misleiden door te geloven wat er geschreven werdt en dat was de enorme groei en explosie die verwacht werdt.
    Ach ja eerst dalen en dan stijgen spelletje start hopelijk weer opnieuw alleen heb ik nu geen reserve meer om er in te zetten.

11. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    Niet onaardig bedoeld hoor, maar zo werkt het gewoon ook niet met crypto. Ook ogenschijnlijk uit het niets volgen er soms keiharde correcties. Dit hoort er helemaal bij, maar kan jaren duren voordat die groene explosie weer volgt. Mijn solana aankoop van gisteren staat nog maar op 5 euro per solana verlies. Ik denk dat hij over een paar dagen zo weer in het groen staat.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik opende vanmorgen Bitvavo eens voor de grap, dat had ik beter niet kunnen doen vannacht was de dip echt extreem. Ik heb sowieso verlies, maar damn! Die XRP op 1,87?! Had ik maar een order gezet… maar goed.

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Snap ik dat dit kan gebeuren hoor al enkele malen gezien dat vanuit het niets opeens de rode cijfers volgen.
    Ik spreek dan voor mijzelf wat ik schreef en heb mij afgelopen periode aardig laten misleiden door de crypto analisten en cryptomarkt schrijvers over de verwachte explosie van XRP.
    Omdat dit mijn eerste keer is heb ik daar wel in geloofd en geïnvesteerd in de XRP ondanks de hogere koersen.
    Had geen hoge winst verwacht maar toch wel wat.
    Plus dat mijn beginners geluk met Morpho de imput had gegeven dat ik dit spelletje wel meerdere malen kon spelen.
    Ik weet ondertussen dat je ook kan verliezen maar goed.
    We zien wel hoe het zich hersteld of niet en dan maar wachten weer op een volgende Bull als deze afgelopen is.
    Het geld kan ik missen maar in gedachten had ik er al een gedeelte Thailand mee betaald :oops::roflmao:
    Gelukkig kan ik deze nog steeds betalen!
    Voor nu staat mijn wallet weer iig 600 euro hoger dan de dip van afgelopen nacht.

14. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    964
    440
    63
    Vrouw
    Dit is crypto inderdaad, het kan vriezen en het kan dooien. Dit soort dagen heb ik in de vier jaren dat ik er nu in zit meerdere malen meegemaakt. Dat is ook dat ik al vaker heb meegegeven en voor heb gewaarschuwd: pak je winst op tijd en wil niet teveel. Ik ben blij dat ik er inmiddels een deel van mijn inleg uitheb gehaald en nog steeds op winst sta. Helaas wel een stuk minder dan een paar weken geleden. Maar toch, het verschil met de absolute dip van vannacht en nu is alweer 3000 euro erbij in de portefeuille.

Conclusie: op je handen gaan zitten en rustig afwachten! :|

Luna86 vindt dit leuk.
  15. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Probeer altijd te denken als je iets leest dat niemand crypto kan voorspellen. Je kan honderden analisten volgen die allemaal iets anders zeggen. En de ene keer heeft de een gelijk en de andere keer de ander. Maak altijd twee scenarios in je hoofd , wat doe ik als het stijgt en wat doe ik als het daalt. Volg je eigen plan, kijk naar de meningen van verschillende analisten en vooral hou je aan je plan...

16. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Het jammere is dat ik op XRP geen winst had staan die kon in niet nemen.
    Alleen had ik op gegeven moment op 350 euro denk ik bij Solana winst maar die stond toen boven de 110.
    Wacht rustig af en geen paniek.
    Het komt vast ooit goed weer.
    De vraag is wanneer.
    Als mijn wallet weer 1000 euro meer gaat bevatten ben ik weer beetje blij . :roflmao:
    En wanneer er weer stijging is kan dit ook best weer snel gaan.

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik had nachtdienst en de XRP is gewoon gezakt tot €1,76.

zo getwijfeld of om te kopen maar vond het ook weer te spannend. Doe het eigenlijk dan van geld wat we niet kunnen missen vanwege grote reis in de zomer.

Van de week nog Morpo gekocht op €2,72 maar die zakte helemaal naar beneden helaas dus ben nu wel even voorzichtig.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Heel langzaam komen er weer wat groene cijfertjes te voorschijn en kruipt mijn wallet weer omhoog.!!

19. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik had hem om 1.65 staan maar net niet gehaald :rolleyes:

20. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    964
    440
    63
    Vrouw
    Ja, sommige coins laten een stevig herstel zien, zoals XRP (was toch leuk geweest als we die op 1,75 hadden gekocht), maar ook Ondo gaat weer lekker.

Deel Deze Pagina