En zou ik iets mogen vragen over een beetje gekke bloeduitslagen? Zoals ik al vaker heb verteld, gaat mijn kat niet echt lekker. Deze week zijn we alweer 350 euro kwijt aan dierenarts kosten (bij een andere dierenarts) en inmiddels weten we nog steeds niet echt wat er is. Uit de onderzoeken kwam ook dit keer dat de nieren, schildklier en alvleesklier prima zijn. Maar wel te hoge ontstekingswaarden en ook een te hoge andere waarde (dat je kat naar ammoniak kan stinken), maar dat houdt bijna altijd verband met slechte nieren en die zijn prima. Ik heb prednicortone meegekregen vanwege de ontstekingswaarden, maar een oorzaak hebben we nog steeds niet. Kat zelf poept tegenwoordig niet alleen in de tuin, maar ook in huis, verzorgt zichzelf niet goed, miauwt vaak ontzettend hard (schreeuwt de hele buurt bij elkaar), drinkt ontzettend veel, spuugt veel en vertoond vaak bijzonder gedrag (bang voor dingen die wij niet zien, miauwen naast volle bak eten/drinken enzovoort). En nee, ik heb geen behoefte aan haatreacties, omdat ik bovenstaande vervelend vindt. Ik zoek gewoon een oorzaak of iemand die mee wil denken. Dementie gaan meerdere dierenartsen niet van uit.
Ik heb geen antwoord maar wil wel zeggen dat ik het heel naar voor jullie vind. Hier een katertje die vorig jaar uit het niets ziek werd, alles getest en hoge ontstekingswaardes. Niets gevonden en ook volgens mij prednicortine mee gekregen en novacam Na een kleine week ging het beter en wat er nu precies was weten we niet Hij is nog jong dus veerkrachtig. Waarom is dementie niet aan de orde?
Ik heb verder geen antwoord maar wou jullie wel even sterkte wensen met jullie kat, hopelijk knapt hij nog wat op en anders dat hij zijn rust mag vinden ❤️
Ik hoop dat het na deze kuur beter gaat, maar het gaat al best een tijdje bergafwaarts.. Dus ik betwijfel of dit het gaat oplossen. Ze denken dat zijn gedrag uit pijn voorkomt en niet uit dementie, maar de bloeduitslagen zijn eigenlijk niet zo slecht..
Ik ben geen dierenarts, maar als ik de resultaten bekijk, verhoogd ureum, globulines aan de max. van wat normaal is, hij ruikt naar ammoniak zeg je, dan lijkt het alsof hij een verhoogde eiwitafbraak heeft. Door te hoog ureum kan hij natuurlijk wel wat misselijk zijn, wat het spugen verklaard. Is zijn lever getest? Een leverontsteking schijnt ook gedragsverandering te kunnen veroorzaken.
Durf ik niet te zeggen, ik weet niet waar alle afkortingen voor staan. De dierenarts dacht voornamelijk aan de nieren en schildklier en nam onder andere de alvleesklier voor de zekerheid mee. Zouden de medicijnen die ik heb meegekregen tegen elke ontsteking werken ongeacht de plek?
Vanochtend was het weer raak Dan ben ik blij dat ik eerder beneden ben dan mijn kinderen en ze niet in de poep trappen
Wat naar! Hoe oud is het katje? Wat doet hij gedurende de dag, verstopt hij zich dan? Apart dat ze niks vinden. Overigens duurde het bij 1 van onze katjes ook lang voor dat ze wat wisten. Dat openbaarde zich daarna wel en was het duidelijk. Wat zegt de dierenarts over alles is dit een kat waardig bestaan?
Wat sneu! Nee geen scan gemaakt. Maar even eerlijk.. Ik heb de afgelopen paar maanden denk ik wel een maandsalaris uitgegeven aan dierenarts kosten. Ik hoop natuurlijk van harte dat hij beter wordt en ik vind de situatie zielig en voor je dier moet je zorgen. Maar ik ben wel echt bang voor WEER een enorme rekening zonder oplossing of uitkomst.
Natuurlijk wil je het beste voor je kat en dat hij beter wordt. En natuurlijk mag je balen van alle ellende die je er van hebt, dat maakt niet dat je het minder erg vind voor hem of dat je niet goed voor hem bent. Dat geldt natuurlijk ook voor er van balen dat het zo duur is en dat je ook ergens een grens aan de kosten moet stellen. Niet alleen voor jezelf maar misschien ook omdat het voor een beestje lang genoeg geweest is. Heel veel sterkte!
Bedankt. Bij mijn man is de grens al bereikt, die is er helemaal klaar mee. Maar ik wil dat de dierenarts aangeeft wanneer het genoeg is. Alleen er wordt geen oorzaak gevonden. Ik hoop dat deze pillen werken, maar geloof er eerlijk gezegd niet meer in.
Ja ik snap je hoor wat betreft de kosten. Wij hebben vorig jaar afscheid genomen van ons oudje en hij had heel veel kwalen de laatste 3 jaar. Medicatie, onderzoek. Ja dat liep in de kosten. Dan ging het weer beter en stelden we het afscheid weer uit. Tot het echt niet meer ging. En een van m’n puber katten heeft patella luxatie aan beide knieën. Hij staat nu onder controle maar het zal uiteindelijk een operatie worden. Reken maar even op minimaal 2000 euro…. Je zou eventueel die echo kunnen laten maken als de dierenarts dat ook nuttig vind. Als daar niks uit komt en hij gaat niet vooruit, dan is het wellicht tijd om afscheid te nemen. Want onnodig lijden dat wil je niet voor je dier. Wij hebben vorig jaar thuis van onze lieverd afscheid genomen en dat was ondanks het verdriet een positieve ervaring.
Afgezien van het veel drinken en spugen, in plaats daarvan juist veel eten, had onze kat dezelfde klachten. Gezien haar leeftijd dachten wij zelf aan dementie. Uiteindelijk bleek het door een melanoom in haar oog te komen en kwam dit gedrag inderdaad voort uit pijn. Sinds bijna 2 maanden is ze geopereerd (oog en tumor verwijderd), en al na enkele dagen was ze weer zichzelf. Het zou mij dus niets verbazen als je kat ergens pijn heeft. Maar dan is de vraag waar en waarom en is het behandelbaar?
Een dierenarts zal niet snel aangeven wanneer het genoeg is. Als ik mij niet vergis mogen ze dat namelijk niet. Zij kunnen en mogen niet voor een eigenaar bepalen wanneer ze ermee stoppen. Je zou hooguit de vraag kunnen stellen: als het jouw kat was geweest, had je dan nog meer gedaan? Maar ze mogen volgens mij niet (meer) rechtstreeks advies geven tot euthanasie, tenzij echt ondraaglijk lijden.
Ook deze dierenarts lijkt wel echt alles uit te willen zoeken en uitsluiten. Een prima instelling natuurlijk, maar wanneer houdt het op he? Qua grens van m'n kat zelf, maar ook qua kosten. Nu is hij nog met die kuur bezig. Hij drinkt ongelooflijk veel, eet wat en verder slaapt hij alleen maar. De medicijnen maken hem sloom denk ik. Af en toe jammert hij wat, maar verder is hij extreem rustig. Ik ben benieuwd hoe het gaat als de kuur afgelopen is.
Ineens kwamen er allemaal bruine vlekken in haar oog en later begon het oog te groeien. Twee dagen voor de operatie (die toen al gepland stond) had ik serieus het idee dat haar oog zou ontploffen, zo groot was hij geworden en puilde hij uit. Gelukkig is dat niet het geval geweest.