Je maakt geen grapje...? Crystal Clear staat bol van de chemische zoetstoffen, (en dat proef je ook: blegh!). Daarbij de koolzuur. Niet aan je kindje geven dus. Diksap bevat idd suikers, maar je kindje mag heus wel wat suikers hebben. Gewoon dunnetjes aanlengen, dan valt de hoeveelheid suikers reuze mee. En natuurlijke fruitsuikers, die in diksap zitten, zijn altijd nog gezonder dan chemische zoetstoffen... Tenslotte: er is niets mis met de hele dag water hoor, naast de andere voeding/fles. Mocht je echt iets zonder suikers willen, dan kun je je kindje ook rooibosthee geven: zitten geen looizuren in, die wel in zwarte thee zitten, en dus een gezond alternatief
Hier kruidenthee assortiment (rooibos is favo), volle yogurt aangelengd met water, karnemelk, volle melk, opvolgmelk, water, aangelengd vruchtensap of diksap. Volgens mij is op deze leeftijd calorieen niet een verkeerd iets, ze moeten per slot van rekening groeien. Ik heb mij focus veel meer op natuurlijke en pure stoffen dan op de voedingswaarde en volgens mij zijn zoetstoffen (al gebruik is ze zelf ook) het toppunt van kunstmatigheid
Crystalclear is zo'n beetje het kwadraat van totaal niet geschikt voor een kind...het enige niet kunstmatige erin is het water. Gewoon water geven,of slappe thee, of klein beetje sap aangelengd met veel wter.
Eigenljk drinkik vooral thee. Maar er zijn zoveel dingen die je als groot mens wel kunt eten/drinken/doen en als kind niet, als ze volwassen ijn hebben ze nog tijd zat daarvoor.
Daarbij maak je als volwassenen een keuze voor jezelf met inachtname van alle consequenties (cola=suiker=veel calorieën, zoetstof=bewezen niet gezond of juist water want ik moet op mijn lijn letten), een kind kán dit nog niet dus heb jij als ouder een leidende rol. Een kind mag best leren begrijpen dat het niet alles mag wat papa en mama mogen. Ik vind trouwens dat ouders wel het goede voorbeeld mogen geven, dus niet met een fles cola en een zak chips op de bank zitten terwijl je kindje met nieuwsgierige jaloerse ogen naar je opkijkt. Dus ja, ik drink vooral water,thee en aangelengd sap.