Toch tandjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Partyrocker, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii dames,
    ik had al eerder een topic gepost over dat mijn mannetje de laatste paar weekies zo slecht slaapt.
    Gister was weer zo'n nacht, hij werd uit het niets overstuur wakker en na wat troosten was het gelukkig weer goed en sliep hij rustig de nacht door. Hij heeft al een weekje last van luieruitslag en eczeem rond zijn mondje wat nu nog vuriger word dan anders. De luieruitslag breidt zichzelf ook ineens flink uit.

Hij heeft ook sinds vandaag verhoging (38,2, normaal heeft hij tussen de 37.2 en 37.8). Hij is verder wel allert en actief en eet ook gewoon goed, hij is alleen wel wat jengeliger dan normaal.
    Ik kan alleen niks boeiends aan zijn tandvlees voelen. Misschien wat strakker?? Maar ik voel geen duidelijke tand komen.

Zal het dan toch een tandje zijn? Hij is voorderest niet snotterig of aan het spugen ofzo, of zal ik toch maar ff de HAP bellen om te laten kijken. Van de week nog wel naar de HA geweest en ff laten luisteren, omdat hij wel eens een beetje droog hoest en even naar zijn oortjes laten kijken, omdat hij daar wel eens aan trekt, maar er was niks te horen of te zien.

Weet iemand het misschien?

Groetjes,
    Dnze22

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier nog een...ben al maanden aan het zeggen tandjes! maar steeds niks! nu is hij heel erg jengelig, gaat midden in de nacht liggen kletsen en slaapt dan gelukkig weer verder...beetje luieruitslag en een paar pukkeltjes rond het mondje (heeft normaal een perfect gaaf huidje) en gister 39 graden koorts:$ maar voel inderdaad nog niks...durf ook niet meer te roepen dat het de tandjes zijn want dat roep ik al van dat hij 4 maanden is hahaha:D

moeten maar afwachten ben ik bang...;)

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    och ja en ineens bijten op de speen van de fles!! drinken gaat maar moeizaam alleen maar bijten op dat ding;)

4. Partyrocker

Hahaha we gaan wel gelijk op qua leeftijd en ik roep idd ook al maandenlang TANDJES!

Ik twijfel alleen een beetje, de hardnekkige eczeem icm de verhoging vind ik een beetje tricky en doet me toch twijfelen om de HAP te bellen.
    Nu ben ik niet zo stressbestendig :p, misschien moet ik maar voor me houden dat zolang het geen koorts is en hij nog goed eet en drinkt het onschuldig is.

Maar het is ook zielig, zijn hele billen en piemeltje zijn rood van de uitslag en komen weer nieuwe pukkeltjes,vlekjes, plekken bij en het was gister na het douchen ook onwijs rood in zijn arm en knieholtjes, maar dat is gelukkig alweer een beetje weg op wat droogheid na. En zijn hele toetje zit onder de eczeem, maar dat is een kwestie van komen en gaan al 2 weekjes.

5. Partyrocker

En oja, overal op bijten doet hij ook. Op zijn lepel, op zijn handen, op zijn fles, op zijn speen en zelfs zijn knuffels worden "verslonden" :p...

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    arm kereltje! ja die van mij is ook al de hele dag jengelig. en niet goed slapen...met wandelen (2 uur!) net een kwartier geslapen terwijl dat hij normaal zeker 1 uur slaapt en vanmiddag ook...normaal 2/2,5 uur slapen nu was hij na 1 uur chagrijnig wakker;)

maar volg gewoon je gevoel...als jij het niet vertrouwd gewoon bellen...

7. Partyrocker

Ja mijn allereerste ingeving is toch tandjes, maar zoals je zelf al zei :p dat roep ik al heeeeel lang hahaha.

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooh ja hier gaat ook alles eraan! zelfs mijn oude telefoon heeft hij als "voedsel" bestempeld haha
    Bekijk bijlage 234297

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik echt de HAP niet bellen voor een kleine verhoging in combinatie met eczeem. Wat jengelig is ieder kind weleens, is vervelend maar als er verder niet echt wat is je niet zo druk maken hoor! Eczeem zou ik wel in de gaten houden, maar als je van de week nog bij de HA was dan lijkt me dat je het toen wel even gevraagd hebt etc? En anders even aankijken tot maandag?

Sterkte en succes met je kleine man!

10. Partyrocker

Nou stom misschien maar nee, de eczeem in zijn armen benen was me toen ook nog niet opgevallen en op zijn gezicht was het ook rustig, alleen de luieruitslag zat er toen, maar daar maakte ik me geen zorgen om toen.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou het gewoon aankijken en bij verergering maandag even langs de huisarts anders.. Misschien heeft hij er een zalfje of iets voor.

12. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier is het ook weer raak overdag veel zielig huilen .. Zo sneu.

13. Partyrocker

Ja ik vind het ook zo sneu voor mijn mannetje, zo maar een zetpil, detinox fles en naar bed. En hopen op zoon nacht als gister.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan soms écht een tijd duren voordat je iets ziet/ voelt van de tandjes... Kunnen er echt al maanden van tevoren last van hebben.
    Als je ik je verhaal zo lees denk ik daar toch ook echt aan!
    Persoonlijk zou ik ook écht niet de HAP bellen hiervoor, dan had je bij wijze van spreken ook een paar uur eerder naar je eigen HA kunnen gaan?? En wat verwacht je dat ze doen?

Afwachten dus en zorg dat de rode plekken goed droog blijven, evt zelfs wat insmeren met Bepanthen of zo?
    Hier werkt maizena of talkpoeder (ongeparfumeerd) altijd goed bij luieruitslag bij doorkomende tandjes!
    Succes ermee...

15. Partyrocker

Heh bah toch koorts 38,9 net :(... dus nu zeker een zetpilletje en hopen dat hij lekker slaapt vannacht. Vind het maar niks een ziek mannetje, word er altijd zo zenuwachtig van, weet nu al dat ik zelf geen oog dicht doe vannacht. En de eerste spuitluier is ook een feit. Wist ik nou maar zeker dat het van zn tanden afkwam dan had ik er ietsje geruster op geweest nu.

16. Partyrocker

Tnx, luieruitslag lekker dik ingesmeerd met sudocreme en zijn droge huidje met vaseline cetomagrolcreme. Hij drinkt en eet gelukkig wel goed. Net nog eventjes 60cc extra water gegeven voor zijn flesje en dat ging gelukkig ook op. Nja hoop dat het zetpilletje werkt en dat hij wel rustig slaapt. Niet voor mezelf, maar voor hem natuurlijk. Het liefst maak ik hem zelf vannacht nog 10x wakker om te kijken hoe het gaat :D

17. Partyrocker

Bekijk bijlage 234319

Hier zijn eczeem op zn gezicht. Let niet op zijn hoofdje hij probeerde de flits te ontwijken.

18. Partyrocker

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Achgossie wat sneu!! :(

Hier denk ik ook al maanden aan tandjes, maar zei heeft geen exceem of luier uitslag..

wel spugen, huilen, zeuren, snachts wakker en erge luiers...

Succes met je kleintje..

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe gaat het vandaag???
    Hier was de luieruitslag toch wat anders bij het doorkomen van de tandjes, meer egaler vuurrood.. Dit is wat beter begrensd.
    Als het maandag niet beter is zou ik hiermee wel even naar de HA gaan, misschien is het wel een schimmeltje en heeft hij speciale creme nodig...
    Zoek anders eens op google naar 'luieruitslag tandjes', krijg je in ieder geval wat vergelijkingsmateriaal. (Luieruitslag en maizena | punt.nl: Je eigen gratis weblog, gratis fotoalbum, webmail, startpagina enz en Borstvoedingsforum.nl :: Bekijk onderwerp - luier uitslag, spruw?)
    Hier kreeg ze ook altijd wel wat rode plekken rond haar mondje en op haar kin, omdat het constant nat is.

Hopelijk heeft hij goed geslapen en is de koorts wat gezakt...

Deel Deze Pagina