Loonsverhoging vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Onder water, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hallo!

Mijn man werkt momenteel twee jaar bij zijn huidige baas. Het eerste jaar als binnendienst verkoper, hettweede jaar heeft hij een andere functie gekregen als account manager en heeft daarbij een lease auto gekregen die hij ook prive gebruikt. Toch is er nog geen functie wijziging in zijn contract gekomen en is dus nu nog officieel binnendienst verkoper. Ik heb al twintig keer gezegd dat hij een gesprek moet aanvragen om zijn contract te laten wijzigen en voorzichtig om loonsverhoging vragen aangezien hij een heel ander functie binnen het bedrijf heeft( het is een erg gezond bedrijf economisch gezien). Met een contract wijziging is mijn man het eindelijk helemaal eens ( eigenwijs stuk vreten) maar salarisverhoging "durft" hij nog niet te vragen, aangezien hij het bedrijf binnen is gekomen zonder enige kennis van dit beroepsveld. ( heeft wel een HBO opleiding, in een totaal andere sector). Hij verdient nu zo'n twee jaar het gemiddelde HBO salaris zo'n 1550 euro netto. Maar ik heb zoiets van maar bij een hogere functie hoort een hoger salaris, of is de auto van de zaak al een soort van loonsvehoging geweest? Of bij een aankomend gesprek eens loonsverhoging aankaarten?

2. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik geef jou helemaal gelijk hoor. Ook al snap ik dat het vervelend is om gesprek aan te gaan met een leidinggevende. Bedrijf gaat waarschijnlijk ook niks doen zo lang hij niks zegt. Vind zijn loon eerlijk gezegd echt aan de lage kant.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik zou hem een gesprek aan laten gaan hoor! Mijn vriend zit op hetzelfde loon als mbo-er met een kantoorbaan waar die maandag gaat beginnen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    De lease auto kun je wel zien als een loonverhoging, maar dan nog is het niet een heel goed betaalde baan lijkt mij en vragen kan altijd natuurlijk, maar dan moet hij toch zelf er wel van overtuigd zijn dat hij dat ook waard is.

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Als hij de auto ook privé mag gebruiken dan zou ik niet om Loons verhoging vragen want dan kan je dat ook als Loons verhoging zien,

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hij kan het altijd vragen natuurlijk!! Ik vind ook dat hij niet heel veel verdient voor zijn functie.
    Ik vind het zelf ook eigenlijk wel goed staan als iemand om loonsverhoging vraagt. ( niet wanneer het niet reëel of te vaak gebeurt ) je toont toch wel wat lef.

Succes!!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm ... ik noem 1550 geen gemiddeld HBO salaris hoor... hij zit eerder in een aanloopschaal van een MBO+.
    Bij een buitendienst functie "hoort" een lease-auto tegenwoordig, dus dat hoef je niet persé te zien als een loonsverhoging. Dus je man mag best eens gaan praten over een wijziging in zijn contract icm salarisverhoging hoor.

Laat hem eens op papier zetten wat hij al heeft bereikt qua kennisvergroting, verkoopcijfers etc. En daarmee kan hij naar zn werkgever stappen.
    Ook bij iemand die zonder kennis het bedrijf in stapt hoort een soort van groeischaal te worden afgesproken.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Die vent van mij vraagt elk jaar loonsverhoging.
    Hij vindt dat hij dat verdient, en gelukkig zijn werkgever ook ;)
    Ik moet er stiekem weleens om lachen. Hij kent geen angst of schroom hierin.
    Moet wel eerlijk erbij zeggen dat hij regelmatig bij andere bedrijven wordt gevraagd om te komen werken. Dat zal hem wel zelfverzekerd maken.
    Maar de manier waarop hij het doet is echt stoer.. Vind ik.

Ik zou het zeker doen! Niet geschoten...

9. Onder water

Bedankt voor de antwoorden! In september ergens gaat hij in gesprek en zal hem aansporen om het toch te vragen. Zijn baas is ook wel het type dat lef kan waarderen, voor zijn werk moet hij ook wel lef tonen haha. Niet geschoten is altijd mis!

Het loon voor zijn functie nu is ook wel enigzins laag inderdaad, maar daar kwam ook zijn ervaring( geen dus) bij kijken vermoed ik. Hij heeft media en entertainment gestudeerd, een hele andere sector!

10. Onder water

Goede tips! Heeft hij zeker wat aan.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben misschien verwend hoor... ik heb met een binnendienst functie 3650 bruto en zit bijna aan het einde van mn schaal (na dik 6 jaar bij deze werkgever) En heb ook een andere HBO richting dan wat ik nu doe.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit klopt niet helemaal hoor, hij hoort bij de functie maar tegenwoordig mag je er niet zomaar privé mee rijden.

Ts mijn man is ook accountmanager, zijn salaris ligt wel iets hoger. Hij heeft ook een auto van de zaak. Je moet er wel mee opletten dat wanneer je hem eindeloos prive wil gebruiken en dus geen routeregistratie doet je dit op moet geven bij de belastingdienst. De nk nieuwwaarde van auto tellen ze bij je salaris en dat moet je belasting over betalen. Elke maand betalen wij een x bedrag aan de belastingdienst. Het loont dus zeker een goedkope auto uit te kiezen. Wij betaalden eerst 250 euro pm en zijn vier en goedkoper maar wel grotere gegaan. We betalen nu een stuk minder.
    Maargoed, daar rij je zelf heb auto voor.

Ik zou wel het contact laten omzetten, dan komt het salaris vanzelf.

Deel Deze Pagina