Hoi allemaal! a.s. dinsdag is het dan eindelijk zover, de intake bij de verloskundige! 2 weken van wachten zitten er dan eindelijk op hoe hebben jullie de eerste keer bij de verloskundige ervaren? ik heb het dan over de intake he, want de echo krijg ik pas 2 weken later...helaas dus nog 2 lange weken wachten! maar kan het zijn dat ze bij de intake toch gaan kijken of ze het hartje kunnen horen of is het alleen maar een gesprek naar aanleiding van de vragenlijst die ik opgestuurd heb gekregen. ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..vind het wel heel spannend..ga ik naar de verloskundige maar moet ik nog 2 weken wachten om te weten of het wel goed is allemaal. nou hoor graag van jullie! groetjes zwangereblondine!
hoi meid, allereerst van harte gefeliciteerd! de intake is puur en alleen een gesprek met informatie en vragen over jou en de vader van het kindje. het hartje kun je pas ongeveer rond de 12 weken horen, en eerder proberen ze vaak niet, omdat als je niks hoort je ongerust kan worden. en met de 6 weken klopt het hartje nog miniem want niet alle hartkamers zijn ontwikkeld en met 6 weken is het kindje pas 4 milimeter groot. maar 6 weken is wel erg vroeg hoor voor een intake, en 8 weken voor een echo. normaal hoef je pas rond de 10 weken te komen, dus je mag nog redelijk snel hopelijk gaat de tijd snel voorbij voor je
MIjn VK tijdens de eerste zwangerschap had zelf geen echoapparatuur. Intake was met 8 weken, termijnecho bij een echobureau met 10 weken...dus ja, ook ik heb moeten afwachten de eerste zwangerschap..... Gelukkig weet je het van tevoren al, zie sommige dames nog wel eens teleurgesteld zijn als ze dachten een echo te krijgen bij de intake....
5 mei mag ik voor de eerste keer naar de vk en dan ben ik 7 weken en 1 dag. Ze zeiden aan de telefoon dat er dan ook een echo wordt gemaakt, dus dat zal dan wel. Ik wilde de afspraak eerst verzetten, maar ik ga toch wel. Hoop dat het hartje dan klopt.
Bedankt voor jullie reacties! Heb na de positieve zwangerschapstest de verloskundige gebelt en die vroeg naar de datum van m'n laatste menstruatie..4 maart was dat. Zelf denk ik dat mijn eisprong was in het weekend van 21 maart dus vandaar dat ik ervan uitga dat ik met m'n eerste echo 9 weken ben. ik wacht het gewoon rustig af, de echo wordt voor zover ik weet wel gewoon in de verloskundigen praktijk gedaan want toen ik de afspraak maakte voor het intake gesprek hebben we de datum voor de echo ook afgesproken. iedereen die ook nog even moet wachten veel suc-6, weet hoe het voelt
mijn eerste dag van laatste menstruatie is ook 4 maart Alleen had ik mn ei een week later dan jij! Helaas hihi