Ik heb met 26 weken een gtt test gedaan. Deze was te hoog (10.5) Ik ben goed onder controle. Buiten de test heb ik zonder dieet nergens een te hoge suiker. Dus eigenlijk is alles goed, kindje ligt ook achter op groei ipv voor. Nu sinds 1,5 week is mijn suiker dus veel te laag. Na de maaltijd is die 3.9 Iemand ervaring hiermee? Ik heb contact gezocht maar niemand kan me iets vertellen of dit schadelijk is en of het kwaad kan buiten dat ik meer suiker moet eten. Vanwege mijn extreme maagzuur kan ik niet echt veel eten ik heb van veel dingen "last"
Bij te laag na het eten kan je iets anders hebben dan gewone suiker, reactieve hypoglycemie o.i.d., geen idee wat het exact heette.
inderdaad,hypoglycemie had ik een hele tijd nadat ik chemo heb gekregen.is niet gevaarlijk maar je kan je er erg slecht door voelen.beverig en zwak,het zweet breekt je uit en je voelt je echt onwel.dan moet je een trage suiker nemen,bijvoorbeeld een koek,een boterham,een banaan.zeker geen cola want dan stijgt het even erg hoog maar zakt het algauw even snel en voel je je weer slecht. maar los van deze informatie :ik heb zwangerschapsdiabetes en sta regelmatig véél te hoog maar soms ook plots te laag hoor dus dat kan wel.iemand met diabetes type 1 staat soms ook te laag. wat naar dat je niet goed kan eten nu,en havermoutpap?of brintapap? lukt dat ook niet?een beetje volkorenpasta met tomatensaus en wat kaas?
je moet trouwens zeker niet meer suiker eten maar wel koolhydraten,die geven veel langer een goede bloedsuikerspiegel als echte suiker.
Bedankt voor je info. Krijg van veel dingen maagzuur. Van de gynaecoloog vandaag medicijn gekregen voor maagzuur zodat ik beter kan eten. Ik heb ook nog een te hoge bloeddruk en verminderd vruchtwater dus wordt wel goed in de gaten gehouden...
gelukkig maar.spannend hé als jouw lichaam verantwoordelijk is voor de groei van een kleintje?als je wat beter kan eten gaat het wel goed komen.veel succes!