Braken in de vierde maand

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ADD, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ADD

ADD Lid

9 okt 2013
    68
    0
    0
    In de eerste drie maanden heb ik nooit overgegeven nu heb ik in vier weken tijd drie keer alles eruit gespuugd komt dit vaker voor?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja hoor.

Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en sinds 3 weken gooi ik ook 90% van mijn eten eruit. Ik eet nu heel vaak kleine porties.

3. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Ik kan je de hand schudden: in het begin ook niet echt misselijk geweest (behalve wanneer ik te lang rond bleef lopen met een lege maag, maar dat is eigen schlud dikke bult) en de laatste paar weken op strategische plekken in huis een afwasteiltje staan...;)

4. ADD

ADD Lid

9 okt 2013
    68
    0
    0
    Blij te horen dat ik niet de enige ben, dag 2 weer aan het braken. Wanneer moet ik mijn ha of vk bellen als dit aanhoud? Krijg de kleine wel genoeg binnen?

5. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Ja joh, die neemt echt wel wat hij/zij nodig heeft!

Denk dat je je pas zorgen moet maken als het echt een langere tijd duurt. Er zijn zat dames die de eerste drie maanden niets doen dan kotsen.. en die krijgen ook uiteindelijk gezonde kindjes

Ik zou alleen wel goed letten op je vochthuishouding! Maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen om te vragen hoe lang je dit kunt 'volhouden' voordat je er iets speciaals voor moet doen.

Ik maak me persoonlijk op dit moment nog geen zorgen. Ben ook nog niet afgevallen (en heb genoeg reserves waar hij van kan 'snoepen' ;) ) dus zoalng ik genoeg vocht binnenkrijg en ik een paar keer per dag wat binnen houdt, vind ik het dikke prima en zal het er voor mij wel gewoon bij horen.

(maar mijn hemel wat is het vervelend!)

6. ADD

ADD Lid

9 okt 2013
    68
    0
    0
    Dank je koffiekoekje aangezien dit mijn eerste is en weinig ervan weet maak ik mij zorgen aangezien ik niet weet hoe en wat maar goed om te weten waar ik op moet letten.

7. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Uhm.. het is ook mijn eerste keer hoor... maar ik heb veel vrije tijd die ik besteed aan het zoeken naar ervaringen wat betreft mijn kwaaltjes en lichamelijke ongemakken

Ik zoek echt alles op... ;) en daardoor kan ik mezelf wel wat gerust stellen. Het fijne is dat er altijd wel iemand is (geweest) die hetzelfde heeft meegemaakt :)

8. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ja ik braak ook (nog steeds zo af en toe)
    Bij mij is bij de controle toen gezegd dat je inderdaad kleine porties moet eten maar eat het allerbelangrijkste is dat je voldoende blijft drinken.
    Ook op letten dat je nog gewoon naar het toilet kunt om te plassen.
    Als dat niet meer gaat en je denkt wanneer ben ik ook alweer voor het laatst geweest of je voelt je helemaal zwak van vocht tekort dan aan de bel trekken.
    Sterkte

9. ADD

ADD Lid

9 okt 2013
    68
    0
    0
    Het ging nu een paar dagen goed maar net weer wezen braken bah en ondanks dat ik vanmorgen yoghurt heb gegeten kwam er alleen gal uit wat een vieze nasmaak is dat zeg.

10. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    In ieder geval sterkte!

Vergeet in ieder geval niet dat je lichaam best een paar dagen zonder eten kan, maar dat je geen 24 uur zonder drinken kan!
    Zelfs als je 1 dag maar 1 glas drinken binnenhoudt en de volgende dag weer 'normaal' kan drinken, hoef je je nog geen zorgen te maken.

Ik ben zelf ruim 2 maand aan het overgegeven geweest en bijna 7 kilo afgevallen, en mijn kindje groeide toen en nu nog steeds goed.
    Ook jouw kindje neemt waarschijnlijk gewoon wat hij of zij nodig heeft, ondanks dat jij minder binnenkrijgt dan normaal.

Zodra je adem naar aceton begint te stinken en je weinig naar het toilet moet (plassen) moet je zeker contact opnemen met vk/ha, omdat dat tekenen zijn dat je aan het uitdrogen bent.

Zonde dat het nu pas begint! Denk je dat jij het misselijk zijn ontlopen bent, gebeurt dit.....

11. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Aaawwww.. vervelend! Denk je dat je er een beetje van afkomt.. begint het weer!

Maar je hebt in ieder geval een paar dagen bij kunnen komen en weer wat reserves op kunnen bouwen, dat is dan wel positief (al heb je daar niet zo veel aan als je boven de pot hangt natuurlijk)!

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dacht bij 10wk ook makkelijk weg te komen, misselijk en braken begon bij week 11 en hield aan tot week 18...

Deel Deze Pagina