Hoi meiden, Ik vroeg het me af, waar vind jij dat je moeilijk/streng of makkelijk in bent met je kind, in vergelijking met andere moeders? (Ennuh... is overbodig, maaruh... laat elkaar heel). Ik ben makkelijk met: dieren aaien, driftbuien (op de grond leggen, aai over de bol en door met waar ik mee bezig was), ritme (heeft Fay niet echt... ik ook niet, kind van haar moeder) en het huishouden (uhmm.... tja... sorry, ik heb betere dingen te doen ) Ik ben moeilijk met: eten (vega en bio), onzekerheid (ik kan me soms enorm onzeker voelen over of ik het allemaal wel goed doe als moeder)
Ik vind mezelf redelijk streng vergeleken moeders om mij heen. Ik vind beleefdheid erg belangrijk (dank, alstublieft en u zeggen bv). Luisteren, niet doorheen praten, handje geven met lopen. Als ik ze roep wil ik ook dat ze antwoorden en komen als ik het vraag. En ja ze krijgen een preek als ze het niet doen en desnoods een gepaste time out. Lijkt voor mij heel normaal, maar als ik om mij heen kijk is dat bij vele niet het geval.
Ik ben denk ik altijd te makkelijk. Tenminste dat gevoel heb ik wel eens. Het enige waar ik wel streng mee ben is fatsoen in alle opzichten. Naar ouderen, netjes praten, netjes gedragen, antwoord geven als je iets wordt gevraagd, dank je wel en alsjeblieft et cetera.... oja, en gezond eten
Maar ik ben makkelijk als ze spelen, ze mogen alles pakken zolang ze het ook opruimen, lekker in de zandbak duiken geen probleem -> ik kleed ze meerdere keren om dat wel haha! En tussendoortje hoeft van mij niet op gezette tijden en als ze honger of dorst hebben is er altijd iets voorhanden ( wel gelet op de hoeveelheid en zoetigheid natuurlijk.)
ik ben streng/moeilijk met snoepen enz. Alleen s middags mag ze 1 ding uit dr trommeltje kiezen (en daar zit nog geen eens snoep in), verder alleen fruit. Op een verjaardag uitzonderingen natuurlijk En met gillen en driftbuien. Boos worden mag, maar je legt rustig uit waarom, driftkoppen is de gang op. En met ritme, wij hebben een vast duidelijk ritme. Makkelijk met bezigheden, ik werk niet, de kleine bepaalt voor het grootste deel wat we doen op een dag. Mama heeft nooit haast en altijd tijd voor keutelen. Boodschappen enz moet uiteraard wel, maar dat is dr favo bezigheid. En makkelijk met rommel maken, hier mag alles op de kop, kleien, plakken, verven, het mag allemaal, als alles weer opgeruimd wordt. En hmm, hoe omschrijf ik dit? Ik laat mij kind in bed niet huilen, als er iets is kom ik al is het 10 keer achter elkaar. Met als gevolg dat ik haar praktisch nooit hoor, maar ze weet dat papa en mama altijd komen. Geeft een veilig gevoel denk ik.
Hier vooral heel makkelijk in alles. Een paar dingen waar ik wat moeilijker/strenger in ben. -Vragen of je iets mag (dus niet zelf pakken of zeggen "ik wil......", vooral bij andere mensen thuis) -Lief zijn voor dieren, niet slaan, schoppen, treiteren (al heeft onze eigen hond heel wat te verduren) -En verder de "normale" gedragsregels zoals netjes/beleefd zijn, geen andere mensen/kinderen slaan, luisteren etc
Vind ik ook heel belangrijk en ben daar aardig 'streng' in. Net als niet voordringen, geen papiertje op straat gooien, opstaan in de bus, snoepjes of speelgoed mag ze pas thuis openmaken en niet in de supermarkt of onderweg naar huis etc.. Mijn man vind me soms wat doorgeslagen, maar goed. Verder heb ik geen moeite met driftbuien in de supermarkt, kan me niks schelen wat anderen denken. Ben niet heel streng wat betreft eten.
inderdaad. Heb ik ook. Ook met troep op de grond inderdaad of in de winkel. Opstaan in de bus vind ik juist echt heel normaal. Dat er mensen zijn die dat niet doen...raar ( behalve als ze zelf natuurlijk slecht kunnen staan )
Moeilijk: eten (hier ook vega en bio), en het moet gezond zijn.. Het huishouden ben ik altijd heel correct in, als het niet schoon is, draai ik door. Ritme, rust en regelmaat vind ik belangrijk, MAAR niet in het overdrevene. Makkelijk: van mij mag ze lekker de wereld ontdekken. Laatst had ze buiten een torretje gevonden, dan ga ik niet panisch "bah" lopen roepen ofzo (tenzij ze m op wil eten) en ze mag rustig een beetje vies worden (van het zand).
Fay is nog wat jong om netjes dank je wel te zeggen (ze praat wat laat... dus papa, mama, "bahl" en "poehs" is het wel een beetje)... maar dat vind ik ook heel belangrijk. Ik denk dat wij thuis wel redelijk streng zullen zijn qua beleefd zijn, aardig zijn, met zakgeld en kleding (no way dat Fay een joggingpak met "sexy" krijgt, bijv). Maar dat speelt allemaal nog niet zo.
ik ben heel erg van de 3 r's. hij eet ook altijd op dezelfde tijdstippen krijgt ook op dezelfde tijdstippen een tussendoortje en slaapt ook altijd op dezelfde tijdstippen. wij hebben er erg veel baat bij ik vind het persoonlijk heel erg belangrijk voor een kind dat er ritme in zijn of haar leven zit zodat het kind ook weet waar hij aan toen is daar kan je later alleen profijt van hebben denk ik dan maar. speelgoed ben ik ook wel streng in we hebben een kast hier en daar mogen 2 dingen uit.. vind het ook niet nodig dat de hele vloer vol ligt met troep en speelgoed naar mijn idee weten ze dan op een gegeven moment toch niet meer waar ze mee moeten spelen en ik merk dat jay er onrustig van wordt zal hij vast niet van een vreemde hebben ik ben heel streng met driftbuien slaan en op de grond rollen wordt aan gepakt door hem op zijn plekje te zetten in de gang. hte werpt zijn vruchten al af ik hoef alleen nog maar te zeggen laatste waarschuwing en meneer stopt brood en avond eten wordt aan tafel gegeten drinken en koekjes mag hij het huis mee door.. hier en daar vind je wat kruimels.. of je hebt weer eens een natte sok volgend mij ben ik best streng maar ben oook heel lief hoor
Hahaha.... herkenbaar.... weinig keus met onze driftkop. Hoewel... als we haar in het winkelwagentje doen valt het reuze mee. Maar zelf lopen is een drama.
Hier nog geen kids! Maar ik vind fatsoen belangrijk, naar anderen toe maar ook zeker naar de ouders, ik zou me bijvoorbeeld niet laten slaan ! De wereld ontdekken tja soms vallen ze hoort erbij ! Moeilijk met in zijn eentje buiten spelen ( moet hij /zij eerst zwemdiploma hebben waar we nu wonen ) met het hele huis op de kop zetten, brutaal zijn tegen anderen
ik ben niet van de -geen-suiker-volkoren-alleen groente en fruit-brigade.... dus ik word niet panisch van een lange vinger of een klein hapje chocolade heel af en toe, MITS ze wel dr fruit en groente eet. daar ben ik dus makkelijk in, ook in vies worden, lekker met de blote voeten door de zwarte aarde met papa spelen, no problem! waar ik wel streng in ben is het 'dank' zeggen, straks later netjes handje geven, luisteren, niet alvast aan koekjes/broodjes/snoepjes beginnen in de supermarkt (las hier iemand die daar ook zo overdacht)
mee eens...vind ik ook belangrijk allemaal. en ben er ook streng in..als meisje inde supermarkt geen dank u zegt voor snoepje mag ze het niet...... eens zien hoe snel ze leren om dank u te zeggen..... (ze leerde laat praten, maar dank u kon ze al heel snel)
Uhm ik ben heeel makkelijk op een paar punten naar, (al zoekt meneer nu erg de grensen op hoor, dus bloed borrelt wel af en toe hier ) respect voor anderen, wij zijn bv niet gelovig athans we voeren dat niet door in ons leven, maar SO en vrienden zijn dat wel, en ook dan leren we sven gewoon uit respect handjes te vouwe, en dat doet ie dan ook, Vloeken, schelden op wat voor manier danook maar zeker ziektes is in dit huis verboden, voor iedereen die hier binnenkomt, tuurlijk (sven nog niet) gebeurd het wel eens, maar als de ouder er niets van zegt zeg ik er wat van, mijn huis mijn regels en ik vind schelden met ziektes wel zo diep triest. net als vloeken, ook al geloof je niet, tis gewoon een gebrek aan woorden. Daar zal ik dan ook heel streng in zijn naar sven toe. Kijk roept iemand eens shit of k*t, tja ook niet goed te praten maar vind ik persoonlijk minder erg. verder beleefdheid, dat is bij veel jongeren ver te zoeken, dus asjeblieft, dankje wel, dat soort zaken heel belangrijk. en zijn we nu al druk mee bezig om te leren, valt nog niet mee, maar goed sven is nog maar net 2 jaar e 3 maand. makkelijk, in troep maken, maar ook zelf weer opruimen (mama of papa helpt wel hoor) hij mag rustig tv kijken als hij er zin in hebt, ook wel langer als een half uurtje, sven is heel vaak en veel verkouden, en last van astma dus vaak weinig energie en dan zit ie gewoon lekker met mams op de bank plop te kijken ofzo, maar we doen ook leerzame dingetjes o de computer samen, met mijn tel spelen mag ook, zolang hij voorzichtig is, gooien is niet meer spelen, en dat begrijpit ie ondertussen heel erg goed, en is er dan ook voorzichtig mee, (meneer is dol op talking tomcat) ook vies worden geen probleem, daar heb ik een wasmachine voor, ook met eten ben ik heel makkelijk, geen honger prima, toetje krijgt ie gewoon, snoep eet sven vrijwel niet, fruit hout ie niet van, stukje appel wil dan nog wel, maar verder pff net zijn moeder, koekjes is ie dol op, en krijgt hij ook dagelijks wel wat, chipjes 1 keer per week in het weekend samen met paps en mams, drinken, hij mag drinken wanneer hij wil, sven vraagt er om als hij dorst heeft, en dan krijgt hij gewoon aangelengde vruchtensap,. wel ben ik er streng op dat ie niet dik wordt, dus wel alles in balans, zover het lukt uit logeren gaan ja hoor dat mag, als iemand tegen me zegt bv schoonzus, mag sven komend weekend hier logeren, ja hoor hoe laat haal je hem op, dus eigelijk heel makkelijk (vind de omgeving) op vloeken.schelden en resect naar dan.
Ik ben wel redelijk streng maar dan in de zin dat ik wil dat ze fatsoenlijk zijn etc. Dus dank je wel zeggen, netjes vragen. Verder ben ik wel redelijk makkelijk, ze mogen van ons veel zelf doen als het maar binnen bepaalde grensen blijft. Die grensen weten ze eigenlijk ook prima.
Hier ook heel erg van de 3 R'en. En suikers let ik ook wel op dit omdat ik het nu nog niet nodig vind. Hij is 9 mnd en doet t maar met een rijstewafel ipv een lange vinger. En verder vind ik mezelf te onzeker als moeder Maar toch kan ik ook wel streng zijn met dingen die hij pakt hij heeft nogal grijp grage handjes en pakt alles wat los en vast zit en dat wil ik niet.
ik heb toen de tijd alles van tafel gehaald.. hij stond met 7.5 maanden langs de tafel ik voelde me een politieagentje die constant maar nee dat mag niet aan het roepen was.. en vond dat toen niet goed zoveel negativiteit nu hij wat ouder is blijft hij overal netjes van af omdat hij nu nee begint te begrijpen en hij de konsekwenties weet als hij het wel doet.. dat neemt niet weg dat hij nooit ergens aan zit blijft een kind beetje baldadigheid vind ik ook wel erbij horen
Ja op mijn tafel staat al niks hahaha. Maar als hij de kans krijgt pakt ie toch iets al is t bijv maar de afstandsbediening. En ik wil dat niet ( maar ik wil ook niet dat ik straks alles weg moet halen ) Gelukkig begrijpt hij het wel dat als ik zijn armpje beet pak en weghaal en zeg dat hij daar niet aan mag komen.