Elektrische bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Wij zijn aan het kijken voor een elektrische bakfiets ( driewieler ivm 3 kinderen) maar zien door de bomen het bos niet meer.
    Van alle merken alleen maar negatieve ervaringen te vinden.

Mijn vraag aan jullie welke hebben jullie en hoe bevalt die en wat zou je graag anders willen als je opnieuw kan kiezen.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik lees even mee :)

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Driewielers zijn vreselijk, niet te sturen ook. Ik rijd met 4 kinderen in een twee wieler.

Zelf heb ik de duurste geloof ik, maar een Babboe is betaalbaarder.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier een baboe big e en 3 kids. Heb trapondersteuning. Ven er zo blij mee!! Het is onze tweede auto. Kids er mee naar school. Een boodschap. Ideaal. Enige min punt is dat hij bij ons niet binnen kan staan en dat in de winter dus de remmen of de versnelling bevriest...
    qua sturen is het even wennen. De bocht ruim insturen en recht over heuvels. Even wennen en oefenen. En trapondersteuning is super fijn nu de kids groter en zwaarder worden

5. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    wij hebben met 3 kinderen een cangoo downtown plus (electrisch) is een tweewieler. Ik heb geen ervaring met andere dus geen vergelijk.
    Afwerking is denk ik wel iets minder, maar daar is de prijs ook naar. Fiets staat bij ons altijd binnen.
    Wij hebben deze nu ruim 4 jaar en 6500 km gefietst. Accu is sinds kort snel leeg dus die is eigenlijk aan vervanging toe.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Urban arrow. Geweldig ding.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Deze ook, ik moet nog steeds erop leren rijden (en ik ben motorisch al niet de handigste + niet sterk) maar mijn man gebruikt hem super veel, de buren lenen hem ook vaak en als we hem niet meer nodig hebben verkopen we hem gewoon weer. We hebben er 1000 tweedehands voor betaald en Babboe komt aan huis voor onderhoudsbeurten, ideaal.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Driewieler is wel echt aan te bevelen bij 3 kinderen. Urban Arrow is op dit moment razend populair. Maar niet handig met meer dan 2 kinderen. Er kunnen namelijk eigenlijk maar twee kinderen in als je met de regentent erop fietst. En in Nederland is die wel echt nodig. Niet alleen als het regent, maar ook als het niet regent. Het zorgt er nl ook voor dat je kinderen uit de wind zitten. En met een elektrische bakfiets fiets je toch wel aardig vlot en dan ervaren stilzittende kinderen toch wel wat wind. Ook als die er bijna niet is. Ik zou bij twee kinderen er eventueel voor hebben gekozen. Maar vriendjes mee kunnen nemen zit er dan niet in als de tent er op zit.

Babboe is echt de aller aller aller slechtste kwaliteit. Zou die never ever meer doen.

Fietsfabriek levert degelijke fietsen. Staat ook veel stabieler op de weg dan een Baboe. Met de Babboe ben ik wel eens ongevallen... Gelukkig mankeerden de kinderen niets, maar ik had wel behoorlijke lakschade en de regentent was kapotgescheurd en de buizen uit model.

De fietsfabriek is dus veel stabieler. Kan lekker hard racen en blijft stabiel. Ook een voordeel is dat je er extra zware accu’s bij kunt kopen i.p.v. een standaard zwakke accu. Ik behaal met de fietsfabriek accu meer dan 80 km bij mooi weer (hoe kouder hoe lager de actieradius) als ik de trapondersteuning op laag heb staan.

Met de Babboe zat ik op hooguit 30 met lage ondersteuning en trapte me dan een ongeluk.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Verdere tips:
    Laat je bakfietstent door Anne Reijse (zoek maar op op Facebook) maken. Die mevrouw is een bekendheid op bakfietstentengebied en maakt op bestelling die tenten. Ik heb overigs geen aandelen in dat bedrijfje ;) maar ben een tevreden klant. Die tenten zijn iets duurder dan via de bakfietsenfabrikant, maar zijn ook onverslijtbaar! Waar andere tenten iets wat gelig worden blijven deze mooi doorzichtig en helder. Stevige ritsen etc Bovendien kun je er bij haar voor kiezen om aan alle kanten ritsen te laten bevestigen. Ideaal! Tijdens het fietsen kun je dan makkelijk ingrijpen bij conflicten tussen de kinderen, je kunt elkaar beter verstaan als je aan het fietsen bent en er zit geen plastic tussen jou en de kinderen, je kunt makkelijk snoepjes aangeven ;)

10. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Urban Arrow! Super fijne fiets en passen ook met de regentent meer kinderen in dan de 2 die hierboven staan. We hebben meestal 3 soms 4 kinderen in de fiets. Bagagedrager achterop dus daar kan als het nodig is ook nog een fietsstoel op!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hij fiets super lekker, maar meer dan twee kinderen? Hoe oud? Mijn driejarigen pasten al niet meer in de voorkant van de bak met de regentent erop.

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    #12 Gruffalo123, 28 dec 2018
    Laatst bewerkt: 28 dec 2018
    Een 4-jarige voor past prima hier met de tent, dan wel in de yep (of is het jep?) Fietsstoel op de bodem van de bak. En dan 2 op het andere bankje. Dat is dan als we vriendjes meenemen.
    Vaak ook maar 2 kids erin, eigen peuter en baby. Straks 3 maar dat zijn dan kleuter, dreumes en baby en dat wil ook prima. Baby in de maxicosihouder. Dreumes op bankje in peuterschaal en dan kleuter ernaast Als met een jaar of 2 a 3 Dan nummer 4 komt kan de eerste zelf goed fietsen en schuiven we zo weer door. Wil heel goed, maar is wel creatief passen en meten :p.

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik heb een urban wheelz cargo. Is een driewieler. En die fietst zo ontzettend fijn!
    Passen 4 kinderen in ook al zit de regenhuif erop.
    Heeft een traploze versnellingsnaaf waardoor je niet hoeft te schakelen, een hele goede accu, erg goede behuizing waardoor hij gewoon buiten kan staan en het belangrijkste vind ik de goede remmen. Een keer een test gezien van remmen en vooral de goedkopere bakfietsen incl babboe hadden remmen die eigenlijk niet zwaar/ sterk genoeg zijn voor een volle bakfiets op snelheid.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb een troy 3 wieler. Niet vreselijk duur, maar hij fiets goed en ik zou hem absoluut niet meer willen missen. Na 3 maand wel de accu kapot (zat vol met water en had nog niet eens door de regen gefietst). Meteen een nieuwe gekregen.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook een Troy. Eigenlijk alleen maar tevreden en een betaalbare optie. Destijds gekeken naar de Babboe en deze, maar de Babboe was kwalitatief toch een stuk minder en veel duurder. De keus was niet moeilijk. Ik had ervoor al een gewone Babboe, maar ook over die niet tevreden. Ik fiets momenteel met de tent er op, maar doe het voor mezelf liever zonder. Maar de kindertjes zitten lekker droog en uit de wind. Ze kunnen ieder nog een vriendje of vriendinnetje meenemen, want met 4 past met gemak. Met de accu overigens ook geen problemen. Je merkt wel bij kou dat deze sneller leeg is, dus die leggen we binnen als het koud is. Maar dat geld denk ik voor elke accu.

16. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik ben het ook niet eens met wat iemand zei over urban arrow. Bij mij zitten er drie in zonder regentent (waaronder een baby in de maxicosi). Iedereen warm ingepakt. Ik vind een tent tegen de kou echt onzin. Ik zat vroeger ook niet in een tent achter- of voorop de fiets. Maargoed. Heb ook de luxe dat als het regent of ik het te koud vind, we gewoon met de auto gaan.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook een troy, oppas gebruikt hem en wij ook soms in de zomer.
    Vind het een prima bakfiets en goed betaalbaar.

18. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook de troy. Erg tevreden en een ruime bak.. Ook 2 vriendinnen van mij hebben deze en zijn ook erg tevreden. Eigenlijk zie ik hier in buurt alleen maar Troys en nauwelijks andere merken.

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben een driewieler van bakfiets.nl
    Hij fietst superfijn! Een tweewieler vind ik iets makkelijker, maar dat is bij ons echt geen optie.
    Momenteel zitten er 4 kinderen in (2 op het bankje, 1 in een fietszitje & 1 in de babyschaal) en 1 achterop.

Bakfiets.nl is wel 1 van de duurdere merken, maar wij zien het eerder als een soort tweede auto dan als een fiets.
    Ik weet ook niet hoeveel je hem zal gebruiken, maar dan is rijcomfort natuurlijk wel belangrijk.
    Ik zou niks over willen doen, alleen zouden we hem misschien eerder aangeschaft hebben als ik wat mocht veranderen :D

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wij hebben een driewieler Babboe, vind hem heerlijk. Elektrisch ondersteund, anders erg zwaar

Deel Deze Pagina