Voor alle meiden die borstvoeding geven of gaan geven heb ik misschien een tip. Ik geef zelf ook borstvoeding en werd he-le-maal gestoord van de lekkende borsten... 's nachts alles zeiknat, zoogcompressen die écht niet voldoende helpen, overdag steeds weer je kleren kletsnat.... Echt vervelend... Heb het gister dus even aan de vroedvrouw gevraagd en zij vertelde dat er een soort plastic schelpjes bestonden met een uitstulping voor je tepel. Je legt ze in je bh en kunt de gelekte melk invriezen en zo een half jaar goed houden. Als je dus af en toe bv uit de fles wilt geven (bijv. als er iemand op je kindje past oid) kun je dit daarvoor gebruiken. Ik ben meteen op zoek gegaan, heb ze pas sinds een uur of 6 vanmiddag ingelegd en ik vind het nu al een werelduitvinding! Je blijft helemaal droog (en ik verbaas me écht over de grote hoeveelheden melk die ik 'lek') en ze blijven heel goed zitten. Ze kosten maar een paar euro (bij de apotheek) en kunt ze dus gewoon steeds opnieuw gebruiken... Wilde het toch even met jullie delen
Tja das dus het probleem... Ik moest het ook goed uitleggen. Heb ze in een zakje waar enkel opstaat'Linnenbeschermer Demont' maar daar heb je natuurlijk niet veel aan. Ik denk als je het uitlegt als een soort rond, hard plastic 'schelpje' met een 'gaatje' erin waar je tepel in past, dat je in je bh kunt leggen. En waar je dus de gelekte melk mee op kunt vangen en bijv. ook weer kunt invriezen.... Volgens mij zouden ze dan moeten begrijpen wat je bedoelt. ik heb ze zo ook gekregen meestal moeten ze wel besteld worden maar dan heb je ze nog de volgende dag. Succes!
Ik gebruikte ze veel met kolven als ik aan de niet-kolfkant ook een toeschietreflex kreeg, scheelde weer kolftijd. Ik zou de melk niet meer invriezen of lang bewaren omdat je het al langere tijd op huidtemperatuur 'bewaard'. En uitkijken dat je tepels goed droog blijven! Anders ga je snel last krijgen met voeden. En het lekken wordt (gelukkig) na een paar weekjes minder Groetjes, Marsja
Bedoel je dit? Want dat heb ik al eens gezien en vroeg me af of dat inderdaad fijn zou zijn of niet, ook vroeg ik me af hoe erg je dat door je kleding heen kon zien en zo. Ik heb bij mijn vorige keer borstvoeding al vanalles geprobeerd inclusief lilypadz, maar niets wat echt goed hielp helaas
En ze zin er ook van Avent, ik geloof dat ze borstschelpen heten http://www.avent.com/images/products/br ... sories.jpg (op het plaatjes nummer 3) Wel een uitvinding! Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar bij mij hielp in het begin ook niks! Helemaal als ik aan de ene kant voedde, dan stroomde het er aan de andere kant gewoon uit. Daar was echt niks tegen bestand. De wet van de communicerende vaten noemde mijn man dat altijd zo schattig!
Wat ik ideaal vind zijn de lily padz, daarmee voorkom je lekken en zie je bovendien niet je tepels door je shirt heen. http://www.borstvoedingswinkel.nl/reind ... ductID=216
Ja, het lijkt me idd niet geheel onzichtbaar, maar ja, die zoogcompressen dat ziet er ook niet uit... Wat een toestanden he? En dan die namen: borstschelpen, lekschalen... het is dat je het voor je kind doet!
Ik heb overproductie en dan worden die schalen/schelpen niet geadviseerd. Door de licht kolvende werking die ze hebben gaat je productie nog meer omhoog Ik heb dus altijd maar een hydrofiele luier bij de hand als ik voed. Want het loopt mij bij alles langs. En een spuugdoekje in mijn bh aan de kant die ik niet voed.
Begin nu wel heel erg te twijfelen aan bv Lekschalen, spuugdoekjes in je BH, waar ga ik straks aan beginnen