Hoi meiden, Wat ik me nu afvraag: wanneer spreek je over regelmatige harde buiken? Hoe lang heb je dan al harde buiken die met een bepaalde regelmaat terug komen? Ik zit nu ongeveer een uur met harde buiken. Eerst kwamen ze vrij dicht op elkaar (denk wel 2 per 5 minuten), maar nu lijkt het weer iets rustiger te worden. Voel dan ook wat vervelende druk onderin. Misschien heeft het te maken met indalen? Ik weet niet hoe dat voelt, omdat mijn zoontje nooit is ingedaald. Zal zo ook even naar het toilet om te kijken of ik een volle blaas heb waardoor het zo'n ongemakkelijke druk geeft. Hoe lang zouden jullie het aankijken voordat je gaat bellen? Nu bellen is hier even geen optie, want heb een dreumes in bed liggen en niet iemand die hier even 'wacht' kan houden als ze zeggen dat ik moet langskomen (loop in het zh). Groetjes
Heb jouw vraag toevallig een paar weekjes geleden aan de vk gesteld. Ik heb namelijk vooral savonds heel veel harde buiken. Op de dag heb ik er nu zown 4 of 5 en savonds heb ik er soms wel 6 per uur. De vk gaf aan als er dus echt een patroon in komt, bijv om het kwartier, dat dat regelmatige harde buiken zijn en dan moet ik aan de bel trekken. Heb t een paar keer in de gaten gehouden voor mezelf, maar de ene keer zit er een half uur tussen, dan 2 x 5 minuten, dan weer een kwartier en dat zijn dus geen regelmatige harde buiken....
@ engeltje, maar als dat patroon er in zit, hoe lang kijk je het dan aan voordat je belt? Bijvoorbeeld na een uur hetzelfde patroon? Heeft je vk daar iets over gezegd? Hier lijkt het gelukkig weer wat rustiger te worden.
Hier ook veel harde buiken, en zelfs daardoor naar het ziekenhuis gestuurd. Ik heb soms een uur lang harde buiken en dn zwakt het weer af. Dit zagen ze liever als dat het een weeenopbouw is dus eerst om de 15 min dan om de 10 en dan elke 5 min. Maar goed wat ze ook vertelde is dat bij de ene vrouw 10 harde buiken al ontsluiting veroorzaakt en bij de andere vrouw 200 nog niet. Blijft lastig als je twijfelt gewoon bellen hoor... Tenzij het nu helemaal weer weg is en anders even in bad of douche kijken of het afzakt. Ik moest ook 2 paracetmols pakken of dat het dan wegzakt.
Het is hier weer rustig geworden. Gelukkig maar, want vond het niet zo lekker steeds die strakke buik. Vrijdag weer op controle bij de gyn en zal dan ook een vragen na hoeveel tijd ik moet bellen.
In principe na minimaal een uur weeen om de 3 a 5 minuten. Maargoed ook als je natuurlijk harde buiken hebt zo lang want dan zijn het volgens mij ook gewoon weeen. Xxx joyce succes. Hopelijk blijft je kleintje toch nog een paar weekjes zitten.
In ieder geval bellen als je bloedverlies hebt of je vliezen zijn gebroken. Weet niet hoe ver je in de zwangerschap bent want daar houden ze ook rekening mee. Harde buiken in einde van de zwangerschap dus na 34 weken is veel voorkomend.
Bij deze termijn moest ik idd dan na 1 à 2 uurtjes al bellen omdat t nog te vroeg is. Vanaf week 37 verandert t advies weer...Maar idd gewoon ff navragen hoor, niet iedere Vk/gyn denkt er hetzelfde over...
Hoi volgens mij zijn een uurtje harde buiken nog geen regelmatige harde buiken hoor. Ik heb al sinds week 11/12 regelmatige harde buiken, en d.w.z. de hele dag door bij elke beweging, rechtop zitten, volle blaas, stappen, rechtstaan, ... en 's avonds terwijl ik op de bank zit. Sinds wk 28 is dit overgegaan in pijnlijke harde buiken = voorweëen. Zolang ze geen ontsluiting / verkorting van de bmhals veroorzaken, is het geen ramp, wel heel vervelend! Sommigen zeggen dat harde buiken sowieso geen ontsluiting veroorzaken, maar bij mijn 1e zwangerschap was dit wel anders: vanaf 20 wkn had ik toen harde buiken en rond 28 wkn had ik 1 cm opening, elke maand telkens een cm extra. Bevallen op 40 weken. Vraag dus maar aan de vk dat ze alles goed nakijkt bij je volgende bezoekje.
Ik heb het dus net als fotomama precies hetzelfde. Baal er ontzettend van want kan bijna niets doen. Ik hoef maar van houding te veranderen en daar gaan we weer, de ene x pijnlijker als de andere x! Ben ook naar het ziekenhuis geweest en hebben ze mijn baarmoedermond opgemeten en die was 4,2 cm lang dus was prima!! Maar goed onzekerheid blijft wel heb dit zo niet gehad in mijn eerste zwangerschap!
Ja he rensje is echt vervelend. Bij mijn eerste zwangerschap is dit gebleven tot ik moest bevallen, maar ja, toen begonnen de voorweeen pas op 36 weken dus ik blij ! Nu heb ik nog minstens 11 weken te gaan en dat is wel lang als je constant pijn hebt en niks kan en mag doen.
Hier inderdaad ook bij het minste of geringste al een harde buik. Ik sta er mee op en ga ermee naar bed om zo maar te zeggen. Maar zoals gisteren dat ze in rust maar bleven komen, was ik niet gewend. Had gisteravond gewoon een soort spierpijngevoel in mijn buik. Morgen weer naar de gyn dus zal het wel benoemen. Al is hij er vast niet van onder de indruk, want toen ik de vorige keer benoemde dat ik zoveel harde buiken heb, zei hij ook "ach dat hoort erbij op deze termijn". Moest later ook aan de ctg ivm minder leven voelen en de onderste lijn was net een golfslagbad. De gyn die een dag erna de controle ctg nakeek en vergeleek met die van de dag ervoor benoemde gelijk dat ik zoveel harde buiken had. Helaas zal ik het tot aan mijn bevalling met de eerste gyn moeten doen, want bij hem staan alle afspraken gepland :S