CTG basislijn baby hoog

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moontje2008, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi allemaal!

heb vandaag weer een CTG gehad en volgens mijn gyn is de basislijn van de hartslag van mijn baby "bijzonder", hij is namelijk vrij hoog..

Mijn kleintje was ontzettend actief en de harslag zat telken zo tussen de 155-165, toen ze wat rustiger werd zakte het zo rond de 150-140.

De basislijn is niet te hoog, maar wel hoog en mijn gyn vind het bijzonder, maar weet niet hoe het komt. Hij maakte zich in elk geval niet druk, ik heb meerdere ctg's gehad en dit hoort volgens hem bij mijn meisje.. Hij zou het morgen nog wel aan zijn collega's laten zien voor de zekerheid, maar hij wilde niet nog een CTG laten maken en zei dat als hij zich echt druk maakte ik meteen opgenomen zou worden..

Ik moet nu donderdag weer voor controle en dan zou hij vertellen of zijn collega's er nog ideeeen over hadden en mocht er echt wat zijn dan belde hij morgen, maar dat moest ik absoluut niet verwachten..

Ik weet dat ik vertrouwen moet hebben, ze hadden me bij enige twijfel nooit laten gaan, maar toch maak ik me zorgen.. "bijzonder" klinkt beter dan afwijkend, maar is hetzelfde toch??

ik ben nu 35 weken en zelf begin ik nu te twijfelen of het niet aan mij ligt, ik ben altijd ontzettend gespannen voor deze CTG's, misschien gaat mijn hartslag door de stress omhoog en die van mijn beeb dus ook.. de gyn zei dat dit misschien best wel zo kon zijn..

Wie herkend hier iets in??

alvast bedankt!

x mo

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik vind het echt niet hoog ik heb elke week soms 2 keer per week aan de ctg gelegen en de hartslag van de kleine was ook vaak 180 a 170 dan weer 160 dan weer 130 dus vind dat van jou echt niet hoog

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Mmmmm door jou berichtje ga ik me bijna zorgen maken..... Van de week ook aan de CTG gelegen omdat de hartslag van ons meisje erg hoog was tijdens de controle bij mijn vlos: rond de 180.

Tijdens de CTG lad de basis hartslag ongeveer rond de 145 en als ze aan het draaien/bewegen was steeg dit tot 170/180. In het ziekenhuis vonden ze dit een erg mooie hartslag en er werd mij verteld dat ons meisje een goede conditie had. Er werd mij trouwens verteld dat de (basis)hartslag tussen de 120/160 zou moeten liggen.
    Ik vind het dan ook erg vreemd dat jou gyn 140/150 "bijzonder" vind.....

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik lees ook overal die lijn van 160.. ik snap het ook niet meer.. wacht vandaag gewoon af..

x

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    echt mijn ventje had ook 180 ofzo bij bewegen toen werd ook gezegd van dat is een goede conditie

Deel Deze Pagina