Ik ben eergisteren voor een extra controle gegaan in het ziekenhuis vanwege rugpijn en andere kleine klachten. (hield me wakker van mijn dutje). Ze hebben mij toen onderzocht en tussen half uur en een uur aan de CTG gehangen. Er was toen sprake van "buikactiviteit". Wat betekend dit echter?. Aan de CTG zelf zagen we iedere 3 minuten pieken maar we hadden gevraagd als dit nou harde buiken waren maar ze noemde het alleen buikactiviteit.. wat mij nou niks verder vertelt. (Ironisch genoeg voelde ik het dus als rugpijn). Uiteindelijk hebben ze ook inwendig gekeken met de echo en had ik een verkorte cervix (2,03), ik ben een nacht opgenomen.. hij was net "oke" genoeg die avond dat ik geen longrijping nodig had maar ik vraag me nou wel af wat ik dan voelde.. Wat verstaan ze onder buikactiviteit?
Ik het laatst ook aan het ctg gehangen , ik dacht dat het de weeenactiviteit is.. dat meten ze dan met die roze band
Niet ieder ctg is hetzelfde. Bij sommige apparaten heb je geen roze band. Waarschijnlijk heb je wel twee dingen op je buik gehad. Een meet hartslag en de andere de weeën. Ik neem aan als ik het zo lees dat je baarmoeder aan het werk was.
Was wel twee banden ja.. een voor de hartslag en een voor de ander maar toen ik vroeg wat het was zei ze gewoon "buikactiviteit".. maar wat verstel je dan onder buikactiviteit want dat kan alles zijn.. Dus het waren dan wel gewoon weeën/harde buiken?. Weet wel dat als ik had moeten blijven dat ik longrijpingsspuitjes en remmers zou krijgen voor de inwerking.. maar ze heeft nooit gezegt van je hebt nu harde buiken/weeën ook niet toen ik het vroeg..
vind het een beetje raar om de gynaecoloog daar alleen voor te bellen.. dan zou ik wachten tot mijn volgende afspraak maar die is donderdag pas.. ben gewoon nieuwsgierig naar wat het nou wel/niet was.
Ik heb ook een ctg gehad (al 2) en ze meten bij mij idd 2 dingen: de hartslag en of je mogelijk al weeën hebt. Ik had harde buiken tijdens de 30 minuten en dat zag je ook terug op de echo. Als je pas donderdag hoeft terug te komen, zal het niet om weeën gaan maar waarschijnlijk om de harde buien die ze ook 'oefenweeën' noemen. Ik zou gewoon bellen morgen als je er gespannen onder bent!