Hoi, Ik heb vandaag een extra echo gehad doordat ik vanmorgen wat bloed had bij het afvegen. Er klopte heel mooi (net als vorige week) een hartje. Aan het einde van de echo vroeg ik of hij ook kon zien hoe groot het was. Toen ging hij snel snel opmeten, maar ik zag dat hij niet onderaan het ruchtje begon, maar ergens op 3/4. Resultaat: hij zei dat het 5 mm was en ik zag dat daarbij stond 6 w 2d. Vorige week maandag had ik ook een echo, die is toen niet opgemeten ,maar toen zei de gyn(een andere) dat het 6 weken was. moet ik me nu zorgen maken, of zou hij gewoon verkeerd gemeten hebben? Ik baal achteraf zo dat ik niet verder heb gevraagd...... schijterd die ik ben. Ik denk ook dat het neit zoveel zin heeft om morgen nog te bellen, want dan kunnen ze denk ik niet zien aan een foto (zit in mn dossier)
Op die termijn kunnen ze het vruchtje nog niet goed opmeten. 1mm ernaast kan al een week verschil geven. Zeker als je aangeeft dat hij op 3/4 begon is de kans heel groot dat hij er 1 mm naast zat en dus al een week verschil aangeeft. Ik zal mij er niet te druk om maken... Bij deze zwangerschap is het vruchtje tot 10 weken 3x opgemeten en elke keer was de uitgerekende datum 10 maart. Kom ik rond de 14 weken weer op controle blijken ze al die voorgaande keren een meetfout te hebben gemaakt en ben ik 3 maart uitgerekend (en eigenlijk nog een week eerder), maar de gyn wilde me niet 14 dagen vooruit zetten dus heeft me maar een week vooruit gezet. De gyn gaf ook aan dat het voor de 10 weken sowieso geen betrouwbare meting is.
bij ons hebben ze de eerste keer ook niet kunnen meten ik ben toen wel een dag naar voren gezet maar bij de 12 weken echo kunnen ze pas de definitieve termijn bepalen en toen zijn we nog 4 dagen naar voren gezet dus zal echt wel goed komen meis geniet lekker
Dat halverwege beginnen kan zijn om de CRL te meten (Crown Rumph Lengt, oftwel kruin stuit lengte), de beentjes tellen niet mee bij een echo meting. Het meten is in dit vroege stadium nog heel moeilijk. Iedere mm scheeld dagen en klopt achteraf vaker niet dan wel. Hier was uk bv met 8 weken op preciese groei (wat ik zelf berekend had), met 9 weken maar 3 dagen gegroeid en met 10 weken ineens 1,5 week gegroeid. Lekker lomp gemeten dus. Probeer je er niet teveel zorgen over te maken en doe je dat toch, zorg dan dat je volgende week nog een extra echo mag!