eerste (termijn) echo altijd vaginaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamav2boefies, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik vroeg me af is de eerste echo altijd vaginaal?
    Volgens mijn berekeningen ben ik als ik de eerste echt heb 9 weken en 2 dagen

2. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn eerste echo (met precies 9 weken) was niet vaginaal. Buurvrouw met 8 weken en 3 dagen wel vaginaal.....Tja geen idee waarom ze het bij haar wel vaginaal gedaan hebben en bij mij niet. Wel gaf ze aan dat er bij haar uitwendig weinig te zien was met de echo van 10 weken. Ze moesten heel hard op der buik drukken om wat te kunnen zien. Nou hadden ze bij haar eerste echo ook niet eerst uitwendig geprobeerd, voordat ze naar vaginaal over gingen.
    Bij mijn was alles prima te zien en mijn echo's zijn veel duidelijk dan die van haar.

Moet wel zeggen dat ik van mezelf slank ben en had ik een platte buik. Zij had voor haar zwangerschap al een flinke buik. Misschien dat dit wat uitmaakt?

3. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij mij werden de 7 en 9 weken wel inwendig gedaan en termijn echo met 10weken uitwendig.
    Verschilt per persoon denk ik bij mij hadden ze het niet eerder uitwendig geprobeert maar bleek al goed zicht te zijn.
    Dus 9 weken had waarschijnlijk ook uitwendig gekunt.

Groetjes brenda

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik kreeg een echo met 9 weken precies en dat was uitwendig en het was allemaal duidelijk te zien.......ze kijken eerst uitwendig volgens mij en als ze het dan niet duidelijk zien dan doen ze het inwendig

5. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Bij onze verloskundige praktijk doen ze alle echo's voor 12 weken vaginaal, zag er erg tegen op met 9+5 maar ik vond het zien van ons ukkie helemaal geweldig! :D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    waar ik de echo liet doen bij de zwangerschappen deden ze enkel inwendig voor de 8wk zwangerschap. na 8 wk proberen ze eerst uitwendig daarna inwendig.

moet zeggen dat inwendige echo wel mooier en duidelijker is in een vroeg stadium dan uitwendig.

zal voor de zekerheid een tuniek/jurkje aandoen als je je onzeker voelt daarover. dan kun je het allemaal nog een beetje bedekken en vond me zelf minder bloot voelen zodat ik meer kon genieten van het kleintje op het scherm

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het ligt aan jou en aan hoe je bm ligt. mijn eerste zwangerschap was de echo met 11 weken uitwendig heel duidelijk. tweede zwangerschap lag mijn bm dieper en was het uitwendig nog maar nét te zien (ook 11 weken) en was het bijna inwendig geworden.

8. Tamara87

Tamara87 Lid

12 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals de meesten al gezegd hebben is het afhankelijk van verschillende factoren. bij mij lag mijn baarmoeder nog erg laag met 11 weken en hebben toen nog een inwendige echo moeten maken.
    Maar ik moet zeggen dat ik zodra ik de kleine zag helemaal vergat dat de echo inwendig was. Heb er dan ook helemaal geen vervelende ervaring mee. uitwendig moest ze bij mij erg hard drukken om iets in beeld te krijgen, dat voelde voor mij zelfs minder prettig.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 12 weken hebben ze het eerst uitwendig geprobeerd. maar de plaatjes waren net niet duidelijk genoeg (lage ligging+buikvet?). Vaginaal waren de plaatjes veeeeeel mooier..

10. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Ik heb hem met 9 weken wel inwendig gehad. Dat was in het zh, de gyn doet altijd inwendig met 9w, terwijl ik anders een paar dagen later naar de vk moest en zij had em uitwendig gedaan...

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Bij mij was het met 10 weken ook inwendig (en ik ben niet dik of zo). Met uitwendig moest ze heel hard duwen en dan zag je nog amper wat. Inwendig was supermooi en je voelt er niks van hoor. Uitwendig vond ik veel minder fijn ivm het harde duwen op mijn buik

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Met 7,1 weken heb ik 'm uitwendig gehad.
    Met 9,3 eerst uitwendig, later inwendig. Gaf een wat duidelijker beeld. Is dus echt heel verschillend.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier met 8w4d uitwendig en ukkepuk was prima te zien, net als de hartslag...
    Moet wel zeggen dat het in het umc was, dus misschien betere apparatuur dan bij een verloskundigenpraktijk.
    Daarnaast ben ik slank en lag mn baarmoeder redelijk naar voren...

14. Fayy

Fayy Niet meer actief

bij mn vorige zwangerschap (mk) was ik 9w4d met de echo en dat ging prima uitwendig.. en bij deze zwangerschap had ik mn eerste echo met 6w2d en dat moest inwendig.

gr fay

15. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Misschien een beetje vreemd, maar ik wilde eigenlijk juist vragen of ze het inwendig zou willen doen.:( Ik moet woensdag weer heen, en ben dan ongeveer 11w en 4d. De eerste keer heeft ze het ook inwendig gedaan, en dat was meteen haarscherp beeld! Toen ze het daarvoor op mijn buik deed was er nog niets te zien, maar was het beeld ook niet constant, er kwamen de hele tijd ´zwarte vlekken´ voor te zitten. Zouden ze het inwendig doen als je dat vraagt, of zitten daar nadelen aan?

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Bij mij was de 1e echo (10 weken) uitwendig. Maar meteen nadat ze beeld had, ging ze over op inwendig, omdat ze even extra goed wilde kijken of het er inderdaad 2 waren :D

Ik vond ik 't begin uitwendig ook helemaal niks, vond 't ook maar pijn doen al dat gedruk op mijn buik....

17. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Nou ben geweest Ik had dus ook een inwendige echo
    Ik heb hier geen moeite mee en een super mooie echo gezien van ons beebje Kloppend hartje gezien en handjes en voetjes de bewogen (L) SMELT

18. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Er wordt niet perse altijd eerst uitwendig gekeken. Ik heb voor de 12 weken 4 echo's gehad en alle 4 waren meteen inwendig!

EDIT: je hebt de echo al gehad. Gefeliciteerd!

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb met 6 weken een uitwendige echo gehad en er was toen een kloppend hartje te zien. Daarna voor de duidelijkheid nog even inwendig. Ik ben niet super slank ofzo. Daarna alle echo's uitwendig en dit gaf een goed beeld.

Gefeliciteerd met je goede echo!

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nee hoor niet altijd:) hier vorige keer met 7.3 weken uitwendig en met 11 weken ook. Nu met 8 en 11 weken uitwendig! Ging prima:)

Deel Deze Pagina