Hallo meiden, Ik ben vandaag 9 weken zwanger en vamorgen liep ik iets wat slaperig de woonkamer binnen en liep ik met mijn zij tegen de deurklink aan. Nu maak ik me extreem ve zorgen. Kan dit schadelijk zijn voor mijn baby? Liefs buikje88
Kindje zit heel goed beschermd, ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken en anders je gyn/vk even bellen
Denk het niet. Met 9 weken in je baby zo klein! Ik ben met de sneeuw afgelopen winter een keer op de grond gevallen, mijn vk zei dat het geen kwaad kon omdat je baby heel goed beschermd zit vanbinnen.. En als je je zorgen maakt, gewoon even je vk bellen
Nee joh, zelfs als je hoogzwanger was had dat waarschijnlijk geen kwaad gekund. Je kindje zit nog onder je schaambot. Heel laag dus en is heel goed beschermd. Je hoeft ook echt niet de Vk te bellen, geen zorgen
Oké, bedankt voor jullie reacties. Stelt me al een beetje gerust. Bah wat eng dit zeg. Ik hoop dat alles goed is.
Ik kreeg een week of 4 terug een paar flinke trappen van mijn paard op mijn stuit, bovenbeen en onderarm. Kreeg harde buik ervan... Verloskundige was helemaal niet ongerust. Mocht voor mijn eigen gemoedsrust even langs komen. Ik was niet vol in mijn buik geraakt en voelde direct leven. Moest het wel even 2 dagen extra in de gaten houden. ALs je onder de 12 weken zwanger bent zit je kindje in een plons vruchtwater diep onder je schaambotje. Dus sowieso al super safe.. Jij hebt je zij gestoten..daar zit je kindje niet Wil je echt geruststelling bel je even je verlos op.
Jeetje wat heftig trappen van je paard! Gelukkig is alles goed met je kindje. Je zal wel heel erg geschrokken zijn. Ik ben misschien gewoon een beetje overbezorgde aanstaande moeder hihi
Nee hoor je bent een mama die ongerust...hebben we allemaal!!!! Ja was wel even geschrokken idd en zeer ongerust. Maar de verlos zei al je hebt ze op je rug gehad, op je been en armen, mijn arm stootte door die klap in mijn buik.. Kindje deed t gewoon prima. Waar ik op moest letten was op de beweeglijkheid zelfde bleef. De placenta kon een scheurtje oid opgelopen hebben. Waardoor de kleine het moeilijker zou krijgen. Maar dat was niet zo gelukkig.
Je kindje kan inderdaad heel wat hebben!! Maar natuurlijk schrik je! Mocht het zijn dat onze woorden je niet geruststellen mag je gewoon je VK bellen voor dit soort dingen, het is echt niet nodig om in giga onzekerheid te zitten!
tot 12 weken zit het kleintje ook achter je schaambot verstopt. en later heeft het het vruchtwater wat hem goed beschermt. en je stelt je niet aan, je bent gewoon een bezorgde mama. daar is niets mis mee. wat mijn vk me altijd blijft zeggen: 'als je iets niet vertrouwd, altijd bellen. liever te vaak dan één keer te weinig'
Kan helemaal geen kwaad hoor je kindje zit nog achter je schaambot en komt nog laaaaaang niet bij je zij... Zelfs met 20 weken nog niet... Dan zit je baarmoeder bij je navel ongeveer Dus geen zorgen
Bedankt voor jullie geruststellende en lieve berichtjes. Ik kan nu gerust aan het werk gaan. Fijne dag allemaal!
Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Je kindje zit zelfs nog achter je schaambot. En al was de niet zo, dan nog zit hij of zij goed beschermd en zal met een stoot(je) niets gebeuren.
Het kan inderdaad echt geen kwaad. Daarentegen gewoon contact opnemen met je VK. Zij zullen wel vaker dit soort vragen krijgen Mijn zoon timmert, slaat, schopt, stampt ondanks frequent waarschuwen regelmatig op mijn buik. Arm broertje. Hoe moet dat strakjes als hij eruit is