CTG-waardes

Discussion in 'De bevalling' started by Riannechilly, Feb 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

Dec 15, 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hallo meiden

Voor de meiden die al bevallen zijn (in het ziekenhuis), heeft een van jullie nog een idee van hoe hoog je ctg waarde was tijdens je bevalling?!?

Ik heb nu 3 ctg's gehad en in rust was het 6 tot 10 en bij de eerste rustige voorweeen was het 20. 's Avonds liepen ze op naar 59, maar de volgende ochtend waren ze al 120, dus ik was even benieuwd of iemand dat nog weet! (Ik ben nog niet bevallen hoor, het is gewoon nieuwsgierigheid ;))

Liefs Rianne

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    mijn 5 weken aan voorweeen zaten tussen de 30 en de 40 per piek. De ontsluitingsweeen zaten tussen de 80 en de 90, de persweeen rond de 105. Op zich viel dat nog mee dus,geloof ik...

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik weet dat echte weeen boven de 70 uit moeten komen.

bij mij zat het met de voorweeen tussen de 20 en 50..

met ontsluitings weeen zat het bij mij tussen de 80 en 150..

perweeen niet gemeten haha want kwam onder de douche vandaan rechtstreeks op bed en mocht persem :p had niemand verwacht want 3 kwartier ervoor had ik pas 3 cm ontsluiting;)

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kwam in het ziekenhuis en had ik al ontsluitingsweeen (6cm ontsluiting) en die zaten tussen de 70 en 110
    Persweeen geen idee werd toen van de banden afgehaald en kreeg inwendig draaitjes op het hoofd van Anthony maar zullen vast boven de 110 uitgekomen zijn hahaha

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    volgens mij is dat moeilijk te vergelijken want ze stellen de CTG ergens op een nul waarde in maar dat hoeft niet 0 te zijn. Bij begon het volgens mij altijd rond de 20 terwijl ik dan niet eens weeën had. En inwendig of uitwendig maakt ook weer een verschil.
    Bij mij liep het in elk geval langzaam (binnen 4 uur) op van 20 naar 180 of zo (persdrang). Tijdens het persen is de inwendige CTG losgeraakt dus die zijn niet meer gemeten.

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Bij mijn ctg's was 20 = ontspannen buik
    Ik heb al vanalles gehad, 120, 80, 70...
    De baby zit er nog steeds :-D

Share This Page