1ste echo gehad, naast kleine uk ook cyste gezien. Wie had dit ook?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mizz Bunny, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Vanochtend de eerste echo gehad.
    Vk was helemaal tevreden, hebben onze kleine uk gezien en een stevig kloppend hartje.
    Vk heeft gemeten en dit klopt met de termijn en ben dus tussen de 6 weken en 5 dagen en 7 weken zwanger.
    Mooie echofoto mee naar huis gekregen.

Helaas zag de vk ook een cyste van zo'n 7 cm.
    Hiervoor moet ik volgende week naar de gyn.
    Volgens de vk is dit vrij groot en kan het betekenen dat het als hij niet uit zichzelf inkrimpt hij operatief verwijderd moet worden.

Wie heeft dit ook of heeft dit meegemaakt?

2. Giulietta

Giulietta Actief lid

Mar 29, 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de cyste op de eierstok zat? Op zich is tijdens de vroege zwangerschap een cyste op de eierstok vrij normaal, komt door de hormonen. Na zo'n 12 weken moet hij inderdaad weg zijn of al goed geslonken zijn. Het is vrij zelden dat er een cyste op de eierstok operatief verwijderd moet worden in de zwangerschap!

Een cyste in de baarmoeder naast een vruchtje heb ik nog nooit van gehoord, als dat toch is wat je hebt. Wel een hematoom in de baarmoeder.

In ieder geval fijn dat je naar de gyn mag en dat hij/zij even mee kijkt! Succes

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Is idd een cyste op mijn rechtereierstok.

4. Giulietta

Giulietta Actief lid

Mar 29, 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok op de eierstok inderdaad. Ik snap dat het even schrikken is als je zoiets hoort, maar het komt dus vrij vaak voor! Meestal gaat het dus vanzelf weg. Op de zwangerschap zelf heeft het geen invloed. Mocht het toch niet uit zichzelf weggaan, dan doen ze er pas iets aan na de zwangerschap! Nog gefeliciteerd met je goede echo, geniet er van!

Succes nogmaals bij de gyn.

5. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

ik heb ook een cyste op mijn linker eierstok, maar daar doen ze niets mee, hij kan uit zich zelf slinken en anders gaan ze na de bevalling met hormonen proberen hem te laten knappen.

maar die van mij is maar 3 cm, dus dat is wel een verschil me de grote als die van jou

6. Lusvi

Lusvi Bekend lid

Oct 16, 2012
    570
    19
    18
    Hier ook cyste op mn eierstok van 8cm, rechts. Ben niet zwanger (niet dat ik weet :p) en volgens de gynaecoloog moet ie vanzelf krimpen..

Share This Page