inseminatie te laat?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Babs77, May 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Hallo,

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden via kid. Nu vind ik het op tijd insemineren een lastig iets. Gisterochtend had ik een positieve ovulatietest dus ik kan vanmiddag terecht voor inseminatie. Alleen is vanochtend mijn temperatuur al gestegen met 0,5 graden. Kijkend naar mijn vorige cyclussen ga ik er vanuit dat mijn ei al is gesprongen en dat we dus te laat zijn. Ik heb dit overlegd met het ziekenhuis maar zij denken dat het nog wel zin heeft. Wat denken jullie?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Babs77,

ik begrijp je redenatie en je zorg wel. Wat zeiden ze in het ziekenhuis gisteren? Een eitje blijft 12-24 uur bevruchtbaar, dus ik denk ook dat het nog wel kon hoor. Het is gewoon zo spannend en bewerkelijk om op deze manier zwanger te worden, dus je wilt geen risico's lopen.
    Duimen voor deze ronde!

Groetjes Brigitte

3. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Hallo Brigitte,

Bedankt voor jouw reactie. Ze zeiden in het ziekenhuis ook dat het nog kon. Als ik een kansberekening maak dan is de kans dat er een bevruchting plaats vindt wel een stuk kleiner. Ik zou ook graag willen dat ze insemineren op de dag dat ik een positieve ovulatitest heb. Zo zijn we niet te laat en dat zal mij heel veel rust geven. Mijn testen lopen namelijk niet op, ik ga van een licht streepje naar een knaller. Ik gebruik ook clearblue maar daar is het natuurlijk hetzelfde. Ik heb het ziekenhuis gevraagd of op de zelfde dag insemineren een mogelijkheid is. De verpleegkundige zegt niet te willen afwijken van het protocol en dat iedereen graag een uitzondering wil. Ik kan niet zo veel met dit antwoord en het frustreert me enorm omdat ik niet het gevoel dat er met me mee wordt gedacht. Zijn er ziekenhuizen waar ze wel op de dag van een positieve test insemineren of heb je tips hoe ik nog beter zou kunnen timen?

Groetjes

Share This Page