Hi, Ik heb softijs gegeten...na 3 happen dacht ik...o nee volgens mij mag ik dit niet!! Toen de rest aan m'n vriend gegeven. Was in centerparcs in het restaurant waar een machine stond.....neem aan dat die regelmatig schoon worden gemaakt..maar maak me nu toch druk
Geen stress Soft ijs kan prima , zolang het niet warm is (smaak) en idd regelmatig schoongemaakt wordt
Zou me er niet zo druk om maken. Ze zeggen dat in het apparaat veel bacteriën blijven broeden. Maar ik weet heel zeker dat er nog veel meer van dat soort apparaten zijn, die continu voedsel verwerken en vast ook niet smetteloos zijn. Vleesverwerkers, diepvriesijsjes, bolletjes ijs, pizza's enz.
Ik heb het ook al gegeten, maar wel op een plek waar veel softijs is gegegeten en ik de zoveelste van die dag was. Dan is het ijs iig vers.
Ik at elke dag een softijsje toen ik zwanger was van onze zoon. Of 2 Hahahaha. Maar wel bij een zaak waar veel softijs werd verkocht (ook in de winter)
Het is dat ik nu zwangerschapsdiabetes heb en moet oppassen maar bij mn oudste at ik ook bijna dagelijks softijsjes zeker bij plekken waar veel ijs verkocht wordt (een groezelige snackbar waar je verder niks zou kopen zou ik overslaan )
Maak je geen zorgen, dat kan echt wel. En al zou het niet de meest schone machine zijn, dan nog is de kans dat je ergens mee besmet raakt nog klein.
Jeetje ik lees soms onderwerpen (zoals nu deze) en dan denk ik huh? is daar ook al iets mee Dit is mijn tweede zwangerschap maar over softijs heb ik nog nooit iets gehoord.. Wat ik altijd maar aanhou is waar ik me niet goed bij voel doe ik niet, en als ik er (achteraf) achter kom dat ik iets gehad/gedaan heb wat niet mag of niet goed is dan probeer ik me er niet te druk om te maken, en vooral gewoon niet nog een keer te doen. Veel meer kun je toch niet..
Softijs niet meer mogen eten? Laatst was er iemand die opeens in paniek was doordat ze op de kinderboerderij was geweest.. Sorry, waar maak je je druk om? Ik denk daar niet eens bij na.. (misschien te nuchter??) Nog even en een zwangere vrouw mag niks meer eten, en nergens meer naartoe.. geniet van je zwangerschap! Oh en vat mijn reactie niet verkeerd op 😉 ik snap het gewoon niet..
Ja is ook zo...gaat ook meer om de machine die bacteriën kan hebben...ik lees hier ook wel eens berichten en denk dan maak je niet zo druk. En nu ben ik zelf die muts haha. Iedereen bedankt voor t gerust stellen
Maak je geen zorgen, is echt geen probleem hoor! Of het moet echt bedorven zijn geweest, maar dat had je echt wel gemerkt!
Softijs was echt mijn verslaving tijdens mijn zwangerschap . Wel altijd bij de mc donalds of een drukke snackbar waar de productie hoog is. Niks aan het handje hoor!
Ik heb 2 kinderen maar ben me er nooit van bewust geweest dat dit slecht zou kunnen zijn. Niet druk maken om een paar happen soft ijs hoor.
Onze dochters mogen niks meer als ze zwanger zijn over 25 jaar en moeten 9 maanden lang in quarantaine Las laatst ook iemand die in paniek was omdat ze een toastje met pesto had gegeten...🙈😅
Ik hoop het niet voor ze En dat toastje, ik lach erom maar het is eigenlijk best triest, dat je je zo in de stress kan werken om iets totaal onnodigs. En alleen maar omdat van alle kanten 'adviezen' worden gegeven. Als je geen goede vk hebt die gewoon duidelijk zegt 'hier moet je mee oppassen, de rest kan gewoon', vind je op internet 1001 verschillende adviezen.