Softijs gegeten! Probleem?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda468, 9 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda468

Linda468 Lid

20 nov 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik heb softijs gegeten...na 3 happen dacht ik...o nee volgens mij mag ik dit niet!! Toen de rest aan m'n vriend gegeven. Was in centerparcs in het restaurant waar een machine stond.....neem aan dat die regelmatig schoon worden gemaakt..maar maak me nu toch druk

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geen stress :D
    Soft ijs kan prima , zolang het niet warm is (smaak) en idd regelmatig schoongemaakt wordt

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Zou me er niet zo druk om maken. Ze zeggen dat in het apparaat veel bacteriën blijven broeden. Maar ik weet heel zeker dat er nog veel meer van dat soort apparaten zijn, die continu voedsel verwerken en vast ook niet smetteloos zijn. Vleesverwerkers, diepvriesijsjes, bolletjes ijs, pizza's enz.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik heb het ook al gegeten, maar wel op een plek waar veel softijs is gegegeten en ik de zoveelste van die dag was. Dan is het ijs iig vers.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik at elke dag een softijsje toen ik zwanger was van onze zoon. Of 2 Hahahaha.
    Maar wel bij een zaak waar veel softijs werd verkocht (ook in de winter)

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Het is dat ik nu zwangerschapsdiabetes heb en moet oppassen maar bij mn oudste at ik ook bijna dagelijks softijsjes :) zeker bij plekken waar veel ijs verkocht wordt (een groezelige snackbar waar je verder niks zou kopen zou ik overslaan ;))

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik zou me er niet druk om maken....

Precies wat ladylola zegt, en daarbij het waren 3 happen.

8. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Maak je geen zorgen, dat kan echt wel. En al zou het niet de meest schone machine zijn, dan nog is de kans dat je ergens mee besmet raakt nog klein.

9. Linda468

Linda468 Lid

20 nov 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thnx allemaal voor de reacties. Zal ook wel mee vallen.

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bij mijn eerste was ik verslaafd aan soft ijs.. Haha..
    En ik heb een gezonde zoon gekregen ;)

11. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    285
    107
    43
    Jeetje ik lees soms onderwerpen (zoals nu deze) en dan denk ik huh? is daar ook al iets mee :$ Dit is mijn tweede zwangerschap maar over softijs heb ik nog nooit iets gehoord..

Wat ik altijd maar aanhou is waar ik me niet goed bij voel doe ik niet, en als ik er (achteraf) achter kom dat ik iets gehad/gedaan heb wat niet mag of niet goed is dan probeer ik me er niet te druk om te maken, en vooral gewoon niet nog een keer te doen. Veel meer kun je toch niet..

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Softijs niet meer mogen eten?
    Laatst was er iemand die opeens in paniek was doordat ze op de kinderboerderij was geweest..

Sorry, waar maak je je druk om? Ik denk daar niet eens bij na.. (misschien te nuchter??) Nog even en een zwangere vrouw mag niks meer eten, en nergens meer naartoe.. geniet van je zwangerschap!

Oh en vat mijn reactie niet verkeerd op 😉 ik snap het gewoon niet..

13. Linda468

Linda468 Lid

20 nov 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja is ook zo...gaat ook meer om de machine die bacteriën kan hebben...ik lees hier ook wel eens berichten en denk dan maak je niet zo druk. En nu ben ik zelf die muts;) haha.
    Iedereen bedankt voor t gerust stellen

14. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Maak je geen zorgen, is echt geen probleem hoor! Of het moet echt bedorven zijn geweest, maar dat had je echt wel gemerkt!

15. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    351
    123
    43
    Softijs was echt mijn verslaving tijdens mijn zwangerschap :p. Wel altijd bij de mc donalds of een drukke snackbar waar de productie hoog is. Niks aan het handje hoor!

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb 2 kinderen maar ben me er nooit van bewust geweest dat dit slecht zou kunnen zijn.
    Niet druk maken om een paar happen soft ijs hoor.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het lijkt wel of de lijst met verboden en geboden steeds langer wordt elk jaar.

18. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Onze dochters mogen niks meer als ze zwanger zijn over 25 jaar en moeten 9 maanden lang in quarantaine:p

Las laatst ook iemand die in paniek was omdat ze een toastje met pesto had gegeten...🙈😅

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik hoop het niet voor ze ;)

En dat toastje, ik lach erom maar het is eigenlijk best triest, dat je je zo in de stress kan werken om iets totaal onnodigs. En alleen maar omdat van alle kanten 'adviezen' worden gegeven. Als je geen goede vk hebt die gewoon duidelijk zegt 'hier moet je mee oppassen, de rest kan gewoon', vind je op internet 1001 verschillende adviezen.

Deel Deze Pagina