Kabinet-balkenende gevallen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by chantal26, Feb 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie is gevallen. De PvdA-ministers stappen uit het kabinet. Premier Jan Peter Balkenende heeft dat in de nacht van vrijdag op zaterdag gemeld. Komende maandag zou het kabinet precies drie jaar in functie zijn.

De ministers van de drie partijen hebben vanaf vrijdagochtend half twaalf overlegd over de kabinetsruzie over de toekomstige Nederlandse rol in Afghanistan. Het CDA wilde verder in de provincie Uruzgan, de PvdA wilde per se vrijdag besluiten dat die optie van tafel zou gaan. De PvdA wilde dat het kabinet het definitieve nee zou overbrengen aan de NAVO.
    Volgens CDA en ChristenUnie zou dat echter indruisen tegen het kabinetsbesluit om alle opties voor een langer verblijf in Afghanistan uit te zoeken en pas daarna een besluit te nemen. In een ultieme poging vroeg premier Balkenende vrijdagnacht rond 3.00 uur aan de PvdA om daarmee in te stemmen en samen de eenheid van het kabinetsbeleid te bewaren. Vervolgens zou geprobeerd worden om voor 1 maart tot een besluit te komen.
    Voor de PvdA was dat voorstel echter onbespreekbaar. De PvdA-ministers boden daarop hun ontslag aan

2. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    mooi zo weg met die bak ellende pffffff

3. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat een genot. Ik bedoel, laten we eerlijk blijven. Dit kon toch ook niet langer meer door gaan.

Ministers waar de irritatie echt vanaf straalde naar buiten toe. Dat krijg je niet plots. Eigenlijk had het na het rapport van de commissie Davids al moeten stranden. Ik vind de hele situatie echt tenenkrommend.

Nu hopen dat PVV niet te groot zal worden.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik wordt echt zooo moe van dit soort dingen, kom op zeg! wat willen we hiervoor terug dan? het wordt er echt niet beter op hoor, welk kabinet er nu ook komt, ze moeten allemaal de EU volgen, behoorlijk naief als iemand denkt dat er nu ook daadwerkelijk wat gaat veranderen in NL.

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Laten we hopen dat het volgende kabinet een gefundeerde mening gaat hebben en besluiten durft te nemen. Zou ook wel leuk zijn als de discussie eens om de inhoud gaat...

En inderdaad, hopen dat de pvv niet te groot wordt nu. Dat is mijn grootste angst...

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Balkenende is net Heintje Davids, wedden dattie gewon weer terugkeert? :( Echt de slechtste premier ever is deze man, wat een gebrek aan leiderschap en gewoon vier kabinetten laten vallen, ongelooflijk.

7. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Woohoo!!! Ein-de-lijk!

heb vannacht tot 2 uur snachts zitten kijken met bak chips maar toen heb ik het toch maar opgegeven. Wat een genot om te zien dat ze nou toch gevallen zijn. Hoewel het natuurlijk geen halve minuut over Afghanistan is gegaan in die kamer. Allemaal verkiezingspolitiek. Wilders is waarschijnlijk nu aan t feestvieren. Mijn stem heeft hij absoluut!

Nu hopen dat we na al die jaren doffe ellende van dat grafCDA zijn met hun hypocriete geneuzel.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ben erg blij dat het kabinet is gevallen!
    Ben echt ontzettend blij dat de militairen weg gaan uit Afghanistan.
    Mijn man zal waarschijnlijk wel weer heen moeten om het kamp af te bouwen.

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,820
    4,057
    113
    Ik hoorde dat dit het 4e kabinet van balkenende is dat het niet red. Hopelijk leren we hier eindelijk een keer van en wordt het niet weer een balkenende kabinet!

10. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Dat heb ik ook een beetje.. Wilders zal hier wel weer fijn op in spelen. Gaat precies roepen wat de mensen nu willen horen natuurlijk en daar trappen jammer genoeg veel mensen ook nog in..

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hier ook eentje die zit te bibberen. En ik denk dat bijvoorbeeld cda en vvd niet voldoende ruggegraat hebben om een coalitie met de pvv te kunnen weerstaan. Macht corrumpeert helaas en brengt het slechtste in mensen naar boven.

Aan de andere kant krijg je de premier die je verdient als volk, zeggen ze vaak. Als mensen zo dom zijn in in de retotiek van de pvv (en de pers) te geloven, tja.... Wat kun je dan nog?

12. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Inderdaad, veel roepen, weinig actie. Maar laat ie zich maar eens bewijzen dan, ben erg benieuwd hoe men dan nog over hem en zijn partij denkt.

13. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ikzelf vind ook dat het zo niet langer kon.. maar of dit goed is voor het land op dit moment.. Wilders krijgt zo steeds meer bijval.. en ook D66 en SP.. hoewel ik het best met een aantal punten eens ben van hun vind ik WIlders echt geen optie.. ook internationaal zou dit een blamage zijn..op z'n zachtst gezegd. D66 heeft gewoon (uit christelijk oogpunt) gevaarlijke standpunten, en de SP heeft mooie ideeen, maar die zijn te idealistisch...

Ik vind WIlders echt genant.. hij roept echt onzinnige dingen en gaat veeel te ver (al is het wel goed dat ie bepaalde zaken bespreekbaar maakt)

Verkiezingen vind ik nu gewoon eng.. of t beter gaat worden. denk t niet.. maar veel slechter kan zeker wel....

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
  15. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Ichtus, nou dat heb ik idd ook.. slechter dan nu kan bijna niet, maar of het er straks beter op gaat worden...?

16. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    geef balkie maar weer zn toverstokje terug.. krijgen we een Harry Potter 8.. daar zie ik hem liever in :)
    Maar balkie, ookal vind ik het een prut premier, vind ik minder erg dan PvdA en hun wouter bos met hun draaikonterij en gelieg.
    En eindelijk was er eens een standpunt waarbij hij had moeten draaikonten.. ( of in elk geval een goed onderbouwde reactie moeten kunnen geven naar Navo toe waarom NL er niet langer zou moeten blijven daar in afghanistan).. want nu.. pff.. die heeft nooit nagedacht over wat voor gevolgen dit allemaal kan hebben voor NL en hun economie.
    Bos had maar 1 ding voor ogen... die functie waar die al tijden op aast bij abn.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Geweldig!!

En ik hoop wél dat PVV groot word! Ik heb goede hoop :D

18. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als Wilders aan de macht komt dan ga ik emigreren...
    Oh nee, ik woon al in het buitenland...

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,257
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, dit kabinet kon inderdaad niet meer. Je merkte al zo lang dat er een hoop irritatie was tussen Bos en Balkenende. Volgens mij heeft dat nooit goed gezeten.
    Ik ben wel bang voor de komende verkiezingen. Bang voor Wilders, om precies te zijn. Hoewel ik ergens denk, dat hij helemaal niet wil regeren. Hij zit veel te lekker in de oppositie. Kun je lekker schelden en een ander de schuld geven, zonder dat je zelf iets hieft te bewijzen.
    Maar stel je voor dat hij echt groot wordt... dan kun je er niet omheen. Ik vind emigreren en te grote stap, maar ik zou me diep ongelukkig voelen in een land waar Wilders het voor het zeggen heeft.

In het verleden heb ik weleens PvdA gestemd, maar ze hebben zich nu niet populair gemaakt bij mij.

Ik vind het ook vreselijk dat de mensen in Uruzgan zo in de steek worden gelaten. Het Nederlandse leger heeft echt een andere, unieke aanpak. Er is echt al wat opgebouwd daar, zowel in de vorm van 'gebouwen' als vertrouwen van de bevolking. Maar dat wat er is, is nog steeds erg kwetsbaar. Als een ander land dat overneemt, zal er een hoop weer verdwijnen. Erg verdrietig vind ik dat. Zowel onze militairen als de bevolking daar verdient beter!

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    "hangt de vlag uit"
    blij dat we van dat k*tkabinet afzijn. Ik hoop ook dat wilders partij groot wordt, ik ben het niet met alles eens, maar laat er maar eens een frisse wind door de regering waaien.

Share This Page