hoi hoi Wie heeft er ervaring met camperen tijdens de herfstvakantie. Is het dan niet te koud in een tent/caravan?? Wij willen miss nog een weekendje weg, gewoon in NL
Een caravan met kachel moet niet zo'n probleem zijn. Het ligt denk ik vooral aan de temperatuur dan, dat kan nogal verschillen per jaar in die periode. Gebruik van een kachel en warme kleding en dekens 's nachts lossen veel op. Er zijn ook winterkampeerders met een caravan dus blijkbaar moet dat geen probleem zijn .
In mijn jeugd gingen we ieder jaar kamperen in de herfstvakantie. Soms lagen we met nachtvorst in de iglo hihi. Je leert dan wel met je hoofd onder de dekens te slapen - anders kreeg je zo'n koude neus! Zelf zijn we nu 2x geloof ik in de herfstvakantie geweest (1x vouwwagen 1x caravan). Mijn kinderen gaan al 5 jaar in totaal denk ik. Als wij niet gaan- gaan ze met opa en oma mee. Waar ik altijd op let is dat er een binnenruimte is om te spelen. Zodat ze ook bij slecht weer binnen terecht kunnen in een recreatiezaaltje ofzo. Een binnenzwembadje- hoe klein ook, is altijd fijn om even op te warmen. Verder hebben wij een kacheltje - een blazer van 2000w -en nemen we ons winterdekbed mee in de caravan en voor de kinderen in de tent hun dekbed + slaapzak. Verder hebben we altijd extra dekens in de caravan. De herfstperiode is prachtig om weg te gaan - wel probeer ik zo laat mogelijk te boeken - mochten de weersvoorspellingen écht slecht zijn (alleen maar regen) -dan boek ik niet.... plek is er toch wel. Vorig jaar natuurlijk mazzel: Toen hebben ze in het meertje en op het strand van de camping gespeeld! Wij zijn overigens fan van de rcn campings!
Bedankt voor je bericht. Wij hebben wel een kachel in de caravan dus dat scheelt en zijn idd ook van plan om laat te boeken. Trouwens ook bedankt voor de tips, die ga ik zeker meenemen/opschrijven Normaal gaan we vaak in het voorjaar. Maar gezien mijn uitgerekende datum denk ik niet dat we dat komend jaar gaan doen. Miss domme vraag, maar wat zijn rcn campings?
Ik ben een diehard kampeerder. Ook in het vroegr voorjaar gaan we, maar de herfstvakantie gaat mij net te ver
https://www.rcn.nl/nl/home wij zijn al heel vaak naar de Flaasbloem geweest. Simpele basic animatie, (de kinderen vinden het geweldig ) - maar voor ons en de kinderen geeft dat een fijn ritme aan de dag. Betaalbare campings. Veldjes met wat speelattributen in het midden. Niet heel luxe ofzo. Maar gewoon goed en schoon. Oke, in de herfstvakantie zit je wél regelmatig met modder voetstappen in de wc gebouwen... maar dat is overal zo'n beetje volgens mij. Kinderen lekker de hele dag met de regenlaarzen aan op pad... lekker 'soepjes' maken, takken sjouwen etc.
Wij doen zelf ook aan wintercamping. Warme kleren, verwarming aan en leuke dingen doen! We zoeken dan wel vaak een camping met zwembad en binnenspeeltuin op. Vorig jaar het hele winterseizoen in Renesse gestaan. Zo leuk om na een flinke strandwandeling in het restaurant een warme chocomel te drinken en de kinderen nog even in de binnenspeeltuin los te laten. Dit jaar gaan we met oud op nieuw naar Oostenrijk in de Bergen. Kijk er enorm naar uit!