TS wil graag uitbreid koken toch? Ik heb met Kerst aardappel/pompoen duchesse (van die torentjes) gemaakt, dat was ook wel een succes.
Wij koken hetzelfde als altijd en ze moeten allebei proeven. Zoveel hapjes als dat ze oud zijn. De oudste dus 5 en de jongste 2. Als ze daarna niet meer hoeven is het prima, dan hebben ze een keer gewoon niet zoveel gegeten... Maar als ze hun hapjes geproefd hebben krijgen ze een toetje en anders niet. De oudste eet eigenlijk altijd een toetje en de jongste gemiddeld 3x per week niet. Die is wat koppiger haha
Herkenbaar. Ik maak tegenwoordig ook echt geen soesjes met zalmmousse, spinaziekroketten of pompoenravioli meer. Niet omdat ze dat niet lekker zouden vinden (want volgens mij eten ze hun vingers erbij op) maar ik heb daar echt geen puf meer voor, en geen concentratie (met 2 kinderen die willen helpen en de derde die aan mn been hangt)... Ik zie het al voor me. Kansloos! . Meer dan 3 kwartier vind ik nu ook gewoon zonde om aan het eten te besteden (en dus niet aan mn kinderen) die tijd komt wel weer. Ik weet zo even geen recepten voor je. De meeste simpel-doch-chique gerechten die ik maak bevatten wel vlees.