Kinderhoek in de woonkamers

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door aboe, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Sinds wij verhuisd zijn hebben wij bij de achterdeur een lege ruimte. Nu lijkt het mij daar leuk om een bureautje neer te zetten voor de kleintjes 1.5 tot 5 jaar. De oudste van 8 jaar kan daar wel spelen. Maar zal voornamelijk toch buiten spelen.

Stuva van IKEA gaan helaas door de diepte niet passen en steigerhout ben ik een beetje zat. Wie heeft een leuk (maar budget) idee?

Of show die van jou

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Marchella vindt dit leuk.
  3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
  4. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
  5. Msee

Msee Niet meer actief

Wij hebben zelf een speelbureau gemaakt. Bij winkels en rommelmarkten los speelgoed gekocht en die er op gezet. Alle kanten leuk geschilderd met afbeeldingen van donald duck, bert en ernie etc. Aan de zijkanten hangen een puzzeldolhof, muziekinstrumenten, telraam, magneetbord en nog wat kleine dingen. Bovenop kan je in het bureau een tekenrol plaatsen die dan via een gleuf door het bureau heen komt. Er zijn 3 losse platen die op geborgen kunnen worden, 1 plaat om op te kleuren, 1 plaat waar een duploplaat op zit en 1 met allemaal kralen. Er is een plek voor potloden. Een rollende geluidsbal en een magneetpuzzel.
    Achterin is over de hele breedte een diep gat voor duploblokken en aan de zijkant een leuk vak waar blokken in kunnen.
    Onderin is een verstopplek met 4 grote afbeeldingen van nijntje. De stoel is met de handafdrukken van onze zoon gesealed.
    Heel leuk, een hoop te doen en neemt niet veel ruimte in.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb een tv meubel omgebouwd (ahum, stuk van de onder plank eruit gezaagd). Hij is van dezelfde houtsoort als veel van onze andere meubels.

DragonBaby en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik ben niet ts maar dit klinkt heel erg leuk. Heb je ook een foto die je wil delen?

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Wij hebben een lack tafeltje als bureau, een mooie groene voor onze knul.

9. Msee

Msee Niet meer actief

Ik heb een foto naar je gestuurd.:)

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dankjewel, ziet er leuk uit.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik hou niet van grote speelhoeken in de woonkamer. Dus hier een tafel en stoeltje van de Ikea welke perfect bij ons interieur past.
    In een kast staan ook nog 2 rieten manden waar speelgoed in zit en we hebben een los hobbelpaardje en een tipi tent ( deze vouw ik meestal weer in en zet ik naast de last)

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb een tafeltje waaronder ik zelf een bak heb gemaakt van houthet tafeltje schuif je er zo bovenop
    In die bak al het speelgoed
    Stoeltje erbij
    Haal ik de tafel eraf kunnen ze aan het tafeltje zitten en bij de toys

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mag ik ook?

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik wil ook graag de foto zien, klinkt erg leuk!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben trouwens niet echt een kinderhoek. Ik ben ook nog op zoek naar iets geschikts.
    In de trapkast staan knutselspullen, spelletjes en puzzels en een grote bak duplo. Naast de tvkast staat nog het keukentje. De rest van het speelgoed staat op hun kamer. Maar ze spelen het liefst beneden dus ik sjouw vaak speelgoed op en neer. Daarnaast merk ik dat er leuker gespeeld wordt als er iets meer beneden staat dan we nu hebben staan. Maar in de trapkast is verder geen plek meer. We hebben nog wel plek voor een speelhoekje/speelgoedkast. Ik wilde eerst voor trofast van ikea gaan, praktisch omdat we die boven ook hebben staan dus dan kunnen gemakkelijk de bakken omgewisseld worden. Maar niet zo mooi. Ben al een paar keer bij ikea geweest, vastberaden om zo'n kast te halen, maar dan kwam ik toch weer zonder kast terug...

16. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Bedankt voor de reacties!
    Een klein hoekje gaat het hem niet worden met 4 kids.
    Wij hebben een grote kabinets kast in de woonkamer waarin alle spellen en knutselsspullen staan. Maar ze lijken inderdaad liever beneden te spelen dus vandaar de hoek. Ik ben er wel al uit dat ik de krukken van kidsdepot wil.

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dit is onze kinderhoek, dit weekend afgemaakt. Erg blij mee. Een stuk boomstam op maat gezaagd met mooie industriële poten eronder. Speelgoed in witte fruitkistjes en verder aangekleed.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina