Sinds wij verhuisd zijn hebben wij bij de achterdeur een lege ruimte. Nu lijkt het mij daar leuk om een bureautje neer te zetten voor de kleintjes 1.5 tot 5 jaar. De oudste van 8 jaar kan daar wel spelen. Maar zal voornamelijk toch buiten spelen. Stuva van IKEA gaan helaas door de diepte niet passen en steigerhout ben ik een beetje zat. Wie heeft een leuk (maar budget) idee? Of show die van jou
Wij hebben zoiets gemaakt: https://www.vtwonen.nl/inspiratie/diy/speelhoek-bureauhuisje-van-underlayment/ (We hebben grotendeels houten meubel/timmerpaneel gebruikt ipv underlayment, dat vond ik te grof)
Wij hebben zelf een speelbureau gemaakt. Bij winkels en rommelmarkten los speelgoed gekocht en die er op gezet. Alle kanten leuk geschilderd met afbeeldingen van donald duck, bert en ernie etc. Aan de zijkanten hangen een puzzeldolhof, muziekinstrumenten, telraam, magneetbord en nog wat kleine dingen. Bovenop kan je in het bureau een tekenrol plaatsen die dan via een gleuf door het bureau heen komt. Er zijn 3 losse platen die op geborgen kunnen worden, 1 plaat om op te kleuren, 1 plaat waar een duploplaat op zit en 1 met allemaal kralen. Er is een plek voor potloden. Een rollende geluidsbal en een magneetpuzzel. Achterin is over de hele breedte een diep gat voor duploblokken en aan de zijkant een leuk vak waar blokken in kunnen. Onderin is een verstopplek met 4 grote afbeeldingen van nijntje. De stoel is met de handafdrukken van onze zoon gesealed. Heel leuk, een hoop te doen en neemt niet veel ruimte in.
Ik heb een tv meubel omgebouwd (ahum, stuk van de onder plank eruit gezaagd). Hij is van dezelfde houtsoort als veel van onze andere meubels.
Ik hou niet van grote speelhoeken in de woonkamer. Dus hier een tafel en stoeltje van de Ikea welke perfect bij ons interieur past. In een kast staan ook nog 2 rieten manden waar speelgoed in zit en we hebben een los hobbelpaardje en een tipi tent ( deze vouw ik meestal weer in en zet ik naast de last)
Ik heb een tafeltje waaronder ik zelf een bak heb gemaakt van houthet tafeltje schuif je er zo bovenop In die bak al het speelgoed Stoeltje erbij Haal ik de tafel eraf kunnen ze aan het tafeltje zitten en bij de toys
Wij hebben trouwens niet echt een kinderhoek. Ik ben ook nog op zoek naar iets geschikts. In de trapkast staan knutselspullen, spelletjes en puzzels en een grote bak duplo. Naast de tvkast staat nog het keukentje. De rest van het speelgoed staat op hun kamer. Maar ze spelen het liefst beneden dus ik sjouw vaak speelgoed op en neer. Daarnaast merk ik dat er leuker gespeeld wordt als er iets meer beneden staat dan we nu hebben staan. Maar in de trapkast is verder geen plek meer. We hebben nog wel plek voor een speelhoekje/speelgoedkast. Ik wilde eerst voor trofast van ikea gaan, praktisch omdat we die boven ook hebben staan dus dan kunnen gemakkelijk de bakken omgewisseld worden. Maar niet zo mooi. Ben al een paar keer bij ikea geweest, vastberaden om zo'n kast te halen, maar dan kwam ik toch weer zonder kast terug...
Bedankt voor de reacties! Een klein hoekje gaat het hem niet worden met 4 kids. Wij hebben een grote kabinets kast in de woonkamer waarin alle spellen en knutselsspullen staan. Maar ze lijken inderdaad liever beneden te spelen dus vandaar de hoek. Ik ben er wel al uit dat ik de krukken van kidsdepot wil.
Dit is onze kinderhoek, dit weekend afgemaakt. Erg blij mee. Een stuk boomstam op maat gezaagd met mooie industriële poten eronder. Speelgoed in witte fruitkistjes en verder aangekleed.