Culinaire rampen

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, afgelopen kerst, trouwens. Ik een 9-gangenmenu (amuse, voorgerecht, soep, tussengerecht, hoofdgerecht, nagerecht, kaasplankje en dan nog koffie/thee met een likeurtje) gemaakt met niks kant-en-klaar, alles vers en zelf gemaakt. Dat vergt nogal wat werk! Hele dag aan het voorbereiden geweest. Hoofdgerecht was kalkoen. Had ik nog nooit eerder gemaakt. Overdag de vulling al gemaakt. Aan mijn man gevraagd of hij de citroen wilde raspen.
    Fout 1: De lieve schat had zo hard gerasp, dat ook het wit van de citroen erbij zat. Resultaat: Vulling hartstikke bitter!
    Fout 2: De kalkoen moest afgedekt worden met alu folie. Dat was ik vergeten! Kwam er na een half uur achter. Snel alsnog gedaan.
    Fout 3: Na een uur moest je de temp terugdraaien naar 175 graden. Ik had het verkeerd overgetypt en er stond 75 graden. Dus ik de vleesthermometer erin en me maar afvragen waarom hij na 2 uur in de oven nog niet op de juiste temp was!!! Ik heb toen de temp alsnog omhoog gezet en anderhalf uur later gewoon opengesneden om te zien of hij gaar was, en hij was perfect! :D (Behalve de vulling dan ;))
    Fout 4: Door het hele gedoe ben ik vergeten om de wijnsaus die erbij hoorde klaar te maken! Probeerde ik nog snel, maar hij wilde niet indikken. Nou ja, dan maar zonder saus. De kalkoen was gelukkig lekker mals en sappig en iedereen vond het lekker! (behalve de vulling).
    Fout 5: Had haricots verts erbij geserveerd, uit potje. BAH! Volgende keer lekker vers, hoor!

    Maar we hebben een hele gezellige avond gehad!
     
  2. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    hmmm, tja. Hij kan weer omhoog. Gisteren dus een keukenflater.
    Heb pannekoeken gebakken. En ik maar denken waarom wil het toch niet fatsoenlijk bakkken die mix:(. Gewoon stug door doen. En niet echt lekker, ze waren heel meelderig geworden. Kijk even later naar mijn aanrecht. Er moesten pakenbeet 3 eieren in.
    Ik was niet verder gekomen dus al 1 toen had ik even telefoon gehad waardoor ik de andere 2 compleet was vergeten.;)

    Lekker snugger.;)
     
  3. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik had kip tandoori ofzo gekocht, iig, zon doosje waar de rijst al bij in zit in zakje. ben al druk aan de kook, kinderen dwarrelen om me heen. wil ik de rijst in de pan doen, trek kastje open. geen rijst, in voorraadkast ook geen rijst meer. ik had dus geen rijst meer in huis! 3 weken geleden bij de ene buren al geleend, dus maar naar de andere buren. grote mok gepakt. sophie gezegd dat ze nergens aan mocht komen, en gerend naar de buren. kom ik hijgend terug in de keuken, ligt daar het zakje rijst wat in het doosje zat, sta ik daar met mn mokje rijst van de buren....
     
  4. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    heb altijd kant en klare eiermeel, alleen water toevoegen
     
  5. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ach ja,;) maar ik maak het al jaren zelf. En dat is zo`n gewoonte geworden dat het voor mij geen verschil maakt en ik mijn eigen lekkerder vind. Als ik mijn hongerige mannen voer dan maak ik ze wat zwaarder en is het alleen voor mijn en mijn kidies. Dan maak ik meer flensjes idee.;)
     
  6. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Vergeet het nooit meer. :)

    Mijn man is helemaal weg van asperges maar ik had die dingen nog nooit klaar gemaakt. Ik wilde hem dus verrassen ik van die dingen gehaald. Had geen idee wat ik er mee moest doen. Heb dus de achterkanten ervan af gesneden en de toppen. :)
    Weet ik veel dat die het lekkerste zijn.
     
  7. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    whaha oh ik vergeet het ook nooit meer :D

    Ik had net verkering met mijn (nu)man en wou indruk maken. Ik zou voor t eerst voor hem gaan koken.
    Ik biefstuk in huis gehaald en aardappels geschild enz...
    Ik wist ongeveer hoe laat hij thuis zou zijn, en was dus als verassing naar zijn huis gegaan om te koken. Ik zet de biefstuk al een half uur van te voren op :p 20 x met moeders gebeld of ik het wel goed deed en blablabla.... maar had het niet over het vlees gehad.
    Dus mijn vriend komt thuis... en die is verast door mijn aanwezigheid ( woonde nog aan de andere kant van het land) en ziet dat ik gekookt heb... hij zei eerst: hier kan ik best aan wennen..

    Dus ik het eten opscheppen... incl vlees.... nah je kon er je tanden op breken wat was die keihard geworden zeg!!!! En hij gewoon proberen dat stukje op te eten he :)

    We hebben er enorm om zitten lachen haha en ik heb het nog jaren moeten horen. Ook als zijn collega komt eten word er door zijn collega gevraagd geen biefstuk te maken hahahaha

    Nu gaat het trouwens wel goed hoor :):)
     
  8. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    op verzoek heropend
     
  9. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    As kind/tiener vond ik het érg leuk om te bakken (en vooral mijn baksels daarna op te eten).

    Op een dag stond de roomsoes op het programma. Ik alles volgens recept klaargemaakt en de soesjes in de oven gezet. Alles was perfect.

    Totdat ik ze uit de oven haalde. De perfect gerezen soesjes sloegen allemaal en masse in. Ik dacht nog dat het er wel bij zou horen (had ze nog nooit eerder gemaakt), dus slagroom erin gespoten.

    De eerste die ik proefde smaakte érg raar. Dus rund die ik ben proefde er nog één, en daarna nog één, werd erg misselijk maar kon de smaak niet thuisbrengen. Uiteindelijk mijn moeder laten proeven, die meteen zei: 'getver, die dingen zijn véél te zout. Hoeveel zout heb je gebruikt?'
    Ik: 'Ja, gewoon 2 gram zoals in het recept. Twee streepjes op de weegschaal'. Bleek ik dus 20 gram zout gebruikt te hebben.

    Tegenwoordig kook ik zoutloos... :)
     
  10. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn zus heeft een keer de gehaktballetjes voor in de soep eerst in de pan gebakken en toen in de soep gegooit.. Was eigenlijk best lekker:D
     
  11. singa

    singa Niet meer actief

    Ik heb een keer voor de kerst framkbozenschuimijstaart met lange vingers gemaakt. Je kon het een dag van te voren maken en dan in de vriezer zetten.
    Wij op kerstdag dat ding op tijd uit de vriezer gehaald dachten we. Wilden we hem snijden was hij nog keihard. We hebben aardig moeten hakken om allemaal een stukje te krijgen.
    Maar hij was wel erg lekker. Durf hem nu alleen niet meer te maken.
     
  12. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Doe ik hier ook vaak. dan smaken ze net iets beter wanneer ze in de soep gekookt worden.
     
  13. fafa

    fafa Niet meer actief

    Op vakantie, in een vakantiehuisje, had ik vis in bladerdeeg gemaakt: plakjes bladerdeeg op de bakplaat, vulling erop, plakjes bladerdeeg eroverheen, en in de oven.... ehhhh, waarom past die bakplaat nou niet in de oven?

    Had ik het op een plastic (!!) dienblad gelegd ipv op een bakplaat. Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik die toch in de oven had gestopt.... vis in bladerdeeg met gesmolten plastic, mmmmm :)

    En het mooie is nog dat vriendlief mij net toevallig zat te filmen toen ik op dat moment kook-tvtje stond te spelen :p
    "en dan schuift u de vis in een voorverwarmde oven op ....." :( :( :$ f*ck! :)
     
  14. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek geopend.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kaneel in de spaghetti gegooid ipv cayennepeper , fokking dumbass
     
  16. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hahaha :D
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, zelfde kleur he. echt jongeh
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ook handig is als je stampot maakt dat je het eerst afgiet en daarna pas gaat stampen. Deed ik dus niet en eindigde ik dus met een heel vreemd soort boerenkool/aardappel soepje :D

    Of een hartige taart maken en 1.5 liter melk toevoegen ipv 1.5 dl, en dat was ook nog eens bij mijn moeder die ik na een ongeluk een weekend verzorgde zodat mijn vader de boot kon terug varen na de haven.
    Moest ik het arme mensje ook nog helemaal alleen (en hulpeloos) in huis laten om een nieuw pakje te halen.

    Ik heb ook de timing van een poffertje dus heel vaak het ene al gaar terwijl het andere nog lang niet zo ver is.
    Het enige waar ik goed in ben is draadjes vlees, dat is zo makkelijk. Kruiden erop, in de pan aanbraden, water erbij, deksel erop op het achterste vuurtje en dan kun je het gewoon een paar uur vergeten. En laat ik daar nu het beste in zijn . Dingen vergeten. :D:cool:
     
  19. Jel

    Jel Niet meer actief

    Een poosje geleden maakte ik een ovenschotel en je moest er geloof ik apart ook aardappelpuree bij maken (uit een zakje).

    Voor in de ovenschotel moest een zakje met speciale kruidenmix of iets dergelijks.

    Wat deed ik? Ik kookte water met melk (voor de aardappelpuree) en deed toen de kruidenmix in de pan bij het water en de melk. Oeps. Had het gelijk door en heb alles vlug door een zeeg gehaald. Het eten was gelukkig nog gelukt... Daar schrik je best van, zo jammer als je al je eten verpest.
     
  20. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij waren een keer in een huisje van plan op spaghetti te maken. Mijn man is dus lekker gehakt en groenten aan het aan braden, spaghettis stond te koken.......uhh.....saus???
    Dus toen maar wat olijfolie erover gedaan en alleen spaghetti met vlees/groente gegeten. Was eigenlijk nog best lekker!
     

Deel Deze Pagina