Culinaire rampen

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    loool
     
  2. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    nou culinair was het niet en nog gaat het mis:)
    We hadden voor kerst een poffertjespan(gietijzer) gehad dus vandaag even poffertjes maken.
    Beslag gemaakt ging goed,olie in de pan en beslag erin.
    Na 5 min dacht ik ze om te draaien maar dat lukte niet.
    Ze zaten allemaal vastgeplakt aan de pan.
    Dus hebben maar een patatje gehaald.

    Pan was te koud.
     
  3. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb weleens tartaartjes gebakken met die papiertjes er nog onder... Tsja, ik was een jaar of 18, nog nooit een pan van dichtbij gezien en snoeppapier bestaat toch ook?

    :D
     
  4. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Dat had ik nou ook, de eerste keer dat ik kookte. Alleen ik was zo stom om dat met rauwe uien en rauwe stukjes wortel te doen onder het mom van: 'jamaar, als dat met andijvie kan, dan kan dat met wortelstamp ook.'
    En mijn moeder maar haar gezicht in de plooi houden tijdens het eten. 'Hmmmmmmm, lekker meid.':D

    Overigens hang ik van culinaire rampen aan elkaar, en vriend ook. Zo heb ik het al voor elkaar gekregen om:

    -Vis NA bereiding nog erger te laten stinken dan waneer hij drie maanden in de volle zon buiten had gelegen.

    -Mijn eigen flatje blauw van de rook laten staan nadat ik pasteitjes 7 minuten in de magnetron had gezet ipv de oven. Mijn prehistorische combimagnetron is na deze traumatische ervaring nooit meer hetzelfde geweest.

    -Na het maken van bruine bonen met spek kon ik de visite die enkele uren later kwam er maar niet van overtuigen dat ik GEEN vis had gemaakt.

    Mijn vriend is ook al zo'n kookwonder:

    -Wanneer hij een vers sausje probeert te maken, klontert dat 9 van de 10 keer aan elkaar vast en produceerd hij tennisballen waar een proftennisser jaloers op zou zijn.

    -Suiker in de aardappelpuree ipv zout is echt niet lekker. echt.niet.:D
     
  5. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    :d :d :d
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb de tranen over me wangen lopen:D
    Die keutel, whaah! En daarna lees ik iets over een piemel in de wasbak.. oh man, ik kom niet meer bij:D
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Moet meteen aan m'n nichtje denken. Ze (8 jaar) hielp mij gister met koken. Ik deed het gehakt in de pan, het papiertje zat nog aan de onderkant geplakt, dus (;)) dat haalde ik er vanaf. Zegt nichtje: ja dat papier moet eraf, want dat kan je niet eten, eetpapier wel maar dat is dit niet.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Culinaire rampen, even denken, van mezelf kan ik er zo even geen bedenken :D, mijn man heeft een keer een eetlepel ipv theelepel zout bij het brood gedaan. Wat was dat vies!

    Oh ja ik heb een keertje surinaamse plaknasi gemaakt, was wel lekker maar zag er niet uit (had ik gemaakt omdat er visite kwam).

    Mijn vader heeft een keer kaassaus zonder kaas gemaakt.
     
  9. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    :D Wat knap! hahaha
     
  10. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Om het nog even erger te maken vertel jij dus dat je nichtje van 8 het wel weet.. Bedankt he ;)
     
  11. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    ik had deze kerst een blunder maar niet mijn fout :(

    Ik had dure varkenshaasjes gekocht (voor bijna 40 euro totaal) ze zouden goed zijn tot 31-12 dus dat gecheckt en moest goed zijn, ik maak ze open 1e kerstdag en ze zijn bedorven!, gewoon heel de tijd in de koelkast gestaan, dus ik koelkast gecheckt (die was gewoon goed)

    Maar goed we hebben wel nieuwe gehad van de winkel echter daar had ik mijn kerstdiner niet mee terug natuurlijk dus het was een vleesloos kerstdiner ;)
     
  12. Keeley

    Keeley Niet meer actief

    :D :D :D Ik lig dubbel
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha ja ik dacht ik wrijf het er nog maar even lekker in ;)
     
  14. Kyra73

    Kyra73 Niet meer actief

    Hahahaha, ik lig hier echt helemaal dubbel van het lachen.

    Ook ik heb wel eens zo'n lekkere blunder begaan. Mijn vriend (nu man) kwam bij me eten en ik wilde nasi maken. De nasi was goed gelukt en ik zou nog even de satésaus opwarmen in de magnetron, want dat stond op het zakje waar de saus in zat. Ik de saus in een magnetronschaaltje gedaan en de magnetron aan gezet. Na een minuut stinken, STINKEN bleegh... Snel de magnetron open gedaan en een minuut bleek iets te lang te zijn geweest. Het magnetronschaaltje kon zo de vuilnisbak in.
     
  15. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh jaaa lekker dan!

    Ik had het met speklapjes. Gehaald voor oudjaarsavond voor bij het gourmetten. Waren goed tot 2 januari, stond erop. Ja amehoela. Vieze slijmerige laag en verkleurd. Dikke klacht naar de C1000 gestuurd.

    Mijn vader heeft tot 2 keer toe hutspot gemaakt waar nog een stuk plastic zak in zat. Was gewoon een stuk van de zak waar de wortel en ui in had gezeten, sukkel :D
     
  16. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb alleen maar culinaire rampen haha ben echt geen kookwonder! is mijn hobby dan ook niet ;) alles brandt altijd aan, de stamotten worden soep hier... snert wordt Bruin ipv groen. Nee koken is niet mijn ding haha ben blij met mijn moeder die dit weet en mij vaak even een bakje eten brengt of dat ik bij hun eet 's avonds haha.
     
  17. Kellly

    Kellly Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Zo heb ik eens ragout gemaakt van kippenboulion.....ik had alleen niet door dat de boulion nog aangelengt moest worden.
    De ragout was dus heeel erg gezouten. Uiteindelijk de fout kunnen herstellen maar toen zat ik dus met 4 volle pannen ragout opgescheept. Wat eigenlijk gewoon een pannetje had moeten zijn.
     
  18. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    #78 charity2010, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Hahah, dat heeft mijn "vader" (zo beschouw ik hem maar t is een beetje ingewikkeld) ook een keer gehad maar dan met madame Jeanet peper's. Hij was ze aan het snijden voor de Rotti maar zonder handschoenen aan. Even later moest hij naar de WC en de rest kun je wel raden natuurlijk. Heeft de hele avond zn piemel in een glas water laten hangen aldus mijn moeder. Moet nog steeds lachen als ik daar weer aan denk, de manier waarop hij dat vertelde.. :D:D

    Ontopic; ik ben een keer vergeten dat ik stoofpeertjes op had staan :). Toen ik s'avonds laat naar de keuken liep om drinken te pakken rook ik het. Resultaat; verschrompelde peertjes van ong 1 cm en een hele dikke zwarte laag in de pan die ik nooit meer schoon heb kunnen krijgen en dus in de ton is beland! Ook ben ik een keer de pizza vergeten in de oven, ding was zo zwart als roet en je kon er iemand een gat mee in de kop gooien. ;)
     
  19. Daantje85

    Daantje85 VIP lid

    10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nou echt een culinaire fout kan ik me niet heugen.. maar nu ik zo lees over een oven en magnetron begint bij mij het lampje te branden wat ik fout heb gedaan oudjaarsavond :D.

    Mijn ouders waren bij mij om door te houden en ze hadden toastjes met salades en stokbrood meegenomen, dus rond 21.00 uur zeg ik vrolijk 'zal ik het stokbrood in de oven doen?' Zo gezegd zo gedaan. Alleen drukte ik op de seconden knop ipv de minuten knop, dus dat moest ik resetten door op de stop knop te drukken, maar dan moet je weer opnieuw de oven instellen om dan weer opnieuw de tijd in te stellen hoelang het stokbrood moet. Ben ik dus vergeten het knopje voor de oven in te drukken, dus heb het stokbrood zo'n 9 minuten in de magnetron gehad, en wonderbaarlijk zei ik tegen mijn ouders 'zal eens even kijken hoe het met het stokbrood is'. Dus ik loop naar de keuken, schrik me te pletter zie nl dat de hele combi magnetron/oven onder de rook zit. Ik zet dat ding uit, maak de deur open, nou de keuken was in 1 keer gevuld met rook en mijn vader en ik zijn naar buiten gerend omdat we gewoon weg geen lucht meer kregen en onze ogen pijn deden van de rook :D. Kregen zo snel ook de keukenraam niet open, dus de buitendeur open laten staan totdat de ergste rook weggetrokken was.. Nu ruik je nog steeds die vieze brandlucht... :D.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Mijn vader is ook zo'n culinair hoogstandje, die presteerd het zelfs om het ophaal eten te verknoeien.

    Wij hadden wel zin in Pizza en mijn vader wilde het wel halen.
    Dus wij de tafel gedekt en ja hoor daar kwam mijn vader aan.
    Maar toen we de doos open deden konden we onze ogen niet geloven want voor ons lag een pizzabodem met champignons.

    Mijn vader had dus een pizza besteld zonder kaas (want hij lust geen gesmolten kaas) en zonder tomatenpuree (want dat leek hem ook niet lekker op zo'n pizza) het enige wat hij dus wel luste waren de champignongs
     

Deel Deze Pagina