Culinaire rampen

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    #81 Sisa, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Oh ja zeker :):D

    Toen we net samenwoonden had ik heerlijke andijvie gemaakt, lekker rauw door de aardappelpuree, spekjes erdoor, zalig. Mijn man (toen nog vriend) was helemaal trots op me.
    Paar dagen later dacht ik: als ik andijvie kan maken, kan ik ook boerenkool maken. Dus: aardappelpuree gemaakt, gebakken spekjes erdoor, de boerenkool rauw erdoor.... Gatverdamme.... :D

    Uhhhhhh ja, en toen aan tafel.
    Mijn man en ik aten een hap, keken naar elkaar, aten nog een hap, keken elkaar nog eens aan en mijn man zei heel droog: goh schat... dit smaakt zo.... rauw! Hoe heb je dat klaargemaakt?!
    Vanaf toen begreep ik dat boerenkool en andijvie toch echt net iets anders wordt klaargemaakt haha.

    Edit: ben nu pas het topic aan het lezen en zie dat ik niet de enige ben die deze fout heeft gemaakt. Goh, gelukkig :p
    Lach me suf hier, hoe herkenbaar allemaal!
     
  2. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ging toen ik 15 was ofzo thuis koken, stamppot boerenkool.
    Aardappels koken, en omdat we boerenkool uit pot hadden, later de boerenkool erop, na 20 minuten waren de aardappels gaar. Dus ik roep naar de kamer. Ok! de aardappels zijn gaar! dus mijn vader roept terug. Ok! dan kan het gestampt! Moet er nog wat bij? Ja! Wat???! Beetje melk! Hoeveel???! tot het net een beetje smeuiig is!
    ok, dus ik ga stampen, en ik denk, nou, dit is volgens mij smeuiig genoeg, dus ik loop naar de kamer en zeg, nou die melk is niet nodig, het is smeuiig genoeg.

    had ik de aardappels niet afgegoten... was het dus echt boerenkoolsoep geworden...
    leverde wel applaus op van mijn zusje wat die luste geen boerenkool en nu kreeg ze patat ;).

    Mijn vader had een keer een overheerlijke ovenschotel in gemaakt, althans, dat was ie geweest als ie het niet in een plastic bak in de oven had gebakken... Hahaha, die blauwe bak zat helemaal om het rooster heen gesmolten.
     
  3. momfertje

    momfertje Bekend lid

    8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Roti gemaakt met ipv een halve theelepel Vetsin een eetlepel erin gegooid. Bah , het was zóóó zout hahaha

    Nu doe ik het per mespuntje

    En inderdaad de madama jaenette peper. Ik smeer mijn handen nu in met olie want het is niet fijn om lenzen in/uit te doen met peper aan je vingers whahaha
     
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Net nog..... ik dacht broccoli te gaan koken. Tja, moet je er wel water bij doen als je het vuur aan zet......... Het was gelukkig wel diepvriesgroente, dus hopelijk is het gaargestoomd en nog wel te eten. Anders wordt het een groenteloos diner.
     
  5. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Culinaire ramp = my middle name :)
     
  6. Marjolente

    Marjolente Bekend lid

    13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Eerste keer dat ik kippensoep ging maken. netjes alles gedaan, water opgezet, bouillonblokjes erbij, kippenpoten erin en koken maar.

    Poten gaar vond alleen het bouillonwater zo vies dus hup weg en dacht nog heel vrolijk dan ga ik nu opnieuw beginnen, dus water met bouillonblokje, roept vriendlief ineens hey waarom doe je dat???

    Ik kon dus niet mijn schoonmoeder overtreffen deze keer hihihi

    En een keer hachee gemaakt, netjes in pan, op zachtste pitje en aan laten branden. Aangebrande deel laten zitten, rest in nieuwe pan. En ja hoor ook die werd zwart van onderen. Snap nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar sindsdien maak ik nooit meer vlees wat lang op moet staan...
     
  7. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Deze is wel errug blond, whahaha :D :D
     
  8. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Whahahahaha, sommige zijn echt té grappig!

    Hier niet echt 'culinaire' rampen, maar wel stomme acties in de keuken.

    Woonde nog niet zo lang op kamers en wilde een eitje koken, had alleen geen zin om een pan op te zetten, dus dacht, water kun je ook tot koken brengen in de magnetron, dus een kommetje met water en een ei een paar minuten in de magnetron gedaan. Was maar even toen de deur open knalde doordat 't eitje explodeerde! Hele magnetron onder de ei (dus ook binnen aan de bovenkant in die luchtgaatjes enzo, gelukkig wel gaar ei), en magnetron moest ff gerepareerd worden omdat er een zekering was gesprongen.

    Wel eens worteltjes gekookt (gewoon met een beetje suiker en water), en die vergeten. Worteltjes bovenin gecarameliseerd, onderin zwartgeblakerd en de pan kon zo de container in.

    Vriendlief vorige week nog, ging lasagne maken (gewoon met een pakje mix van honig). Moest 800ml water in, maar meneer vond het teveel moeite om even goed uit z'n doppen te kijken. Dus gooit er 3 maatkannetjes met een beetje bij de pan in, in de veronderstelling dat hij een maatding van 250ml had. Was het 500ml, en had ie dus ruim anderhalf liter water er bij in gegooid. Zat weinig smaak meer aan de saus kan ik je vertellen.
     
  9. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Het lukt me nog steeds niet om rode kool echt lekker te maken.
    Een verse dan, uit diepvries geen probleem. ;)
     
  10. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ik begin niet eens aan verse rode kool:D:D:D. handig man voorgeneden en verpakt;)
     
  11. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Ha ha.
    Ja, soms wil je wat proberen... voorlopig maar geen verse rode kool meer.
     
  12. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Geen culinaire ramp want de erwtensoep van mijn moeder is echt overheerlijk maar de timing was om het zo maar even te zeggen nogal rampzalig:D

    Moederdag, ergens in het jaar negentienhonderd en nog wat, ik denk dat ik een jaar of 8 was en samen met mijn zusje driftig in de keuken bezig om een overheerlijk moederdagontbijt te fabriceren. Boterhammetjes met hagelslag, jam en pindakaas, in ieder geval broodbeleg wat zus en ik het lekkerst vonden en in een hoeveelheid dat eigenlijk alle moeders uit het dorp zo aan konden schuiven. Glaasje Pisang Ambon erbij, want ja, dat vond mijn moeder nou eenmaal lekker:cool: met als klap op de vuurpijl een grote kom snert want er stond nog een restje in de pan van de dag ervoor dus ja..... ook maar ff opmaken, koud welteverstaan want moeders had me al dagen flink ingepeperd dat ik absoluut niet aan het gasstel mocht komen, dus een gekookt eitje was geen optie:(

    Ach, mijn moeder was heel erg verrast, dat wel:D om half 7 's morgens:$ vond het alleen heel jammer dat ze acuut besloot om te gaan lijnen en dus geen erwtensoep mocht en de broodjes waren besmeerd met boter en dat was ook niet goed voor de lijn;) Pisang Ambon nam ze wel, terwijl ze meestal een sherry-dieet volgde:( maar ze was destijds een beetje de Sonja Bakker van de jaren 80 want ze introduceerde wel stante pede het Pisang Ambon dieet:D Jammer dat ze er nooit een boek over geschreven heeft, had de erfenis flink ten goede gekomen:p
     
  13. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik ben een wandelende culi-ramp:D

    Zuurkool zonder te koken en zonder af te gieten door de aardappels gooien;
    stoofvlees te hard aanbraden en daarna gewoon laten stoven (je krijgt dan echt een schoenzool);
    aardappelen laten aanbranden;
    en de klapper een kant en klare saus in de magnetron laten ontploffen, dat opruimen en daarna dezelfde saus gewoon nog eens in de magnetron doen en weer laten ontploffen, ik begreep er niets van. Het heeft heel lang geduurd voor ik begreep dat het deksel niet op de saus moest als die in de magnetron ging:D
     
  14. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Vroeger eens op jeugdkamp. En ja we moesten zelf koken.
    Een ietje bij het ontbijt was misschien wel een keer luxe, dus ene jongen zou eieren koken. Hoe lang moet een ei opstaan, was zijn vraag nog... 4 minuutjes voor en ei.
    Aangezien hij 30 eieren moest koken x 4 minuten....
    Toen we na een half uur nog geen eieren hadden toch maar eens gevraagd. Nou die kon je gepeld nog door iemands hoofd gooien!

    Of macaroni koken voor 30 mensen, ook niet zo'n succes. Die kon je met een mes gewoon in taarpuntjes snijden.

    Hier een keer afbakbroodjes gebakken in de combi-magnetron. En je voelt 'm al aan komen, op magnetronstand per ongeluk. Na een tijdje echt stinken in huis en rook uit de magnetron, maar aan de broodjes was niks te zien.
    Die bleken van binnenuit helemaal verbrand te zijn, aan de buitenkant leek alles goed. De lucht heeft nog heel lang in de magnetron gehangen.
     
  15. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha!

    wij doen trouwens broccoli nooit in een pan water. klein beetje water onderin, stoommandje in de pan (3,95 bij blokker) en dan stomen, dan blijft de kleur mooi en de vitamientjes beter bewaard.
     
  16. Milujem

    Milujem Niet meer actief

    Gisteravond nog, ging een heerlijk éénpansgerecht maken, die ik ontzettend vaak maak en waarbij ik ook nooit afwijk van het recept. En hij was me toch zout!!!!

    Getverderrie, we zijn gestopt met eten en hebben ons buikje gevuld met de aardappelpuree die er bij zat :(
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Op verzoek geopend.
     
  18. VeniVidiVici

    VeniVidiVici Actief lid

    12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik samen met een vriendin een keer iets van spinazie taart gemaakt maar JEETJE! dat was goor! en ik weet nog steeds niet hoe het kan.. het was met bladerdeeg maar het deeg was gewoon harstikke ranzig! en de buitenkant was bijna verbrand.. de binnenkant van het deeg nog rauw.. IEUW!
     
  19. tassie1980

    tassie1980 Actief lid

    1 jul 2011
    464
    48
    28
    beilen
    Ik dacht ook eens lekker zelfgemaakte pizza maken.mijn vriend houd van pittig dua had gedroogde pepers gekocht (dacht dat ze minder pittig waren als verse?stuk of tien erop gegooid.vrienlief heerlijk gegeten.tot hij de volgende dag naar de wc moest.eerste wat hij zei was als je van me af wilt mag je het wel zeggen.zijn poepgat brande nog al.OEPSIE....
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Knoflooksaus maken in het gerecht....

    Heb ik kruidenboter gesmolten maar veeeel te lang

    Een vieze gore druiperige vette smeerbende

    Echt met lange vette tanden zitten eten, gatverdamme
     

Deel Deze Pagina