Culinaire rampen

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wam

    Wam Actief lid

    28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, leuk topic dit!!!
    Hier een keer peper op de appeltjes ipv kaneel
    En mijn zusje vroeger voor het eerst cake bakken, dus alle ingrediënten tegelijk bij elkaar in een kom en mixen maar. Helaas wist ze toen nog niet dat je de eieren eerst moet breken voor je ze in de cake gebruikt :p, haha beslag weg kunnen gooien!
     
  2. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bij een recept voor 4 personen,wat je maar voor 2 personen wilt maken,alles netjes halveren behalve de sambal..:$
    Aiaiai..dat was fik!
     
  3. Salsera

    Salsera Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.156
    160
    63
    NULL
    NULL
    Toen ik nog een stuk jonger was moesten mn zusje en ik alvast rijst koken voor mn moeder. Dus wij braaf de instructies op het pak gevolgd, ging prima op zich. Alleen het laatste gedeelte ging wat minder goed. Rijst afgieten en nog een kwartier laten staan. Wij niet wetende dat je dan dus wel het gas uit moet zetten... Zijn dus lekker in de tuin gaan zitten, tot we toch wel wat vreemds roken. Alles stond blauw, stonk ontzettend en de rijst was niet meer te redden....

    Heb ook een keer gedacht dat ik wel chocola (of was het boter?) kon laten smelten in een bakje in de magnetron ipv au bain marie. Het had misschien best gelukt hoor, maar ik kan niet zo goed overweg met de magnetron. Dus dat stonk ook ontzettend ;)

    Ach ja, zijn ook dingen die je geen tweede keer doet haha.
     
  4. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik vierde in 2006 mijn verjaardag en wilde een tante imponeren die ik al jaren niet meer had gezien. Ik vroeg mijn beste vriendin om hulp. We zouden samen een chocoladetaart bakken voor ons allemaal. Nou, zo gezegd, zo gedaan. Alles op orde, huis netjes, keuken schoon, taart in de oven... Even snel de tweede 'minder-lekkere-kwarktaart' gemaakt als tweede prijs en die in de koelkast gezet.

    Komt het 'hoge bezoek' binnen... Dus wij interessant doen met de chocoladetaart die toevallig net klaar is. Halen we de taart eruit; BAM JONGUH, helemaal ingezakt. We hadden in plaats van 250 gram suiker, 500 suiker gebruikt. Heel die taart ingezakt en getsie!!!

    Vervolgens kregen we een preek van de tante over hoe het dan wel moest :) Nu zie ik haar over twee weken weer; zelfde tante, zelfde vriendin, andere gelegenheid en nu heb ik zoiets van: ik maak wel een soesjestoren met witte chocolade en frambozen, want dat kan nauwelijks mislukken, houdoe hè?!

    Voor de rest zijn mijn culinaire uitspattingen vrijwel altijd gelukt - lang niet altijd voor 100%, maar nooit een echte ramp gehad, gelukkig :D
     
  5. Metire

    Metire Niet meer actief

    Toen ik een jaar of 10 was, was ik flink ziek geweest. Toen ik wat aan de beterende hand was begon ik me te vervelen en besloot ik een cake te bakken. Dus netjes het recept gevolgd, cake in de oven gedaan. Zag er allemaal prima uit! Ik heel trots op mn moeder wachten omdat ik graag wou dat zij het eerste stukje nam.. kwam mn moederthuis, helemaal enthausiast dat ik zelf een cake gebakken had! Nam een hap.. vertrok haar hele gezicht! Had ik 1 gram zout in het beslag gedaan ipv 1 snufje :D :D
     
  6. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een tijdje geleden bij iemand anders andijviestampot gemaakt

    Hadden ze alleen geen stamper, wel een staafmixer

    Ik dacht moet kunnen, bah bah dat was vies!! Echte babyvoeding!
     
  7. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik had spaghetti gemaakt en soms doe ik het dan nog even in de oven met wat kaas erover.
    1e schaal in de oven...oeps magnetron aan ipv de oven. Alles zwart en kei hard.
    Gelukkig had ik zoveel gemaakt dus schaal 2 in de oven. Nu op de ovenstand maar er niet aan gedacht dat het plastic bakje niet in de oven kon....helemaal gesmolten.
    Dus na 2 pogingen maar frietjes gehaald :)
     
  8. Dani2010

    Dani2010 Actief lid

    18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij woonden net samen en oma kwam eten.. Rode kool, gehaktballen en... Aardappels vergeten :)
     
  9. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.811
    2.405
    113
    Limburg
    Bij een kookles op school heb ik aardappelen gekookt zonder water, beetje vergeten, kwam er achter toen het klaslokaal wel erg begon te stinken. Ergste was nog dat ik samen met mijn kookpartner eerst alle andere keukens afging om te kijken waar de stank toch vanaf kwam. ;)
    Toen we uiteindelijk onze deksel optilde wisten we genoeg...
    Ik was toen 14 ofzo, inmiddels gaat koken me wel beter af:D
     
  10. Dani2010

    Dani2010 Actief lid

    18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een collega had x op werk taart voor ons gebakken, heerlijke chocoladetaart. Totdat we een hap namen! Ze had de zout en de suiker omgedraaid!!!
     
  11. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Pff, zo vaak.
    Van verbrande gehaktballen tot vliegen die tijdens het koken de pan in zijn gevallen...
     
  12. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Toen ik 19 was (alweer 18 jaar geleden..) ging ik voor mijn vriendje van toen even een paar bapao broodjes maken. In zo'n magnetron uit het jaar 0. Ik had wel gelezen dat 1 zo'n broodje er een x aantal seconden in moest. Ik had 5 broodjes of zo (paste net..) dus ik dacht x die zoveel seconden. Naar een minuut of 3/4 (dacht ik, maar zou ook heel goed langer kunnen zijn:)) kwam me een ondragelijke lucht tegemoet :$ Ik loop richting keuken, zag allemaal zwarte rook uit de magnetron komen (hele keuken was vol rook) trek die magnetron open..
    Echt stinken niet normaal! Liggen er 5 gitzwarte versteende stukken bapao brood in de magnetron!

    Echt.. die lucht heeft nog dagen in ons huis gehangen.. Wat smerig (en hoe dom..)
     
  13. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Haha, ik zie het al voor me vandie zwarte stenen bapao's. :p
     
  14. senta

    senta Niet meer actief

    Tsja net bevallen en ging kippensoep maken, ik had er vermicelli ingegooid zak op bergen ging niet ik werd gebeld, dus mijn moeder ik kom zo even langs, leuk eet je soep mee? Dus opgehangen en denk de vermicelli moet er nog in, hup weer wat erin gegooid, belt mijn moeder weer dat er ook een vriendin mee komt, dus ik was weer vergeten dat ik de vermicelli erin had gegooid, hang op en na een kwartier denk ik shit de vermicelli moet er nog in dus hup gooi erin ook wat meer dan eigenlijk nodig was, uiteindelijk had ik 2 eters voor vermicelli soep, lepel bleef rechtop staan, kwam in ieder geval niet door de grote stukke kip erin.
     
  15. cat86

    cat86 Actief lid

    16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Dit heb ik dus precies zo gehad
     
  16. Lentekriebel

    Lentekriebel Fanatiek lid

    11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Zo heb ik een keer een pan spinazie weg kunnen gooien waar geen smaak aan zat... Wist ik veel dat je daar ook kruiden in moest gooien.
    Heb het overigens nooit weer durven maken (terwijl ik het zo lekker vind) en nu belt moeders af en toe op als ze spinazie maakt..
     
  17. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier ook zo vaak dingen die misgaan:

    Lasagnesaus maken en je afvragen waarom de saus niet dik wordt van alles proberen om het dikker te maken. Komt mn man de keuken inlopen en zegt: moet dat zakje er niet door?? Hele mix voor de saus vergeten!

    Een hartige taart maken in een lekke springvorm: de bodem van de oven vol met gebakken/verbrand ei!

    De helft van een cupcake recept maken maar dan wel volledige melk en ei erbij doen :S
     
  18. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Paella die overgoten was van de knoflook :) ik werd er zelf helemaal naar van, zo erg. En het ergste was nog dat mijn schoonouders kwamen eten (types die nog nooit wat anders dan aardappels met groente en vlees op hun bord hebben gehad) en waarschijnlijk dachten dat het zo hoorde :D

    Ook wel eens 2 eieren ipv 1 in het gehakt doorgekneden waardoor het 1 smeuige massa werd en de ballen in de pan uit elkaar vielen.
     
  19. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mijn man: Een zakje pindasaus zonder open te knippen in de magnetron... dat was ''pang''.. en een pindasausmagenetron... erg fijn!
     
  20. megamom

    megamom Actief lid

    26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Mijn schoonmoeder....type aardappels vlees groente. Ik stelde voor om een keer bij haar thuis pasta te maken met zelfgemaakte pastasaus. Ik was de knoflook vergeten en zij had geen verse knoflook of knoflookpoeder in huis. Gooit ze er een flinke scheut knoflooksaus bij....niet te vreten! Smaakte echt naar kots. Schaamde me dood, het was tenslotte mijn saus....
     

Deel Deze Pagina