Ik moest Vetsin toevoegen aan de rotisaus die ik voor het eerst maakte. In plaats van een theelepel heb ik er een eetlepel ingegooid....Echt niet te nassen zo zout hahaha.
Haha, ja jouw saus, haar knoflook saus die ZIJ erin gooit. Bah! Hoe komt ze op zo'n idee haha bah bah
Ik moet ook altijd zo lachen om die Pinterest vs reality foto's, van allerlei leuke koekjes en dingen die er op het plaatje zo mooi uit zien, maar compleet mislukken : Pinterest vs Reality Misschien spuit elf, en heeft iemand zoiets al geplaatst maar goed, ik heb niet alles terug gelezen. Als kind had ik samen met mijn zus truffels gemaakt. Er was alleen iets niet helemaal goed gegaan, er zaten allemaal vetklonten in. Mijn andere zus dacht dat dat nootjes waren en daar hebben wij maar wijselijk mee ingestemd. Verder dingen als teveel knoflook, waardoor je het hele gerecht niet meer proeft, de rijst te lang door laten koken, waardoor het een soort snot wordt, belangrijke ingrediënten vergeten en meer van zulke dingen. Ik werkte bij een kantoor met bijna alleen maar mannen die wat ouder waren en taken als 'taart snijden', moest ik of mijn andere vrouwelijke collega doen. Maar goed, op een ochtend komt er een stagiair binnen die zegt dat hij jarig is en of ik om half 11 de taart in de kantine klaar wil zetten. Ga ik rond kwart over 10 naar de keuken, bleek die sukkel een IJStaart te hebben gekocht en die gewoon op de bar van het keukentje te hebben gezet. Ik doe die deksel open en het is een grote blubberzooi. Ik heb zo gelachen en ik heb de bordjes onder de bar gehouden en zo vanuit de doos per persoon een portie gesmolten ijs op die bordjes geschept en zonder blikken of blozen de boel neergezet . Heerlijk om die reacties te zien, want de meeste mannen waren nogal humorloos daar...ik heb het ook niet lang volgehouden, was niet mijn soort bedrijf .
Haha, geweldig topic dit! Vroeger met nichtje voor het eerst zelf koekjes bakken zonder hulp van tante.. Je raadt het al, hij is al vaker voorbij gekomen: magnetron stand ipv oven.. Kon je ook iemand mee doodgooien Oh en de andijvie stamp heb ik ooit eens andersom gedaan dan hier gelezen te hebben met boerenkool.. Dus ipv rauwe boerenkool in de stamppot had ik de andijvie netjes gekookt Was ook niet echt lekker
Echt? Ik vind juist rauwe andijvie niet lekker en kook de mijne altijd mee. Echte blunders heb ik niet met koken, hooguit 'n keer wat teveel kruiden er door gedaan, maar niet dat het niet meer smaakte. Wat ik wel jammer vind is dat ik het eten nooit mooi kan presenteren. Maak ik een recept, bv een taart ofzo, en dan smaakt ie wel goed maar het ziet er niet uit.
Ik heb laatst de rijst voor de Nasi verpest. We hebben maar even een patat met een schnitzel gehaald, want manlief had spontaan geen zin meer in Nasi.
Totdat het zo lang op staat dat al het water is verdampt....mijn vriend heeft aardig moeten staan bikken om die zwarte zooi van de bodem te krijgen
Niet echt een ramp maar ik ging eens een keer spiegeleieren maken. Daar doe ik altijd peper en zout op. Ik de peper genomen (dacht ik) maar het leek wel alsof er niks uitkwam dus nog maar wat schudden met dat potje. Goed ruw ook nog he toen ik dat potje eens fatsoenlijk bekeek zag ik dat ik met knoflookpoeder bezig was en niet met de peper. Knoflookpoeder is dus wit ipv donkergrijs hahaha dus we hadden knoflookpoeder met spiegeleieren Ik heb het wat proberen af te schrapen met een mes en we hebben het maar gegeten, mn vriend vertelde zelfs dat het redelijk lekker was. Echt niet bahbah!
Mijn schoonmoeder doet de stamppotten altijd met de staafmixer... En de jus in de pan maakt ze als het vlees er nog in ligt. Dus water bij het vlees.. Misschien doen meer mensen dit zo maar water vlees is niets voor mij. Mijn eigen foutje: ik had zin in appeltjes met kaneel en slagroom. Appeltjes gesneden, lekker veel kaneel, lekker veel slagroom! Alleen het smaakte nogal zout... had ik gehaktkruiden
Toen ik soep maakte en het hele pakje vermicelli erdoorheen gooide werd ik hier ook nogal uitgelachen
Rijst zonder afgieten de wokpan in. Resultaat: rijst soep met groente Cake beslag veel te dun maken. Resultaat: heerlijke cake die je uit de oven moest schrapen. (Ik was toen 12!) Aardappel ovenschotel maken, zonder aardappels te koken. Resultaat: ijskoude aardappels en verbrand vlees en groente. Groente koken zonder water. Resultaat: gitzwarte keuken, gitzwarte pan, heerlijke friet van de snackbar. Gas vergeten aan te zetten. Resultaat: gaar vlees en gekookte groente, steenkoude piepers. Ik ben geen culinair wonder, maar dat hoef ik niet te vermelden of wel?
Het valt wel mee. Mijn vader kan aardig goed koken dus heb veel van hem afgekeken. Kan me niet zoveel herinneren wat ik écht fout heb gedaan, doe het meeste op gevoel en dat gaat echt prima. Maar wel een keer spinazie gegeten en die niet goed gewassen, helemaal lekker met lamsbouten etc gemaakt... zooo zonde!! Ik was het nu echt 5x om er zeker van te zijn dat er geen zand in zit haha XD
Oh ik weet wel een leuke! Eigenlijk van mijn moeder.. Voor de vakantie, we wilden lekker cakejes, koekjes etc mee nemen(ook voor onderweg), alles was al klaar, alleen de koekjes zaten nog in de oven.. (Mijn moeder had tussendoor het bakken ineens telefoon) Dus vriend en mij broertje nemen er allebei alvast één als ze net klaar zijn.. en trekken me daar toch een vies gezicht hahaha, was ze de suiker vergeten er in te doen, nouuu dat smaakte echt niet lekker, de koekjes hebben we dus niet opgegeten haha!
Mijn zusje ging appelbollen maken. Zagen er goed uit en roken ook heerlijk. Iedereen nam een grote hap om deze vervolgens meteen weer uit te spugen. Mijn zusje zat echter heerlijk haar appelbol op te eten en begreep er niets van dat niemand hem lekker vond. Wat bleek had ze voor zichzelf de grove suiker gebruikt en voor de rest de fijne suiker. De fijne suiker bleek dus zout te zijn. Die dingen waren niet te eten. Pesten haar hier nu nog steeds mee
@jo79 ik lig helemaal in een scheur hier om die pinterest pagina, omg hilarisch. Hier verder niks opzienbarends, kaneel over de bloemkool ipv nootmuskaat, nootmuskaat over mijn appeltje.. Zout door de slagroom dat soort werk...
Whahahahahhaahhaa ik ga helemaal stuk om die link!!! Hahahahaha nailed it!! Haahaha ik kreeg bijna de slappe lach, sommigen zijn zo grappig en dat droge 'nailed it' erbij
Ik was een keer aan het koken, nasi geloof ik, wil ik er wat zout bij doen, valt de deksel eraf, mijn hele JOZO zoutpot in mijn pan...... We hebben maar brood gegeten. Verder eigenlijk zelden een culinaire ramp hier.