Culinaire rampen

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    em gisteren nog.. boerenkool te lang doorgekookt dus ik had boerenkool soep hahaha! Komt mede ook door mijn man die zei dat ik het te ver doorgekookt had en dan toch nog een scheut melk erin gegooit heeft bij het mixen haha

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    heropend

3. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maakte eergisteren rijst.. je kon er serieus mee overgooien was gewoon een bal

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    lol!!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

rijst tot pap koken kan ik heel goed

schoenzool als snitzel.. o nee andersom,hihi..

vlees van buiten zwart van binnen rood. geef het maar aan mij, heb ik 4 min voor nodig.

of gewoonweg je vergissen en 2 x kruiden doen..

Het moge duidelijk zijn, ik wil veel te veel nog even snel doen terwijl ik aan het koken ben.. .. haha

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben absoluut geen keukenprinses, maar kan serieus niets bedenken Haha

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel eens kookroom moeten gebruiken. Had ik er per ongeluk vloeibare boter in gedaan. :) Dat hebben we dus echt niet opgegeten, zo smerig!
    Verder ben ik heel goed in eten verpesten. Ik heb ooit de baktijd verdubbeld toen ik twee keer zoveel afbakbroodjes in de oven had gedaan. De oven vloog in de fik en de broodjes eindigden als houtskool. De oven deed het daarna gewoon. Geweldig ding: heeft twee keer in brand gestaan en deed het nog gewoon. Echt ouderwetse degelijkheid. :D

Maar ik kook nu regelmatig omdat ik tijdelijk thuisblijfmoeder ben. Zelfs ik vind het dan te gek worden om mijn man die rond half zeven thuis komt nog te laten koken. Ik volg nu braaf de recepten. Die lees ik ok van te voren al helemaal en dan volg ik ze vervolgens netjes stap voor stap en het meeste smaakt wel. Vandaag een ovenschotel met spinazie, aardappel en feta gemaakt: prima hoor.
    Dus zelfs na de grootste fiasco's is er hoop.

8. lea

lea Fanatiek lid

Huzarensalade maken, heel eenvoudig, altijd lekker, en dan op een onverwacht moment denken dat het lekker is om er knoflookpoeder overheen te gooien.........

Hele kom vol weg kunnen gooien, en zo over mijn nek gaan van de smaak en geur dat ik zeker 2 jaar geen huzarensalade meer gemaakt heb......

9. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb wel eens met kerst zelf tiramisu gemaakt. Alles op t lijstje gedaan, ik dacht: Krijg de schijt! Ik doe er nog lekker even wat extra amaretto door. Nou, alles in leuke bakjes gedaan... Haal ik het na het hoofdgerecht uit de koelkast... Had ik slappe tiramisu!!! Nee.. niet een beetje slap... het was net drinken :D Overigens hebben we het gewoon opgegeten, want hey... Lekker was het wel met die amaretto!

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zeg altijd ik heb 2 gebreken..
    1. Ik kan niet parkeren
    2. Mijn kookkunst is aangebrand en niet gaar.
    Dan gaat men lachen, totdat ik toch heel serieus bedoeld.

Echt waar, ik laat water nog aanbranden..
    Het enige wat goed lukt is cake bakken, maar dat nou elke avond te eten..

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb gisteren mijn vanillecrème gigantisch verpest. Normaal gaat alles helemaal goed, maar in dit recept voor vanillecrème zat custard verwerkt. Hij was echt ontzettend gaan klonteren, maar dacht dat ik dat er nog wel uit kon krijgen als ik het recept verder volgde.

Nou eh.. niet dus. Ik snap niet hoe ik zoiets heb kunnen verpesten, maar vervolgens zat ik ook nog in de ontkenningsfase (er mislukt bijna nooit wat) en wilde met mijn eigenwijze hoofd toch de cupcakes opspuiten, dus hoppa, crème in de spuitzak en toch een poging doen.

Tot er dus een klontje vast zat in het spuitmondje en ik wat harder kneep om het los te krijgen. De bovenkant van de spuitzak barstte open (met als gevolg dat er ook nog het één en ander in m'n gezicht spetterde) en de onderkant ook, waardoor het spuitmondje en de helft van de crème over alle cupcakes gelanceerd werd.

De smaak was trouwens prima, maar het zag er niet uit. Ranzig, ik heb het maar gewoon allemaal weggekiept. Manmanman, wat heb ik staan klooien zeg..

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Appelmoes willen maken en tot de conclusie komen dat het niet indikt.....ja euh iets minder water was handiger geweest :)

En bij ons thuis was er een terugkerende culinaire ramp.
    Ik kwam dan thuis van school en schilde de aardappelen, sneed ze, waste ze af en deed ze in een pan met water en deed er zout bij.
    Mijn broer kwam na mij thuis, ziet de aardappelen staan en kiept er zout bij.
    Mijn vader kwam thuis van zijn werk, ziet de aardappelen staan en kiept er zout bij.
    Mijn moeder kwam als laatste thuis, ziet de aardappelen en......jawel, kiept er zout bij.
    Wat een geluk dat er niemand een te hoge bloeddruk had...:)
    En dit is dus zo' n drie keer gebeurd. (je zou denken dat men het wel leert na een zo'n fiasco :))

En dan de kastvlaai nog.
    Mijn vader had zelf rijstevlaai gemaakt.
    Hmmmmmm lekker!!
    Vooral die stukjes bord deden het hem.....pap had de vlaai net uit de oven gehaald, en loopt met de warme rijstevlaai naar de kast toe waar het gebakservies in stond.
    Deze bordjes stonden helemaal onder in de kast dus pap moest zich bukken.....en *zoefff* daar ging de nog warme en nog wat weke vlaai zo de kast in tussen de bordjes in.:D

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als ik klonters krijg dan werk ik het recept af en als de smaak goed zit haal ik alles door een zeef.

14. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een keer kaneel ipv kerrie door de preistampot gegooit.
    En bij zo'n kwarktaart pakket het zakje van de taartbodem ipv de aardbeidenmix door de slagroom gemixt.

15. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ooit bestonden er zakjes om zelf milkshake te maken.
    Heel makkelijk, zakje in een beker melk, staafmixer erop en klaar.

Staafmixers hebben zo'n hoge bijpassende beker en daar stond ik op een dag zo'n (enigszins chemische) aardbei milkshake in te maken.
    Op het moment dat mijn telefoon rinkelde pak ik zonder na te denken de telefoon (een echte vrouw kan nl multitasken) terwijl ik bleef staafmixeren.
    Helaas gebruikte ik hiervoor de hand die de beker vast had met als gevolg dat de beker door de draaiende staafmixer al draaiend werd gelanceerd.

Gevolg: roze plakkerige drek op alle keukenkastjes en muren. Echt een drama :)

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat is wel een goed idee, Elisje. Had ik het gisteren maar geweten :p Maar ach, heb in m'n eentje zeker een halfuur zitten lachen, dus dat is ook wat waard.

17. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik had zondag lekker witlof met scheutje appelsap,, spekjes, geitenkaas en peer uit de oven gemaakt. De witlofjes lagen in een zakje in de schuur en die waren gaan zweten en dus was er een gaan rotten. Ik had ze alleen afgedroogd en toen de oven in gegooid, gevolg; de witlof smaakte naar rot! Zooooo jammer :(

18. Delta

Delta Niet meer actief

Hier hetzelfde! Geen keukenprinses, maar mijn eten smaakt altijd goed. Misschien omdat ik altijd simpel en snel kook haha. Pasta, rijst en groente of zo. Valt niet veel aan te verpesten. Wel hilarisch om te lezen van anderen! :p

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik verpest heel vaak eten maar mijn man (chef kok) saves the day(food:p).

Ik had vorige week zelf chocolade truffels gemaakt, geheel volgens recept en de chocola deed raar en ik kon er niks mee en mijn man deed hop hop 3x roeren en wat erdoor en ze waren perfect.

Ik probeer hem dus ook niet meer te verrassen:(

20. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Paar weken terug had ik echt mn dag niet!
    Had zalm voor dochterlief, die vloog naast het fornuis toen ik m wou omdraaien, vissticks voor mezelf waren aangebrand............. dacht dat t gas al uit stond. Diepvriesspinazie a la creme, brandde aan.......
    Alleen mn gekookte eieren en mn aardappelen waren goed haha :p

Deel Deze Pagina