Cultuur (verschil) en Relatie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Het buiten laten staan van een kindje in een kinderwagen als je bijvoorbeeld in een cafe een kop koffie neemt of een lunch gebruikt is in Denemarken (Midden Jutland) inderdaad volkomen normaal.

De kinderwagens zijn wel iets anders als de nederlandse wagens, en de kinderen worden in het oog gehouden door het raam. De meeste horeca gelegenheden hebben een plek waar je eenvoudig je wagen kwijt kan en in het oog kan houden.

Het is overigens ook normaal je kindje mee naar binnen te nemen, het is geheel aan de ouder(s).

Ja, het is een verschil, echter als jij al uit je dak gaat over hoe je vriend zijn sate eet, dan wil ik niet in zijn schoenen staan als je de rest van de cultuurverschillen ontdekt.

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Dat deed m'n ex dus, die werd dus gek van mij. :D

Ik denk dat ik mijn man gewoon moet laten doen (sate zo laten eten). Hij is te lief en vond het heel erg dat ik het erg vond.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Och hemel, mijn kind slaapt zelfs buiten! Ook in de winter.
    Op het KDV wel te verstaan, achter een raam.

En lekker belangrijk in welke volgorde of hoe iemand zijn eten op eet. Als diegene maar niet smakt ofzo, vind ik alles prima.
    Mijn man eet altijd als eerste zijn vlees op. Ach ja.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn man en ik hebben dezelfde cultuur, maar eten ook alles anders.
    Alles wat ik prak eet hij los, en andersom.
    Boeiend, ik zie t al gebeuren dat hij zn eigen druk gaat maken over hoe ik eet.
    Zou wat zijn zeg. :cool:

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nou ik zou mijn kind ook nooit buiten in de wagen laten staan! ook al doen vele anderen het wel, als ze daar allemaal in de sloot gaan springen doe je het toch ook niet? ;) en tja als hij het zo prettig vind om het op te eten dan moet hij dat ook zelf weten lijkt mij?!

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Laat maar....

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Iiiiiew!

Ja, ik heb 5 jaar in DK gewoont. Waarvan 4 in KPH. En al die tijd heb ik gewerkt met kinderen. Ja, de kinderen slapen buiten. Op de kdv slapen ze buiten, thuis slapen ze buiten, en als je in een cafe zit kun je de wagens buiten laten staan. Alhoewel ik dit laatste niet vaak heb meegemaakt. Maar de vrouwen zijn zo wel minder gebonden aan huis. Daar is borstvoeding geven in het openbaar gelukkig nog normaal en hebben ze uitstekende zwangerschapsverlof regelingen voor zowel de vrouw en de man.

Over het eten....ik haat het als mijn man mijn zelfgemaakte lasagne in stukjes hakt en door elkaar mengt zodat er een prutje ontstaat dat erg lijkt op kots. :$

Maar hij vindt het zo nog lekkerder. Dus dat moet hij toch echt lekker zelf (w)eten. :D

8. Jel

Jel Niet meer actief

Dat kind in de kinderwagen buiten vind ik ook niet kunnen.

Maar dat saté van het stokje halen, dat doe ik ook altijd. Anders is het zo lastig eten en smeer je die satésaus zo over je wang heen. En dat hij de rest door de rijst mixt maakt toch niet uit? Als hij het nou lekker vind...!!! Mijn man gooit ook saus op de vreemdste gerechten, maar boeien. Als hij dat lekker vind en daar nou van geniet, wie ben ik dan om me daar aan kapot te ergeren? Leven en laten leven.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als jij je in een relatie met twee cultuurverschillen al druk kan maken om hoe je man zijn eten eet. Dan staat je nog heel wat te wachten!

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Dat klopt, maar ik zie het ook als een challenge! :D

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als jij het als een uitdaging ziet, zou ik op zulke dingen anders reageren. Want een opvoeding is heel anders dan hoe julllie je eten eet. Als je een kind opvoed in twee culturen zul je vaker situaties hebben waar je beiden anders over denkt. Het is dan de kunst om dit op een normale manier te bespreken en elkaars ideeën hierover te respecteren en tot een gezamelijke visie te komen.

Deel Deze Pagina