Potverdorie. Morgen gaan we vliegen naar engeland . Nu is me dochter ziek . 38.5 koorts en een beetje keelpijn . Ze is toevallig met 3 verschillende kinderen geweest die een paar dagen daarna waterpokken kregen . Zou ze daarom nu ziek zijn? En kan t kwaad in t vliegtuig
Kwaad niet. Vervelend misschien wel waterpokken duren 14 tot 21 dagen als je besmet bent. Ik weet niet wanneer ze die kinderen heeft gezien? Ik zou zeggen optijd naar bed met een paracetemol. Extra drupjes mee voor in het vliegtuig en gaan
hopen dat ze geen waterpokken krijgt - kinderen mogen dan bij veel maatschappijen niet in het vliegtuig. Ik denk dat het verder niet zo heel veel kwaad kan, maar wel iets om rekening mee te houden...
Wat voor drupjes ? Heb al pcm gegeven . Was 2 weken terug dat ze die gezien heeft . Zie nu nog geen vlekken . Wanneer zouden doe dan komen
Dropjes bedoelde ik. Voor de keelpijn Maar met twee weken zou het kunnen. Begint met een dag verhoging en verkouden vaak. Hopelijk is het een ander virusje. Hoe oud is ze?
Nu lees ik dat ze ook niet mag vliegen met waterpokken mocht ze dat krijgen mits een verklaring van de ha fit to fly . Nou geluk gebeld en ze zegt dat ze dat niet mogen geven . Gggrrr
het gaat w.s. niet alleen om haar maar om dat in een vliegtuig de lucht niet veel ververst wordt en je dus heel makkelijk iedereen aan steekt. Bij besmettelijke ziektes wordt je dus vaak niet toegelaten. En aangezien ze nog besmettelijk is zolang de pokken niet ingedroogd zijn zal ze niet mogen vliegen vrees ik voor je.. Heel vervelend wel ! Sterkte
Als het echt waterpokken zijn gaat je ha je geen fit to fly geven idd. ...die moeten eerst ingedroogd zijn voordat je mag vliegen. Ik zou het even aankijken maar denk eraan terug geld hetzelfde!
... en neem neusspray mee. Stel dat het een verkoudheidje is, is het heel erg vervelend opstijgen en landen met verstopte holtes. Geef haar de neusspray voor het opstijgen en landen zodat ze vrij door haar neus kan ademen.
Ons meisje kreeg 2 dagen voordat wij zouden vliegen waterpokken. Bij ha langgewenst en die gaf aan als ze er zelf niet veel last van had en het niet echt zichtbaar was we het risico wel konden nemen om te gaan, hebben het niet over evt besmetting van anderen gehad. Dag daarna zat het echt overallll dus was echt geen kans dat we überhaupt konden gaan, gelukkig wel helemaal gedekt door verzekering en 4 weken later alsnog gegaan ... Hoop dat het gewoon klein griepje is!
Bij het kdv hoorde ik een verhaal van mensen die niet meer terug naar huis mochten omdat hun kindje de waterpokken kreeg. Werd ook wel gedekt door de verzekering. Maar goed waterpokken is niet fijn en een leuke vakantie wordt het dan misschien niet.
Wij zitten nu met hetzelde probleem, blijven voorlopig maar even thuis. Je kan het beste je reis annuleren of verzetten want los van het feit dat ze zich niet lekker voelt laten ze je echt niet vliegen. En bovendien is het natuurlijk super asociaal om bewust (kwetsbare) mensen aan te steken met zo een besmettelijke ziekte. Beterschap!
Ze had ze vanmorgen niet dus we zijn gegaan . Straks had ze nog wat verhoging dus pcm en lekker in bed .hopen dat ze t niet alsnog krijgt dat we niet naar huis kunnen . Ook is mn hele buggy naar de klote door de reis dus das genoeg
We zijn weer terug en geen watepokken wel gewoon verkouden . Mn zoontje nu ook . Neuspray vloeit rijkelijk maar t gaat verder goed gelukkig