cultuurverschil?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bambi93, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nu is het ook al destinteresse als je niet weet uit welk land je buren komen.....:( Alsof je dat altijd aan iemands neus kunt zien.....
    Sommige mensen denken ook dat mijn man een Turk of Marrokaan is.....Kun je trouwens ook heeeeeel goed aan mijn dochter zien, volgens velen....
    Mijn man is gewoon een Nederlander, zit geen druppel Turks of Marrokaans bloed in!

2. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Wij hebben Turkse buren en die hebben nog nooit was over de schutting gehangen. (wel ooit oranje vlaggetjes tijdens het EK, die waren onze kant op gewaaid:))
    Maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is. Ik zou gewoon vragen of ze t niet meer willen doen. En anders een wasrekje voor ze halen op marktplaats ofzo.

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Cultuur of geen cultuur, ik zou hier geen wasgoed over de schutting willen zien. Beetje rekenig houden met je buren heet dat.. ;)
    Gewoon aanbellen en uitleggen dat je het liever niet ziet. Dan maar deels door gebarentaal, maar ik zou het wel uit proberen te leggen.
    een taalbarriere of cultuurverschil moet er niet voor zorgen dat jij niet gewoon in je eigen tuin kunt zitten toch?

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nou gelukkig alleen om 4uur,is wat anders dan de hele dag he.
    beetje flauw;)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zet je er twee naast elkaar neer. :p

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Nou ik zie het echt niet. Ik woon hier sinds maart.. Sorry dat ik nog niet bij al mijn buren op de koffie ben geweest.

Ik woon trouwens in België en van een verplichte taalcursus heb ik nog nooit gehoord. En nee ze spreken echt geen nederlands.. Er wonen ook 15 mensen ofzo. Denk ook niet dat het allemaal legaal is maar dat boeit me niet.

Ik stoor me gewoon aan de was. Heb net met de man gesproken en hij vond het fijn dat ik het aangaf. De vorige mensen hadden er geen problemen mee en deden het omgekeerd ook. Ze gingen er op letten, ook dat de kinderen zo'n herrie maken.

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    ik geloof niet dat dit met de " cultuur " te maken heeft maar meer met de mentaliteit van de mensen zelf . Wij wonen (helaas ) in een volksbuurtje ( ons kent ons ) en hebben meer last van een paar autochtone buurtbewoners, die niks kunnen hebben en altijd maar wat te klagen hebben ( zijn het niet de " zwarten " waar ze zich aan storen , dan zijn het wel de kinderen die buiten spelen ) dan van onze buitenlandse buren ;) daar hebben we totaal geen last van. We horen wel eens `s avonds kindergepraat als ze terug komen van de moskee die bij ons aan het einde van de straat ligt , maar daar hebben wij geen last van.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mja ik zie het verschil niet. Desinteresse? Nee absoluut niet maar als er hier in het dorp 10 buitenlandse gezinnen wonen Is het veel.
    We komen er gewoon weg niet veel mee in aanraking. Hier wonen gewoon niet veel mensen van buiten af. Een handjevol somaliers dat weet ik dan wel. Maar verder?
    Wat ik wel gelijk herken zijn mensen van kapverd

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op de school bij mij om de hoek zitten kinderen van 30-35 verschillende nationaliteiten op het moment.
    (En ja, dat weet ik want kindje van mijn buren zit daar ook op school)
    En die zou ik dan allemaal op het eerste gezicht moeten herkennen qua herkomst?

Sorry... Zie ik nog niet gebeuren :)

10. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Schijnbaar woon je sinds in een paar maanden in je nieuwe huis.

Misschien een goed idee om eens met de buren kennis te maken :(

11. soeza

soeza Niet meer actief

kan, maar hoeft niet, ik heb een schutting :D

12. Islah

Islah Niet meer actief

En dat zijn allemaal jouw buren?

13. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou als je verder goed contact met ze hebt een was rekje kopen voor ze en die geven met de mededeling dat je het niet fijn vind dat ze hun was over de schutting hangen.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het ging om het herkennen van nationaliteiten aan hun uiterlijk.
    En ja, deels wel.
    Van de 20 huizen op rij zitten er nauwelijks dubbele nationaliteiten tussen.
    Lang leve Rotterdam :)

15. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

inderdaad..jakkes.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben net verhuisd en mijn hoogbejaarde buurman loopt in zn voortuin in een string rond haha.. Nou dan heb ik liever en onderbroek over de schutting.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hahahhaha omg

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik doe ook 1x per week de dekbedden laten luchten op die manier. Nooit vies geworden hoor... Ik doe het natuurlijk niet als het geregend heeft ofzo;)

Maar wasgoed over een schutting hangen vind ik wel raar als je die deelt met de buren.
    Ik heb zelf dat als ik onderbroeken buiten hang dat ik die een beetje verstop tussen de handdoeken ofzo:D Ik weet niet waarom.. heb wel mooie onderbroeken hoor haha
    Maar is toch een stukje privé vind ik.

Idd toch op een vriendelijke manier proberen duidelijk te maken dat je het niet fijn vindt.

19. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    hahahaha! :D

hebben we vanmiddag gepraat, hangt er nu weer was over de schutting... zucht.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik geloof Saskia wel. In Rotterdam kom ik soms, en je ziet echt heel veel culturen. Meestal gaat het ook gewoon goed ze zijn het er gewend. Net zo als in Amsterdam Den haag en/of Utrecht. Daar wonen gewoon veel meer culturen bij elkaar.

In de stad waar ik woon trouwens ook. Het is hier echt Nederlander,Turk. Marokkaan. Surinamer Somaliërs Pakistanen Chinezen en nog heel veel meer culturen.

Soms zie ik het wel het verschil en soms en vaak dus ook niet.

Deel Deze Pagina