Orienteren op draagdoeken: Hoe en waar beginnen

Discussie in 'Verzorging' gestart door mamavanjuul, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, zoals de titel al zegt ;)

Ik denk er sterk over na om voor ons derde kindje een draagdoek aan te schaffen.

Maar er is zoveel informatie en zoveel verschillende doeken....dus waar moet ik beginnen.
    Ik ben echt een leek op dit gebied, heb het met de 2 oudsten nooit gedaan.

Dus wie kan mij op weg helpen...

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hartstikke leuk dat je wilt gaan dragen!

Ik zou me eens aanmelden bij de Facebookgroep "Draagpraat" en daar je vraag stellen :) Daar zitten dames die er heeeeel veel vanaf weten. Ze hebben ook allerlei documentjes met informatie, etc.

Dit zijn wel twee leuke websites om eens rond te snuffelen :)
    Home - Welkom bij Dragen & Zo | Dragen enzo - draagdoeken en meer
    Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb

Veel plezier alvast!

Ohja, ik heb een tricot doek (ByKay) en sinds deze week ook een Little Frog. Hoor veel dat de LF's goede beginnersdoeken zijn: al lekker zacht en niet duur. Daarnaast heb ik een ssc (Boba 4G). Kijk wel uit, want dragen is aanstekelijk en verslavend ;)

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Begin eens met een draagconsult. Er zijn speciale draagconsulten waar je niet leert dragen maar je gewoon leert oriënteren op draagdoeken door te kijken wat voor verschillende er allemaal zijn en hoe ze werken. Daar zou je mee kunnen beginnen.

En wat hierboven gezegd word: kijk uit, dragen en vooral draagdoeken kopen is heel verslavend. Wij hebben inmiddels een rekbare doek, een ring sling, een SSC (Bondolino), er is een prachtige geweven doek onderweg en mijn vrouw gaat een nog mooiere geweven doek halen in Guatemala in april. Draagdoeken kun je nooit te veel hebben ;).

Deel Deze Pagina