Hyperventilatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noushis, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo...

Ik ben vrijdag 33 weken ver... En gisterenavond begon ik te hyperventileren... En dit gedurende een hele tijd...

Ik denk dat het dat is want had gevoel dat ik geen zuurstof kreeg en ademde heel rap door mijn mond en als ik uitademde, trilde alles van binnen...

Heeft dit gevolgen voor ons kindje? En enige tips om te voorkomen of op te lossen? Heb hier wel iets gelezen over een behandeling, maar miss hebben jullie enige tips.

Groetjes

2. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    geen gevolgen voor je kindje lijkt mij maar je moet je wel afvragen waarom je ging hyperventileren. Dan kun je er ook iets aan gaan doen nl.
    Maak je je ergens (onbewust) zorgen over?

3. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    @beby2:

Heb geen gemakkelijke zwangerschap op gebied van gevoelens... Enkele weken geleden is de schoonmama gestorven (na 4 jaar lymfeklierkanker)... Nachten versleten om te waken in ziekenhuis... (24 mei is ze gestorven)
    Wisten nog maar van 1 april dat ze terminaal was....

Mijn vriend dat ni wilt helpen in huishouden (gras afdoen doet hij wel)... Ik kuis nu nog altijd alles zelf incl stofzuigen... met gevolg dat ik dan pijn in buik en rug krijg... Maar als een ander iets vraagt, dan springt hij...

Hij moet nu veel overuren doen, komt dan laat thuis... Moet dan nog eten klaar maken, afwassen (Ja, tafel afruimen doet hij wel)... Maar heb heel veel harde buiken... waardoor ik ni op mjin gemak in de zetel kan zitten...

Goh, mannen....

4. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    praat met je vriend/man hierover en probeer het niet allemaal alleen te doen en probeer rust momentjes in te lassen. hyperventilatie krijg je echt doordat je je druk maakt, heb ervaring. heb er wel een goede oplossing voor. bij de apotheek kan je een apparaatje kopen waar je inblaast en je adem gaat dan door een ander gaatje naar buiten en zo leer je rustig adem te halen. heet hyperfree en kost 10 euro. sterkte en succes.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik denk dat het slimmer is dat je hierover contact zoekt met je verloskundige/arts/gynaecoloog. Misschien is het een idee om wat ademhalingsoefeningen bij een fysiotherapeut of iets dergelijks te leren. Hier leer je ademhalingstechnieken om de hyperventilatie tegen te gaan. Dit lijkt me ook wel handig tijdens de bevalling.

6. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hoi,
    hoe gaat het nu met je? Gecondoleerd joh! Dat is zwaar.

dat je zoveel alleen moet doen is ook niet bevorderlijk voor jou. Het legt onnodig druk op jou en dat kun je nu niet gebruiken.
    Ik zou ook proberen het bespreekbaar te maken want hyperen dat komt door spanning. Anders idd contact met je huisarts hierover dan kan hij je doorsturen naar iemand die je ontspannings/ademhalingsoefeningen kan leren.
    Veel sterkte

Deel Deze Pagina