Vraagjes over ostheoporose

Discussie in 'De lounge' gestart door La femme Nikita, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ons mam heeft dit en heeft nu zomaar opeens bij het opstaan een botje in haar voet gebroken.
    Is dat normaal? Of een teken dat het slechter gaat met haar botten? En wat zou je eraan kunnen doen? Ze slikt al kalktabletten, maar bestaat er niet iets homeopathisch ofzo? Een botmeting heeft ze ook al gehad, maar wel langer geleden. Maar vind eigenlijk dat ze die opnieuw moeten doen, lijkt mij dat haar botten poreuzer zijn geworden als bij het opstaan zomaar een botje breekt. Ze is ook nog maar 58, kijk als dit bij mijn oma van 86 zou zijn gebeurd, maar dit vind ik toch best wel even schrikken hoor.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is idd even schrikken... Mijn oma had het ook, maar die was idd al dik in de 70 toen ze het ontdekte.

In het verzorgingshuis waar ik werk is het standaard kalktabletten en vit d. Krijgt je moeder naast die kalktabletten ook vit d erbij? Dat helpt namelijk met de opname van kalk in de botten. Of ze meot genoeg buiten komen, maar dat is in deze tijd van het jaar ook lastig. Ik dacht dat osteoporose niet te genezen is, maar op die manier kun je wel erger voorkomen.

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Dank je wel, geef de informatie verder. Weet niet goed of er al vit D in haar tabletten zit, ze neemt het er volgens mij nog niet bij.

Deel Deze Pagina