Al eerder heb ik hier een vraag gesteld omdat mijn kindje overdag erg ontevreden is over de hoeveelheid borstvoeding die hij krijgt. Ik heb al heel veel geprobeerd te regelen maar dat lijkt niet echt te werken. Nu heb ik een theorie wat het misschien kan zijn. Mijn zoontje drinkt altijd heel lang en heel veel aan de borst, men zegt altijd dat je een baby moet laten drinken tot hij genoeg heeft, maar dat is hier dus nooit! Als ik hem niet loskoppel ligt hij na anderhalf uur nog aan. Ook drinkt hij s'morgens belachelijke hoeveelheden melk weg. Ik ben hem voor en na de voeding gaan wegen en hij komt rond 320 ml !!! Dat is wel erg veel voor een baby of niet??? Kan het zijn dat hij hierdoor niet meer tevreden is als mijn borsten s'middags maar 120 ml bevatten omdat hij een groter maagje gekregen heeft door die grote ochtendvoedingen? Iemand tips? Bedankt alvast!
zo te zien heeft niemand een idee... ben er achter dat we weer allebei spruw hebben.. ik twijfelde er al over omdat hij een plekje op zijn lip had.. maar ik dacht dat het ook een zuigblaartje kon zijn.. werd steeds groter.. blijkt nu ook overal onder zijn lip te zitten en ik heb ook weer een beetje rode tepels... dus.. dat waarschijnlijk de rede voor de onrust overdag.
Ik zat gister precies hetzelfde te denken over dat maagje. Mijn zoon drinkt ook ontzettend veel en hij is hel tevrede maar kan zo ontzettende hoeveelheden melk wegwerken en hij groeit dan ook als kool. Maar bij volwassenen kan dat toch ook?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar wegen voor en na de voeding zijn niet zo nauwkeurig. Er zijn onderzoeken gedaan met voedingen uit de fles. En dan blijkt de hoeveelheid voeding, en het verschil in gewicht van de baby echt heel anders te zijn. Dus ik zou niet direct van die 320 uitgaan..