Wanneer sporten??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Minny, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben 3 weken geleden bevallen van ons tweede kindje. Ondanks dat ik af en toe nog wel een middagdutje nodig heb, voel ik me al weer heel fit. Pas mijn oude kleren alweer en ben zelfs lichter dan voor de zwangerschap.

Ik heb dan ook best zin om het sporten weer op te pakken. Ik was echter nooit zo heel actief en deed alleen af en toe wat fitness of bodybalance op de sportschool. Nu lijkt het me echter leuk om tennislessen te gaan volgen. Ik besef me dat dit best een heftige sport is en vraag me dan ook af of het niet te vroeg is na de bevalling...?

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Lijkt me nog wel aardig vroeg ja, maar ben geen expert hoor. Mij is gezegd dat je beter pas weer kan beginnen na 6 weken. Wat ik in ieder geval wel weet, is dat je spieren en banden nog een stuk losser zitten dan voor je zwangerschap, waardoor je sneller een blessure oploopt. Dus zeker als je een nieuwe sport gaat beoefenen, lijkt het me niet onverstandig er nog heel eventjes mee te wachten en het sporten rustig aan op te bouwen. Wel lekker hoor dat je je al weer zo fit voelt dat je al weer zin hebt om te sporten!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal zeggen ze 6 weken, voordat je bekken weer wat meer kan hebben. Maar je zou nu wel een flink stuk kunnen wandelen (als je bekken meewerkt), lekker de kleine mee in de wandelwagen en gaan. Dat komt niet zo aan op je lijf.

Tennislessen is toch iets zwaarder. Maar een maandje of 2 wachten en dan kan het vast wel.

4. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik ben net op controle bij de gynaecoloog geweest en ik mag nu weer sporten. Ik ben 6 weken terug bevallen. Hij zei er wel bij goed naar mijn lichaam te luisteren en rustig aan te doen.
    Je zou nu inderdaad kunnen wandelen, kun je op die manier alvast wat conditie opbouwen!

Deel Deze Pagina