prikkelverwerking of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 16 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Onze 2e dochter van anderhalf is zo'n ander kind dan onze oudste dochter. Als baby zijnde steeds hele korte slaapjes ontzettend moeilijk in slaap komen, snachts heel vaak wakker.
    Als we iets uit haar ritme gingen nog onrustiger/overstuur. Nadat ze 1 werd ging het de wat betere kant op het slapen gaat wel een stuk beter maar heeft nog steeds wel z'n fases dat het nog steeds niet goed gaat. Sowieso nog steeds wel als ze bijvoorbeeld een keer bij opa en oma is geweest of binnen speeltuin of andere wat drukkere dingen ook dan is het slapen weer vaak moelijk voor haar of heel overstuur met naar bed gaan of huilen/ veel bewegen in haar slaap en erg onrustig.

Ook is ze overdag steeds heel veel grenzen aan het opzoeken en heeft ze echt zo ontzettend veel driftbuien per dag of dat ze snel boos is dat ik echt denk dat er iets niet helemaal oke is met haar. Zelf vermoed ik dus iets met de prikkelverwerking maar misschien is het ook wel wat anders. Ik werk zelf ook met kinderen maar ik vind haar echt wel afwijkend gedrag vertonen in vergelijking met andere kindjes of haar grote zus. Wat kan ik het beste doen? heeft iemand een idee of herkend iemand iets wat het zou kunnen zijn?

Ondanks dat ze ook wel haar leuke momentjes heeft kost het ons heel veel energie. Het lijkt daardoor ook als we een wat minder goede band soms met haar voelen als met onze oudste omdat we haar ook soms gewoon totaal niet begrijpen. Natuurlijk houden we van haar maar ze maakt het ons niet makkelijk op dit moment. Stel dat het iets te maken heeft met de prikkelverwerking wat kunnen we dan is daar ook iets voor een traject of iets zodat het beter gaat? of hulp vragen bij consultatiebureau of iets?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Even contact opnemen met een ergotherapeut met ervaring met sensorische integratie

Deel Deze Pagina