Mijn zoontje vindt speelgoed niks aan. En dan bedoel ik 'voorgekauwd' speelgoed (bijv toet toet). Geef hem echter een grote doos en hij vermaakt zich prima en lang. Nu gaan we hier eens flink opruimen, een hoop dingen kunnen weg. Ik ben op zoek naar alternatieven. Een paar maanden terug had ik een paar erg leuke websites gevonden die superleuke alternatieven boden, maar ik kan ze niet meer vinden. Kom gewoon niet op het juiste zoekwoord. Kan iemand mij helpen?
Lobbes.nl Ook voorgekauwd speelgoed maar ook een hoop speelgoed waarmee je zelf kunt verzinnen wat je er mee doet
Ik zou gewoon op houten en antroposofisch speelgoed ed zoeken. En wat meer algemene sites: Lobbes heeft inderdaad leuke dingen, Trendyspeelgoed ook.
Is een keukentje misschien een idee? Met pannetjes, afwaskwast, handdoek etc? Pinterest is ook een goede tip inderdaad. Montessori speelgoed?
Bedankt voor de reacties! Zat idd op pinterest te kijken, superleuk DIY speelgoed. Zoiets bedoel ik, dat vindt hij geweldig. Een keukentje heeft hij al en er wordt regelmatig uitgebreid gekookt. Montessori ga ik nog even naar kijken.
O, je bent niet op zoek naar echt speelgoed, maar meer naar het 'doos als speelgoed'-principe. Daarvoor is pinterest inderdaad echt super. Vindt hij spelletjes wel leuk trouwens? Ik merk dat de jongste hier (die is wel al wat ouder) dat heel erg leuk vindt, met speelgoed speelt ze nauwelijks.
Montessorie dingen Kan je veel zelf doen en maken maar ook kopen (prijzig) Hier ook nooit vtech toettoet etc. Veel houten, logica, tast etc...
Maar wil je geen speelgoed of wil je geen plastic speelgoed? Als je kind zich prima vermaakt met 'gewone' dingen en daar zijn fantasie voor gebruikt, zou ik ook niet veel geld uit gaan geven voor superduur ander speelgoed. Verzamel leuke dozen, plankjes, oud vaat, simpele blokken/domino oid, oude dekens enz enz, en laat hem zijn eigen fantasiewereld bouwen. Mijn zoon bouwde huisjes en wegen van glazenonderzetters, en torens van domino steentjes. Met 3 jaar beginnen we met kaartenhuizen, een uur pure concentratie bij een 3jarige kan weinig speelgoed voor elkaar krijgen
Een emmertje wasknijpers! Mijn la met tupperware doosjes. De onderzettertjes (op de salontafel, voor onder de glazen) Grote kartonnen doos (waar een apparaat in bezorgd was; kind moet er helemaal in passen): versieren, kleuren, beplakken, enz.