Alternatief voor speelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kiekske, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mijn zoontje vindt speelgoed niks aan. En dan bedoel ik 'voorgekauwd' speelgoed (bijv toet toet). Geef hem echter een grote doos en hij vermaakt zich prima en lang.

Nu gaan we hier eens flink opruimen, een hoop dingen kunnen weg. Ik ben op zoek naar alternatieven. Een paar maanden terug had ik een paar erg leuke websites gevonden die superleuke alternatieven boden, maar ik kan ze niet meer vinden. Kom gewoon niet op het juiste zoekwoord. Kan iemand mij helpen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Lobbes.nl :)

Ook voorgekauwd speelgoed maar ook een hoop speelgoed waarmee je zelf kunt verzinnen wat je er mee doet :)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik zou gewoon op houten en antroposofisch speelgoed ed zoeken.

En wat meer algemene sites: Lobbes heeft inderdaad leuke dingen, Trendyspeelgoed ook.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Op pinterest vind je veel leuke ideeën!

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Is een keukentje misschien een idee? Met pannetjes, afwaskwast, handdoek etc? Pinterest is ook een goede tip inderdaad. Montessori speelgoed?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

Zat idd op pinterest te kijken, superleuk DIY speelgoed. Zoiets bedoel ik, dat vindt hij geweldig.
    Een keukentje heeft hij al en er wordt regelmatig uitgebreid gekookt. Montessori ga ik nog even naar kijken.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    O, je bent niet op zoek naar echt speelgoed, maar meer naar het 'doos als speelgoed'-principe. Daarvoor is pinterest inderdaad echt super.

Vindt hij spelletjes wel leuk trouwens? Ik merk dat de jongste hier (die is wel al wat ouder) dat heel erg leuk vindt, met speelgoed speelt ze nauwelijks.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Montessorie dingen
    Kan je veel zelf doen en maken maar ook kopen (prijzig)

Hier ook nooit vtech toettoet etc.
    Veel houten, logica, tast etc...

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je toch op pinterest zit: rainbow slime

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar wil je geen speelgoed of wil je geen plastic speelgoed?

Als je kind zich prima vermaakt met 'gewone' dingen en daar zijn fantasie voor gebruikt, zou ik ook niet veel geld uit gaan geven voor superduur ander speelgoed.
    Verzamel leuke dozen, plankjes, oud vaat, simpele blokken/domino oid, oude dekens enz enz, en laat hem zijn eigen fantasiewereld bouwen.
    Mijn zoon bouwde huisjes en wegen van glazenonderzetters, en torens van domino steentjes. Met 3 jaar beginnen we met kaartenhuizen, een uur pure concentratie bij een 3jarige kan weinig speelgoed voor elkaar krijgen ;)

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Een emmertje wasknijpers!

Mijn la met tupperware doosjes.

De onderzettertjes (op de salontafel, voor onder de glazen)

Grote kartonnen doos (waar een apparaat in bezorgd was; kind moet er helemaal in passen): versieren, kleuren, beplakken, enz.

Deel Deze Pagina