Zoon (3 jr) ineens veel angsten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje57, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Sinds een aantal weken zegt mijn zoon steeds vaker dat hij iets eng vindt. Zo waren we bijv. vorige week op een rommelmarktje waar andere kindjes speelgoed verkochten. Ik moest hem dragen want hij vond het eng. de kinderboerderij, hondjes en als er ergens veel nieuwe mensen zijn vindt hij dat eng. Maar ook wil hij sinds een tijdje steeds niet naar de wc gaan omdat hij zegt dat hij dit eng vindt. Tanden poetsen is ook een drama.

Wie herkend dit? en wat doen jullie er mee?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

G benoemt dat ook de hele tijd is meer een fase naar mijn idee dan omdat hij het echt eng vind. Wat wij zeggen nee is niet eng is lief! Nu zegt hij vaak uit zichzelf nee is niet eng, is lief!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.070
    113
    Mijn zoon heeft het ook. Doet ook bij zien van iets wat hij eng vind zn handen voor zijn ogen. Of vd week in blijdorp doodsbang voor die grote waterschildpad die boven zijn hoofd zwom. Hoort bij de leeftijd.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Hier ook. Dochter wil niet meer alleen slapen, er komt soms een krokodil en is bang voor de spinnen die soms op de wc zitten (andere moment zijn het haar vriendjes).

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook. Ze is bang voor vliegen en spinnen. Al een tijdje is ze bang voor wat hardere geluiden (de blender en stofzuiger) en vreemde mensen (en dan vooral mannen). Ook ik benoem het dat het niet eng is en dat het een aardige meneer is bijvoorbeeld.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    fijn om herkenning te horen.

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook hoor. Hij is 2 en 4 maanden maar er komen steeds meer angsten bij. Eerst alleen de stofzuiger. Nu ook het donker, een knuffelbeer die hij in het donker ineens eng vind. Spinnen. Vliegjes. Dingen op tv. Hij hoort het zijn zus ook vaak zeggen dus ze steken elkaar n beetje aan nu.

Deel Deze Pagina