Wie heeft er wat ideeën / simpele recepten voor gezond avondeten met niet al te veel calorieën Ben aan "de lijn" maar savonds weinig inspiratie.... Dus help!!!! Hihi
Wat bij mijn vriendin al heel wat scheelde was dit: Schep meer groente als normaal, de helft van je normale portie pasta/aardappels mager vlees en minimaal 2×pw vis. toetje weg laten direct na t eten en deze om bijv 20u nog nemen (mager toetje).
ik weet niet zoveel van calorieën maar ik denk dat je minder pasta en aardappelen moet eten en in verhouding meer groenten. Ik denk dat salades een goede maaltijd zijn en heb wel eens begrepen dat een gepofte aardappel dan wel weer mag. Met salades kun je eindeloos varieren.
Kijk eens op voedingscentrum.nl. Daar staat elke week een nieuw weekmenu! Ik heb er al veel ideeën opgedaan die lekker en gezond waren.
Je zou ook gewone aardappel kunnen vervangen voor zoete aardappel. Daar zitten niet de 'verkeerde' koolhydraten in. En inderdaad je portie groenten in verhouding met de rest wat groter maken.
En het is ook nog eens hartstikke lekker! Wat wendela al zei de zoete aardappel is eigenlijk geen aardappel maar een knol.
Ik minder vooral de sausjes, en indien mogelijk vervangen door gezondere varianten. Ik kies voor volkoren pasta ipv gewone pasta, vult veel meer. Als ik echt aardappels of pasta ga minderen krijg ik s avonds enorme snack drang, wat ook weer niet goed is voor de lijn Rode sauzen ( tomatensaus) ipv witte ( bijv carbonara) Aardappels zonder jus. ( overigens eet ik noot droge gekookte aardappels, blegh!, dus blijven de stamppotjes over, of aardappelschijfjes/krieltjes uit de oven. Je grillt ze dan als het ware, evt met een klein lepeltje olie, is ook calorie armer dan bakken met boter in de pan. Verder kip, mager gehakt, beenham, vis ipv schnitzel, saucijs, etc