Onze zoon van 3,5 zit plotseling onder de uitslag op rug, buik, billen en in zijn nek. Het is een rode uitslag, hij is niet ziek en lijkt er geen last van te hebben. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij heeft niks vreemds gegeten en we hebben geen ander wasmiddel of iets dergelijks gebruikt. We hebben ook een dochtertje van 6 maanden die (nog?) nergens last van heeft. Volgende week hebben we afgesproken met een zwangere vriendin, ik wil geen onnodig risico nemen. Mocht hij er na het weekend nog last van hebben ga ik uiteraard even met hem langs de dokter.
Mijn zoontje had het gister ook op zijn buik! Ik dacht een allergische reactie van bijv. Wasmiddel of wasverzachter, maar vandaag is het weg.
Kijk eens naar zijn tong. Als die er als een rode bobbelige tong uitziet heb je grote kans dat het roodvonk is.
Bij roodvonk heb je eerst heel veel hoofdpijn/ keelpijn koorts pas daarna de vlekken. Sommige onschuldige virussen geven uitslag.
Bedankt voor de reacties! Hij heeft er geen last van en is dus niet ziek (of recent geweest) zijn tong ziet er normaal uit. Ik kijk het heel even aan, wie weet is het morgen weer verdwenen @elsie22; was ook het eerste wat ik dacht, het ziet er echt uit als een allergische reactie. Hopelijk is het bij mijn kereltje ook snel weer weg!
Hier ook een mannetje met soort uitslag op wangen en armen vorige week, duurde toen al een week. Hij was er een beetje hangerig en niet helemaal fit bij. Moest ergens anders voor naar de huisarts en die zei dat het een virus was en dat hij nog koorts kon krijgen. Twee dagen later inderdaad 40 graden koorts. Gelukkig trok het daarna weg, zowel de koorts als de uitslag en nu is hij weer redelijk fit.
Dacht ookmaan vijfde of zesde ziekte. Een van die twee start met uitslag, die verdwijnt na ene paar dagen en dan ontstaan er ineens koorts. Onze zoon heeft het ook gehad en was er verder niet ziek van.
Bedankt allemaal! Het blijkt idd 5e of 6e ziekte te zijn. Omdat hij zaterdag op zondagnacht plotseling erg begon te hoesten en overgeven zijn we gisterochtend even langs de hap geweest. 5e of 6e ziekte dus icm een ander virusje. Kleine man ligt nu lekker op de bank en ik heb maar een vrije dag opgenomen. Hopelijk is hij snel beter