Cupcakes/Botercreme vraagje.

Discussie in 'De lounge' gestart door fopspeentje, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Hoi dames,

Ik heb net een hele lading cc's en koekjes gemaakt, want morgen hebben we een feest georganiseerd voor mijn schoonmoeder die 50 is geworden. :D

Nou heb ik alleen even een vraag.. Kan ik nu al de Botercreme maken en op de cc's spuiten? We gaan hier morgen om 12u weg en ik denk dat rond 15.30u de eerste gasten komen.

Normaal maak ik alles de dag zelf, dus heb hier geen ervaring mee.

Groetjes!

2. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ik zou het niet doen..je hebt kans dat de toef inzakt en dit is niet zo mooi. Ikzelf heb er geen ervaring mee en doe het altijd zo vlak van tevoren. Succes!

3. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Oha, daar heb ik niet eens aan gedacht.. Doe ik het indd gewoon morgen ochtend, Thanks!

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    botercreme kan je er nu al op spuiten maar mocht je er decoratie overheen doen wat gaat smelten zoals fondant heeft dat geen zin
    mocht er melk in de botercreme zitten dan mag je ze alleen niet buiten de koeling plaatsen

invriezen kan ook zelfs , zo liggen ze ook in de supermarkt hier

5. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik at ze prima de volgende twee dagen op met botercreme.

Ik doe ze na het spuiten met botercreme 10 a 20 minuten in de koelkast, zodat ze een klein beetje harder worden. Daarna doen ik ze in een koekentrommel. Is dat een idee?

Zelf heb ik ze gespoten op de verjaardag. Een koelkast in en daarna weer eruit. Na verjaardag de overigen in de koektrommel gedaan en at ze prima nog voor twee dagen. Waren heerlijk en erg eel complimenten overgekregen.

Door eventjes in de koelkast smelten ze niet zo gauw. Wel zijn ze aan de buitenkant net ietsjes harder, maar binnenkant niet. De cakejes zijn niet droog omdat het maar even in de koelkast stond. Alhoewel manlief het wel na verjaardag in de koelkast heeft bewaart, ik weer niet hihi.

6. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    ik vind het zo knap dat jullie al zo ver komen, bij mij mislukt altijd de boter cream, en ik zou echt niet weten hoe het komt hahahaha.

7. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik doe 175 ongezouten boter, 350 poedersuiker, 3 eetlepels heet water, dan nog wat vanillesuiker. Dus dubbel poedersuiker dan boter. Meteen spuiten, niet in koelkast.

Ik vergeet vaak de boter vast uit de koelkast te halen dus doe ik het even in de magnetron hihi. Makkelijker kloppen! En eerst boter glad kloppen/mixen dan pas suiker. Helpt dat?

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je kan ook van Funcakes een mix voor botercreme kopen die kan niet mislukken...

9. Female

Female Niet meer actief

Dat is wel veeeel meer suiker dan gebruikelijk hoor. Volgens mij brokkelen je tanden dan bijn af zo zoet... ;).
    Normaal doen ze voor botercreme 1:1 (maar ikzelf gebruik vaak al minder suiker)

10. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he dames, ik heb die van funcake mix al gehaald die mislukt inderdaad niet, hahahah.

;)

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Echt joh? 1:2? Dat is toch mieieierzoet?:$ Vind 1:1 al zo zoet.

12. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Is dat zo? Ik dacht dat een op een voor afstrijken van cake was. Ik heb dit recept uit een cupcake boekje. Ook nog nooit eerder gemaakt hoor,ben er nieuw in, tis wel erg lekker! Erg veel complimenten gehad, dus vast niet te zoet dan hihi.

13. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Zie op leukste taarten.nl een recept met 150 boter en 250 suiker, dat is toch ook al bijna dubbel. Ik ga nog wat experimenteren!:)

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik spuit ze regelmatig een dag van te voren al hoor en zet ze dan gewoon in de koelkast. Uur voor serveren eruit en ze smaken heerlijk.
    Ik gebruik voor botercreme trouwens altijd het volgende recept:

ingredienten:
    6el bloem
    480ml volle melk
    454 gr ongezouten roomboter
    400 gr poedersuiker
    1 vanille stokje

Bereidingswijze:
    De melk en bloem rustig mengen. Dit mengsel breng je op een zacht vuur al roerend aan de kook enlaat het goed indikken tot je een dikke massa krijgt ( let goed op voor klontjes, constant blijven roeren)
    Deze massa laat je afkoelen tot hij lauw is ( erg belangrijk ander smelt/schift je boter). Boter mixen ongeveer 3 min. en hieraan de suiker eetlepel per eetlepel toevoegen en ondertussen steeds blijven mixen. De vanille uit het stokje schrapen en bij de boter voegen. Hierna als je bloem/melk mengsel afgekoeld is dit lepel voor lepel toevoegen. Hierna nog even door mixen en in de koelkast zetten voor +- 10 min. voordat je het kan gaan gebruiken.

Deze creme is echt heerlijk. Is wel wat meer werk maar is dan ook om te smullen vinden wij.

15. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Wow dat is een moeilijker recept! Ga het eens proberen :)

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Valt wel mee hoor. Gewoon alle svan te voren klaarzetten en stap voor stap alles doornemen dan moet het echt wel lukken en als het lukt is het echt de moeite waard:D

Deel Deze Pagina