Waar kan je lekker eten/leuk uitgaan in Zwolle?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Binnenkort ga ik samen met vriend een lekker dagje naar Zwolle plus overnachting. Nu willen we daar natuurlijk even lekker wat eten en s'avond misschien nog even de stad in. Iemand een idee waar we lekker kunnen eten (en wat niet al te prijzig is), en waar we leuk kunnen uitgaan? Qua uitgaan houden we allebei niet zo van bruin cafe's, of kroegen. We zijn meer van de club's en/of discotheken. Dus als jullie goede tips hebben hoor ik het graag!:)

2. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    The peppermill gaan wij regelmatig heen! Buik van parijs is ook lekker eten en niet te duur.
    Ook is La cucaracha een leuke tent, maar is mexicaans eten, weet niet of jullie daar van houden ;)

In Zwolle zijn er bij mijn weten niet echte clubs/discotheken, meer kroegen..

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zwolle is in een echte kroegen stad. Je hebt alleen club 038 ,maar die is erg klein.

Lunchen kun je heerlijk bij Vito's
    Uit eten: peppermill, buik van parijs
    lekker eten en relaftief voordelig: belgische keizer, 4 jaargetijden

Voor meer vragen roep maar :D Ben al 31 jaar Zwollenaar :D

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Itoshii. Daar kun je heerlijke tapas eten als je daarvan houdt.

De atlas kun je ook goed eten.

Buik van Parijs is idd ook erg goed.

Mizu. Is net ff wat anders dan anders. Met mooi weer kun je daar lekker zitten op het loungeterras met uitzicht over de stadsgracht. Vind de sfeer daar heel uhm uniek. En het concept is ook wel leuk. Moet je maar ff googlen op mizu zwolle.

Bij La liguria kun je erg lekker italiaans eten!

Bij de Mandarijn kun je ook erg goed eten. Is voornamelijk vegetarisch en biologisch. Vind ik zelf een erg leuk/goed concept.

Ennnn natuurlijk de Librije :) Maar daar loop je niet zomaar 1-2-3 ff binnen ;) Is wel echt een hele gave/lekkere ervaring!

Qua uitgaan... Hmm in de voorstraat zitten de meeste kroegjes en tentjes wel. Maar dat is idd meer kroeg dan club/discotheek. Maar opzich wel gezellig hoor! Las rosas en mizu kun je vind ik altijd gezellig zitten en drinken. Maar dat is geen dansclub oid...

Veel plezier!

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh wat apart! Had wel verwacht dat er wat meer clubs zouden zitten in Zwolle! Maar Mizu klinkt opzich wel goed, is natuurlijk het andere uiterste van een discotheek/club maar loungen is ook wel wens lekker;).

La cocaracha hou ik zeker in gedachten, vriend is dol op mexicaans en ik vind het ook lekker.

Misschien nog andere tips voor een dagje Zwolle? Iets waarvan je zegt dat is zeker een aanrader?

6. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Het Wokstadion!!
    Heerlijk en heeeeeeel veel (veel te veel) keus! Maar zelf vind ik wokken niet zo heel leuk met z'n tweetjes.
    Ik zou zeker bij de Peppermill gaan eten! Erg lekker en gewoon gezellig restaurant.

Ik ben al 35 jaar Zwollenaar dusse......;)

7. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ik zou ook voor the Peppermill gaan, daar hebben ze ook heerlijke Mexicaanse gerechten en niet duur!

Mizu heeft idd een heerlijk dakterras met lekkere loungebanken en goeie cocktails. The strawberry margarita is een aanrader ;)

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    La Terra Italiana! Vanaf het station een paarhonderd meter richting de Oosterlaan, bij de fietsersbrug/tunnel over het spoor. Het witte gebouw.

Zeer uitgebreide kaart, niet te duur. Ook heerlijke goedkope pizza's (vooral op dinsdag).

En een hele leuke familie die daar de tent runt!

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hihi nou aardig wat zwollenaren, ook blauwvingers?

Ik als oud horeca medewerker is het bet de boven staande dames eens.

Het is trouwens club 38 geen 038

Het wijnhuis kan je heerlijk rustig zitten ook in de avond, hun hebben ook een simpele kaart.

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nee geen blauwvinger hier, maar woon pas ongeveer 5 jaar in Zwolle...

Ow ja het wijnhuis is ook leuk zitten. Vooral met terrasweer. Eenvoudig maar wel oke

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Thnx dames! Hier kan ik wat mee. Wordt dus geen wilde stapavond, maar we zullen ons sowieso wel vermaken;)

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    de boven genoemde restaurants zijn idd heel goed, maar als je een auto hebt zou ik iets doorrijden naar olst, daar zit de Welkom bij Restaurant De Bökkers Mölle dat is echt een aanrader!
    zit in een oude molen, hele leuke sfeer en je kan daar lekker de hele avond lekker eten en genieten.

13. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Vast al genoemd, maar ons favoriete restaurant in Zwolle is La coucaracha. Hier hebben manlief en ik gegeten tijdens onze eerste date :D, maar niet alleen daarom is het favoriet hoor, het is ook gewoon erg lekker en gezellig!

14. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    La Terra italiana vind ik dus helemaal niks! Juist niet zo uitgebreid en duurder dan gemiddeld. Service ook niet je van het. Gek he dat mensen dat zo anders kunnen ervaren!

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wanneer ben je er voor het laatst geweest? Sinds september vorig jaar zitten er nieuwe eigenaars op.

Kan dat meespelen?

Deel Deze Pagina