Ik ga vandaag (dinsdag) cupcakes bakken. Een paar zijn voor morgen, de andere heb ik vrijdag pas nodig. Blijven ze lekker als ik ze tot vrijdag gewoon in een trommel bewaar? (Eventueel nog in plastic zak.) Of kan ik ze dan beter toch invriezen en donderdagavond pas versieren? Als ik ze 'gewoon' bewaar, kan ik ze dan nu al versieren (marsepein) of moet ik dat donderdag pas doen?
Je kan ze wel tot vrijdag bewaren en nu al versieren maar doe ze dan wel in een goed sluitende verpakking. Als je zeker wil weten dat ze echt lekker vers blijven zou ik kiezen om donderdagavond gewoon nog een paar te bakken en vandaag wat minder.
Voor dat laatste ben ik te lui, haha. Twee keer afwas! Maar bedankt voor je antwoord! Als ik ze in een zak en in een afgesloten doos doe, moet het wel goed komen dan.
ik maak ze zoizo 1 dag van te voren en als ze voor 2 dagen later zijn doe ik ze of invriezen en bevroren decoreren , gedecoreerd bewaren heb ik nog nooit gedaan ook niet met taart dus weet ook niet hoe dat uitpakt .
ik heb vrijdag cupcakes gebakken voor vanavond - en versierd. Die staan in de vriezer (bedenk me net: Die moet ik er dadelijk uit halen!) . Ik zou zelf kiezen voor invriezen omdat ik dan zéker weet dat ze lekker zijn.
Hmm, da's ook wel een punt Athina. Ik heb eigenlijk geen ervaring met het invriezen van cupcakes en taart. Maar met brood gaat het ook goed, dus waarom niet. Decoreren doe ik sowieso pas de avond ervoor. Ik vind het zonde als door het invriezen bijvoorbeeld toch de kleuren uitlopen.