Cupcakes invriezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik wil na de geboorte geen beschuitjes met muisjes, maar cupcakes versieren met roze glazuur en natuurlijk roze muisjes. :)
    Nu is het wel handig als die cupcakes niet meer gebakken hoeven te worden in de kraamtijd.

Mijn vraag is dus, hoelang van tevoren kan ik beginnen met cupcakes bakken en hoelang kan ik ze invriezen? Ik zal binnen 6 weken gaan bevallen. Zouden ze bij wijze van spreken nu al gemaakt kunnen worden? Of zitten ze dan te lang in de vriezer?
    Zijn de cupcakes wel lekker nadat ze in de vriezer hebben gezeten?

Wie heeft hier verstand van. (Ik bak niet zo vaak iets en vries al helemaal nooit iets gebakken in).

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hebben wij ook gedaan, ik heb ze volgens mij een maand er voor al in de vriezer gedaan, met fondantversiering zelfs. Smaakte nog lekker hoor!
    Ik denk alleen dat ik het met muisjes en glazuur er al op niet zou aandurven, zouden de muisjes en glazuur door het ontdooien anders niet uitlopen?

3. MissJG

MissJG Actief lid

26 okt 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijkt me eerlijk gezegd niks.. (heb er geen verstand van hoor!)
    slagroom soesjes niet een idee?? dat is een kwestie van glazuur en muisjes erop en klaar..

4. Jel

Jel Niet meer actief

@ Noonoo, nee die glazuur met muisjes doe ik er dan ook pas op (of iemand anders natuurlijk) als de cakejes ontdooit zijn.

@ MissJG, mij lijkt het wel heel lekker. ;)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jel@ Kan wel hoor zolang je er nog geen versieringen op doet.
    Wij ook gedaan en smaakte er prima om.
    Leuk idee trouwens in plaats van beschuit met muizen .

6. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij kan dat prima, idd zonder de versiering. Wel even goed verpakken zodat ze niet uitdrogen!

7. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Heb ik ook gedaan, ideaal en ze zijn zo ontdooid. Heb ze in diepvrieszakken gedaan per zak 4

8. Jel

Jel Niet meer actief

En hoelang van tevoren kan ik ze maken? M.a.w. hoelang kunnen ze in de vriezer blijven maximaal?

9. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ze kunnen 8 weken in de vriezer

10. Jel

Jel Niet meer actief

Oh dan kan ik nu al wel beginnen dus...

11. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je bv botercreme erop doet in kleur.. Die kan je nu ook maken en invriezen.. Is het echt alleen maar ontdooien opspuiten .. muisjes erop en klaar..

Deel Deze Pagina