Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ik kleding topics voorbij zie komen schrik ik mij vaak echt t apezuur! Echt honderden euro's per jaar p.p. Wordt er gespendeerd.. Wij hebben t niet echt breed maar samen wel een iets onder modaal inkomen en kunnen ons dit never nooit niet veroorloven. Sterker nog, we moeten al meer bezuinigen helaas. Waar doen mensen het toch van?

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Tjaa dat weet ik ook niet!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vraag ik me nou ook echt af. Hier hebben ze allebei 1 jas, 1 paar schoenen, geen tig shirts en tig broeken en zou ook niet weten waarom.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik denk dat het ook maar net is, waar je prioriteit ligt. Ons inkomen is boven modaal, maar ik geef ook niet veel geld uit aan kleding. Ik koop weinig nieuwe kleding, veel tweedehands. Voor goede schoenen geef ik wel wat meer uit.

Wij geven meer geld uit aan de verbouwing en aankleding van ons huis en sinds onze verhuizing liegen de vaste lasten er ook niet om, maar het woongenot gaat bij ons toch voor.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou, ik vraag het me ook wel eens af ja...
    En dan nog dingen als winterjassen voor 100 euro
    En alles merk..

Nou ik kan t niet betalen hoor :p
    En al zou ik t wel kunnen betalen vind ik het alsnog onzin

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geen idee hoe mensen het doen...misschien eten ze minder gezond ( daar hecht ik meer waarde aan)

Ik koop erg vaak tweede hands. Niet eens omdat het nodig is maar gewoon omdat ik mijn geld liever ergens anders aan uitgeef

Ben wel blij met de mensen die alles nieuw kopen...dat kan ik dan weer overnemen.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dat heb ik nou ook heel vaak, chloe loopt nog steeds in heel veel kleding wat van haar nichtje is geweest, lekker goedkoop:D Als we nieuwe kleding voor haar kopen zijn dat ook echt geen dure dingen hoor, vind ik ook helemaal niet nodig ze groeien overal zo snel uit en dan moet je weer opnieuw!

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Tja iedereen heeft zijn eigen prioriteiten ;). De een geeft graag geld uit aan kleding, een ander aan het huis, weer iemand anders aan vakantie, een sport, hobby. Ieder zijn ding :D.
    Kleding koop ik vaak tweedehands vooral voor Quinten die is er toch zo weer uit :D

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Ik heb dan van de week een winter jas gekocht voor 90 euro
    Maar voor de helft gekregen van mijn schoonmoeder
    Ik kreeg nog verjaardagsgeld :)
    Dat vond ik een goede investering
    Anders no way dat ik hem zou kopen !

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Tja je kunt nu eenmaal niet bij iemand anders in de portemonee kijken denk ik dan altijd maar. Klein voorbeeldje. Vriendin had net een huis gekocht en ik wist dat ze geen geld meer hadden en ze verdienden ook niet verschrikkelijk veel. Toch werd er 2 maanden later een hele dure keuken gezet. Eerlijk is eerlijk toen was ik toch wel een beetje jaloers aangezien ik ook graag een nieuwe keuken wil maar we daar nu geen geld voor hebben. 2 jaar later gingen ze uit elkaar en bleek ze met een flinke schuld achter te blijven. Voor die keuken was er namelijk een fikse lening afgesloten..

Verder denk ik ook dat het inderdaad aan prioriteiten ligt. De kinderen hebben hier wat ze nodig hebben maar koop geen merk en geen kasten vol. Echter gaan wij wel graag dagjes weg, geef ik redelijk veel uit aan boodschappen en kopen we graag dingen voor de hobby.

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Wat zijn honderden euro's? 200, 500, 800 ?
    Moet zeggen als je je kind voor een heel jaar moet kleden, dan red ik dat echt niet onder de 100 E hoor. En met 200 E ook niet.

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben 1 inkomen, ik ben thuis bij de kinderen.

Ik geef best wat geld uit aan kleding, meer noodgedwongen dan keus, ben zelf veel afgevallen en ivm zware reflux van mijn zoontje heb ik voor hem gewoon heel veel stuks kleding nodig en dan tikt het hard aan al koop je alles van Hema etc. Ik geef niet veel om merk, maar wil wel graag kunnen combineren en ze regelmatig wat anders aangeven zodat ze er elke keer toch weer leuk uitzien.

Veel koop ik nieuw via marktplaats, ik krijg ook wel eens wat en verder koop ik nieuw in de winkels (heel graag aanbieding!, ben gek op koopjes en kan ik moeilijk laten liggen). Ik koop alleen geen 4 winterjassen of 4 paar schoenen per kind. Ik koop hele goede schoenen, maar wel gewoon 1 paar voor de zomer en 1 voor de winter.

Maar vind wel dat sommige kinderen en volwassen wel een hele karige kledingkast hebben. Daar mag in mijn ogen echt wel wat bij en hoeft echt geen ergen geld te kosten. Als je je leuk kleed voel je je in mijn ogen ook beter....maar dat is mijn mening.

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind dat het echt niet altijd met prioriteiten te maken heeft. Vooral de suggestie dat mensen die merkkleding kopen misschien wel minder gezond eten vind ik echt kolder ;).

Sommige mensen hebben nou eenmaal meer geld dan andere mensen, dat kan toch?

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik zie dat ook niet echt niet gebeuren bij ons hoor... we geven aan onszelf ongeveer 150 euro per jaar uit aan kleding. En dan nog wel schoenen erbij. Ik koop echt niks van merk. Voor mijn kinderen ben ik wel gevoeliger wb kleding kopen ;) Wij hebben besloten dat de kinderbijslag naar kinderkleding en verjaardagscadeau's gaat. Dus aan hen geven we wel meer uit per jaar, zij hebben ook een zeer goed gevulde kledingkast. De jongste krijgt ook regelmatig iets van ons buurmeisje. Maar goed, ook niet allerlei merk dingen. Enkel soms een jas die iets duurder is en ik koop alleen maar spijkerbroeken van Vingino. Maar goed, daar koop ik er weinig van want beide dames zijn rokjes/jurkjes meisjes en de oudste heeft denk ik al in geen maanden meer een broek aangehad. Dus 1 a 2 per jaar is de max. Schoenen...daar hebben ze zeker wel 2 paar van per seizoen en vaak nog wel meer. De oudste heeft voor de winter 2 paar laarsjes en een paar gympies. Wil het wel af en toe kunnen afwisselen.

Maar als ik soms zie dat mensen honderden euro's per keer aan kleding geven denk ik; Woooooooooow, dat hebben wij niet eens (of hebben het wel op de spaar maar wil dat niet aan kleding uitgeven). Maar voel je aub niet aangesproken als je hieronder valt. Als je het hebt, dan moet je zelf weten waar je dat aan uitgeeft. Als wij meer te besteden hadden dan had ik ook echt wel wat meer aan kleding voor mezelf uitgegeven. Laat staan als ik miljoenen had. Dan zouden de meiden een eigen inloopkast nodig hebben denk ik :D

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    typisch Nederlands ;)

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik denk dat het inderdaad kwestie van prioriteiten stellen is. Ik moet eerlijk zijn dat ik best dure kleren koop voor mijn dochter. Ik wil niet uitrekenen hoeveel geld ik per maat besteed aan haar. Maar dat is mijn keuze. Ik heb geen hobby's,mijn man wel maar hij verdient er geld mee en voor de rest doen wij geen zotte dingen...

Maar eerlijk ik vraag het mij soms ook of hoor. Je hoort dat ze iedere euro moeten omdraaien en toch kunnen ze weer de nieuwste I-phone 5 kopen...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind Hema nog best prijzig overigens.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik denk inderdaad dat iedereen zn inkomsten anders verdeelt.. Ik had vroeger een vriendinnetje en die woonde in de dure wijk hier. Altijd merk aan, papa dure auto etc. Maar als je daar kwam spelen op woe middag kregen we alleen water, droog koekje en hagelslag oid kreeg ze niet voor op brood..
    Tsja ik woonde niet in een kast van een huis, mijn vader had gee dure auto maar wij dronken gewoon sap/thee en kregen op woe middag altijd cholcolademelk.. op brood was er hagelslag etc en mijn moeder bakte cakejes met ons etc... tsja t is maar wat je belangrijk vind..

(3x raden waar dat meisje altijd wilde spelen..)

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja dat vraag ik me ook wel eens af, waar doen ze het van
    en dan vooral in eigen omgeving, waarvan je weet dat ze het met het salaris toch niet kunnen betalen
    maarach, ieder zn ding
    Ik hou zelf niet van schulden hebben, wat ik niet heb geef ik niet uit, en een ander is daar misschien makkelijk er

Wij hebben het niet slecht maar ik ben inderdaad ook wel eens jaloers als iemand een dure aankoop doet die ik graag zou willen maar wij het geld niet voor hebben

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dit is echt iets waar ik mij niet druk om maak/kan maken... De een verdient meer als een ander, veel mensen geven niets om kleding/andere mensen weer wel...

Deel Deze Pagina