Broodrecepten

Discussie in 'De lounge' gestart door mart, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben de trotse eigenaar van een broodbakmachine. Nu heb ik hem een paar maandjes en ben aan het experimenteren om lekker (donker) brood dat ook vers blijft te bakken.
    Hebben jullie tips en trucs voor lekker brood?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Versgebakken brood blijft helaas niet lang vers. Eerste dag het lekkerst, en daarna fijn roosteren :)

Ik kan je niet echt aan broodmachine-recepten helpen. Ik bak mijn eigen brood, maar dan met de hand. Kneden is leuk :D

3. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leeuwtje: Ik vind het kneden echt niks..
    Leuke woonplaats heb je :) Onze familie woont/woonde in Lyttelton en Brighton.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Geinig! It's a small world. Ik woon in New Brighton :)

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Weet niet waar je woont maar bij de dommelsche watermolen kun je meel kopen waar je zelf gist suiker zout in moet doen. Is echt super lekker. Ik maakte van een mix van 250 speltmeel en 250 volkoren meel. Mag dat brood nu alleen niet eten...

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bak het liefste volkorenbrood of half meel half bloem. En dan zonder mix dus zelf met gist en zout enz. Oh, en niet met de broodbakmachine.

Luchtig zoals in de bakkerij krijg je het zelf niet, ws doordat er geen broodverbeteraar door gaat en dat wil je nou net niet gebruiken 'Chinees mensenhaar soms gebruikt als broodverbeteraar' - Binnenland - VK

Bovendien krijgen de bakkers het zo donker door poeder toe te voegen, dus dat is ook optisch bedrog.

Deel Deze Pagina